Archetyp postaci to dodatkowy zestaw informacji do odgrywania postaci w larpie Miskatonic Madness. Ma on umiejscowić postaci w świecie gry, podsunąć Osobom Grającym skojarzenia z popularnymi postaciami z filmów lub książek, dać pretekst do przygotowania ciekawego kostiumu. Archetyp może określać zachowania i cechy postaci, ale w przypadku wątpliwości należy uznać opis koloru za informacje ważniejsze dla zasad gry. Archetyp należy postrzegać jako element, który różnicuje i nadaje cechy unikalne postaciom określonym przez kolory.
UWAGA: Część archetypów wciąż jest w wersji roboczej. W poniższym spisie zostały oznaczone szarym tłem, kursywą oraz dopiskiem przy nazwie archeytypu. Jeżeli chcesz zagrać archetypem roboczym, to jest to możliwe, ale w takim wypadku nie otrzymasz karty postaci.
Zamiast tego wytycznymi do odgrywania postaci będą: opis koloru, roboczy opis archetypu, zestaw pytań do przemyślenia od osoby prowadzącej grę, proste dookreślenie, z którymi postaciami na grze sugerowane jest nawiązywanie relacji pozytywnych, a z którymi negatywnych.
Ten wariant uczestnictwa w Miskatonic Madness jest sugerowany osobom, które lubią samodzielnie wymyślać larpowe postaci i nie potrzebują szczegółowych informacji do gry. Jeżeli tego nie lubisz – wybierz jeden z gotowych archetypów.
AKTYWNA / AKTYWNY (wersja robocza)
Każdy dzień jest dla tych osób oczekiwaniem na popołudnie, kiedy można rzucić plecak w kąt, a zamiast tego chwycić za deskorolkę, rower, albo rolki. Dzięki aktywności fizycznej ładują baterie na każdy kolejny dzień. Kochają rywalizować i stawać się lepszymi w tym co robią. Lubią życie w grupie, wygłupy i wspólne śmiechy. Często przyciągają innych, ale tworzą raczej zamknięte społeczności, co sprawia, że obcym łatwo się od nich odbić i zostać wyśmianym.
FOLIARA / FOLIARZ (wersja robocza)
Dobrze wie, że świat jest pełen rzeczy, które nie są tym, czym wydają się na pierwszy rzut oka. Jednym razem powie, że wyczuwa energię duchów, drugim, że sesja egzaminacyjna to rządowy spisek, a jeszcze innym, że ONI wciąż patrzą. Wierzy, że dobrze rozumie inne osoby i chce dla nich wszystkich jak najlepiej. Zawsze w gotowości, żeby przeprowadzić oczyszczający rytuał lub wspólną medytację. W powszechnej opinii osoba nieszkodliwa, której trzeba po prostu dać się wygadać i potakiwać na opowiadane głupstwa.
IMPREZOWICZ / IMPREZOWICZKA
Życie jest po to, żeby się bawić i ta osoba dobrze o tym wie. Żaden moment nie jest zły na całonocny melanż i szaloną imprezę. Wierzy, że jest w stanie złapać dobry kontakt z każdą osobą na świecie. Jak magnes przyciąga ludzi, którzy mają ochotę na chwilę beztroski. Każdego dnia zachowuje się tak, jakby jutra miało nie być i gorąco namawia do tego innych. Jeżeli nie chcą, to ich strata! Trudno nie lubić tej osoby, ale też trudno traktować ją serio, kiedy namawia do olewania wszystkiego i wszystkich.
KUJON / KUJONKA
W każdym momencie życia wychodzi z założenia, że wiedza to klucz do potęgi. Uwielbia technologiczne nowości i ciekawostki. Przeważnie spędza czas w samotności. Przesiaduje w bibliotece, poświęca się nauce i badaniom. Jeżeli spotyka się z innymi to przy szachach lub brydżu. Cieszy się kiedy może przeanalizować i rozwiązać problem albo zagadkę. Nie jest zbyt popularną osobą. Dla większości praktycznie nie istnieje. Zresztą z wzajemnością, bo niewiele jest osób, których nie uważa za głupie, złośliwe lub samolubne.
LIDER / LIDERKA
Nawet kiedy nie robią tego specjalnie, to i tak nadają ton zachowaniom innych. Jednym niewinnym słowem sprawiają, że coś staje się fajne i modne, albo totalnie obciachowe. Zawsze wiedzą co jest na czasie, komu i jak się powodzi. Trudno jest wskazać jakieś ich negatywne cechy. Przyzwyczajone do tego, że spotykają się z samą sympatią, poradzą sobie na trudnych zajęciach i zrobią ekstra wrażenie na imprezie. Są niczym chodzące ideały i chyba tylko zazdrość może sprawić, że ktoś życzy im źle.
LUZACZKA / LUZAK (wersja robocza)
Nic sobie nie robi z panujących zasad i konwenansów. Ta osoba sprawia wrażenie, jakby nie przejmowała się niczym poza cotygodniową imprezą techno w opuszczonym magazynie. Nie stroni od używek i nie zastanawia się nad konsekwencjami. Jednego wieczoru możesz się z nią poznać i zaliczyć najbardziej epicką imprezę życia, żeby następnego dnia nie pamiętała twojej twarzy ani imienia. Zna wszystkich, a jednak nie zna nikogo. Żyje w swoim świecie i ma tak samo wywalone na świat, co świat na nią.
ŁOBUZ / ŁOBUZIARA
Wieczny pech, przykrości, rany i ośmieszenia, uczyniły z nich gruboskórne, ale twarde osoby, które nigdy się nie poddają. Nie uznają żadnych świętości ani autorytetów. Nikomu nie okazują szacunku. Większość osób wokół siebie uważają za słabe i niewarte uwagi. Nie cierpią uspokajania i zmian. Potrafią być uparte jak osły, chodzą własnymi ścieżkami i same wiedzą co dla nich najlepsze. Niewiele jest osób, które chciałyby stanąć im na drodze. Z dwojga złego… lepiej mieć z nimi dobre niż złe relacje.
METAL / METALÓWA
Może i muzyka łagodzi obyczaje, ale zdecydowanie nie w ich wypadku. Ciężkie brzmienia i gitarowe solówki wyznaczają rytm ich życia. Jeżeli w coś wierzą, to uparcie będą bronić swoich przekonań. Konsekwencje nie są istotne. Jeżeli mogą się postawić, zbuntować, wejść w paszczę lwa, to nie trzeba tego powtarzać dwa razy. Dobrze odnajdują się między sobą, ale czują się niezrozumiane i wyobcowane. Trudno zresztą dziwić się, że świat nie chce zrozumieć osoby, która wygląda jakby chwilę temu była na pikniku w samym Piekle.
NERD / NERDKA
Na każdym kroku wyśmiewane i pokazywane palcami, to osoby, które żyją tak, jak chcą i nic sobie nie robią z braku zrozumienia innych. Może się wydawać, że żyją we własnych światach, ale świetnie obserwują rzeczywistość i często są w stanie zauważyć coś interesującego w miejscach, które dla innych są zupełnie nieznaczące. Zawsze w rolach wyrzutków, są w stanie wczuć się w wiele innych osób i postaw. Same uważają się za wyjątkowe, dla innych pozostają dziwadłami…
PRZYJEZDNA / PRZYJEZDNY (wersja robocza)
Można przeprowadzić się z prowincji do miasta, ale pewne rzeczy na zawsze zostaną z tymi osobami. Beztroska, swoboda i poczucie humoru, które zawsze im towarzyszą, wzbudzają ironiczne uśmiechy i docinki. Miasto nie zawsze jest dla nich przyjaznym miejscem. Te osoby zaraz po zajęciach wolałyby pewnie wybrać się do lasu lub nad rzekę, na pieszą wędrówkę wśród cudów przyrody. Przekonane o własnej zaradności i przewagach nad miastowymi, wciąż muszę mierzyć się ze stereotypami.
PUNK / PUNKÓWA (wersja robocza)
Całe ich życie to bunt przeciwko systemowi, w którym przyszło im żyć. Całymi sobą chcą wyrażać indywidualność, brak szacunku dla zasad, nawoływanie do zmian. Chcą być słuchane przez wszystkich, ale same nie chcą słuchać nikogo. Chyba same nie zawsze pojmują, jakie są cele ich walki, ale głośno krzyczą, że ta walka musi trwać. Przez innych uważane za osoby dziecinne, które muszą się wyszaleć. Nie ma jednak głupich i nikt nie mówi im tego głośno.
RYZYKANT / RYZYKANTKA (wersja robocza)
Jedyne czego potrzebuje w życiu to adrenalina. Zamiast zadawać się z innymi ludźmi woli spędzać czas w garażu lub warsztacie. Czasem może przygotowywać się przez wiele miesięcy, ale cierpliwość popłaca, a lista wyzwań nie ma końca: skok na bungee, nocna wspinaczka na gmach uczelni bez asekuracji, nielegalne wyścigi samochodowe. O ile tylko głód doznań jest zaspokojony, to najspokojniejsza osoba na świecie. Jednak jeśli tej doskwiera jej nuda, to każde wariactwo wydaje się interesujące.
SPOŁECZNICZKA / SPOŁECZNIK
Gdyby tylko na świecie było więcej tak chętnych do bezinteresownej pomocy osób, to wszystkim żyłoby się lepiej! Zawsze przygotowane i zdecydowane. Nigdy nie odmówią, nieważne czy trzeba komuś pomóc w nauce, czy zorganizować wycieczkę poza miasto albo imprezę. Sprawia im przyjemność kiedy wszystko wokół działa jak dobrze działający mechanizm. Jeżeli tylko coś się psuje, to są pierwsze do działań naprawczych. Zawsze widoczne i aktywne, co niektórych może doprowadzać do szewskiej pasji.
SPORTSMEN / SPORTSMENKA
Wśród osób należących do uczelnianych sekcji sportowych są takie, które przewodzą drużynom, pełnią kluczowe funkcje w zespołach, albo startują w indywidualnych dyscyplinach. Wszystkie po kampusie poruszają się dumnie i z podniesionymi czołami. Każdy dzień to dla nich ciężka praca, która ma przynieść sukces. Zdecydowana większość jest rozpoznawalna i nie będzie przesadą powiedzieć, że idzie za nimi popularność. Może tylko czasem o niektórych mówi się, że nie grzeszą inteligencją…
SZPANER / SZPANERKA (wersja robocza)
Niektóre osoby nie potrafią funkcjonować bez poklasku i robienia wrażenia na innych. Doskonale wiedzą co robi wrażenie i że droga biżuteria, wystrzałowe ciuchy i wianuszek znajomych to znak, że wygrywasz w życiu. Mają świetne wyczucie chwili i często bardzo dobrze wiedzą, jak się zachować, żeby wyjść na tym najlepiej. Zawsze wiedzą kogo znać, gdzie bywać i jak żyć. Świetnie odnajdują się w codziennej rzeczywistości i jedyne co wyprowadza je z równowagi, to kiedy ktoś zabiera im uwagę.
ZIOMAL / ZIOMALKA (wersja robocza)
Nigdzie nie rusza się bez swojej paczki, bo dobrze wie, że w kupie siła. Dba o to, żeby mieć wokół siebie podobne osoby, z którymi może nadawać ton wydarzeniom. Innymi po prostu pomiata. Jeżeli sytuacja tego wymaga, to nie boi się wziąć spraw w swoje ręce. Zawsze znajdzie sposób, żeby skorzystać z nadarzającej się okazji, ułatwić sobie życie, albo wkręcić na imprezę. Złośliwe osoby powiedzą, że to tylko przyjęta poza, która zniknie bez ekipy za plecami.
Miskatonic Madness — kolory postaci
Miskatonic Madness — wpis główny