– Lublin Lubi Larpy

LubLarp Festiwal 19/20

6 edycja LubLarp Festiwalu odbyła się w dniach 13-15 grudnia, w Centrum Spotkania Kultur przy Placu Teatralnym 1 w Lublinie. Poniżej znajduje się program wydarzenia. Sprawdź nasze hashtagi oraz zasady plebiscytu. 

Galeria zdjęć

Program:

piątek, 13 grudnia | 17:00 | Homunculus | podziemia, poziom -1 | 2,5h
piątek, 13 grudnia | 17:00 | Akty wiary | sala ceglana, poziom 1 | 2h
piątek, 13 grudnia | 17:00 | Selekcja (nie)naturalna | mediateka, poziom 3 | 2h
piątek, 13 grudnia | 20:00 | LARP 1988 | podziemia, poziom -1 | 5h
piątek, 13 grudnia | 20:00 | Szkoła dla panien | sala ceglana, poziom 1 | 5h
piątek, 13 grudnia | 20:00 | Sol-4 | mediateka, poziom 3 | 4h

sobota, 14 grudnia | 10:00 | Nieznajomi | podziemia, poziom -1 | 4h
sobota, 14 grudnia | 10:00 | Show Must Go On! | sala ceglana, poziom 1 | 4h
sobota, 14 grudnia | 10:00 | Duży John | mediateka, poziom 3 | 4h
sobota, 14 grudnia | 15:00 | Krótka historia o końcu świata | podziemia, poziom -1 | 4,5h
sobota, 14 grudnia | 15:00 | Pewnego razu w Ombreville | sala ceglana, poziom 1 | 4,5h
sobota, 14 grudnia | 15:00 | Co się wydarzyło w Stillwater? | mediateka, poziom 3 | 4,5h
sobota, 14 grudnia | 20:00 | Maski Ministerstwa | podziemia, poziom -1 | 5h
sobota, 14 grudnia | 20:00 | Sztuka cenniejsza niż złoto | sala ceglana, poziom 1 | 5h
sobota, 14 grudnia | 20:00 | Szyba | mediateka, poziom 3 | 3h

niedziela, 15 grudnia | 10:00 | Zaczarowani | podziemia, poziom -1 | 4h
niedziela, 15 grudnia | 10:00 | Róże pogorzeliska | sala ceglana, poziom 1 | 4h
niedziela, 15 grudnia | 10:00 | Piękni i śmiali | mediateka, poziom 3 | 3h

niedziela, 15 grudnia | 15:00 | zakończenie programu | sala ceglana, poziom 1 | 1h

Homunculus

autorka: Anna Kreider
prowadząca: Marta Błaszkiewicz
czas trwania: 2,5h
liczba graczy: 4-6

#import #forthewin #unisex #flexible #3h #321start

Zmarły zawsze wydawał się osobą wyjątkową, o dużej osobowości i jeszcze większym sercu. Wkładał całego siebie we wszystko co robił, rzucając się w wir życia z werwą, którą inni uważali jednocześnie za godną podziwu i męczącą. Zawsze zakładałeś, że będzie tak żył wiecznie, ale najwyraźniej wszechświat ma okrutne poczucie humoru. Tydzień temu zadzwonił telefon informujący o wypadku. Wciąż nie możesz uwierzyć, że odszedł.

Homunculus to gra mierząca się z tematami śmierci i radzenia sobie z utratą najbliższych. Odbywa się w świecie nie tak odległym od naszego, w którym jedna z wiodących firm technologicznych właśnie wypuściła pilotażowy program skierowany do ludzi pogrążonych w żałobie po nagłej, tragicznej stracie. Program Nexen wydobywa dane z komputerów, mediów i profili społecznościowych, kompilując z nich Sztuczną Inteligencję, działającą jak cyfrowy duplikat Zmarłego, która jest wszczepiana do ludzkopodobnego klona. Pilotaż jest w pierwszej fazie komercyjnych testów.

Larp autorstwa Anny Kreider, przetłumaczony z angielskiego przez Martę Błaszkiewicz. Otrzymał wyróżnienie w Golden Cobra Challenge 2017. Tłumaczenie było już testowane, pojawia się na Jesiennej Uczcie Larpowej w Warszawie.

Wymagany elegancki żałobny ubiór: preferowana czerń.

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza W grze pojawia się tematyka religijna W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania Wymagane stroje

zobacz znaczenie piktogramów         do góry

 

Akty wiary

autorka: Klaudia Toruń
czas trwania: 2h
liczba graczy: 2-16 + publiczność

#jeszczeraz #unisex #15plus #flexible #2h #321start

Jest to słodko-gorzka gra o relacjach romantycznych, a konkretniej o problemach między dwojgiem ludzi, którzy chcą ze sobą być, ale spotykają na swojej drodze problemy.

Jest to freeform podzielony na akty. Każdy z aktów trwa około 5-15 minut. Gra przewidziana jest na 2-16 graczy. Można odegrać wszystkie akty, lub tylko część z nich (zalecane jest co najmniej 6). Pary mogą się zmieniać wedle woli graczy oraz mistrza gry.

Akty odgrywane są parami, które są ze sobą w relacji romantycznej. Poziom jej sformalizowania, stażu czy konfiguracji płciowej nie ma dla gry znaczenia, lecz jeśli gracze czują taką potrzebę, mogą to ustalić.

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza Wulgarne słownictwo Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego) W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania

zobacz znaczenie piktogramów         do góry

 

Selekcja (nie)naturalna

autorka: Emilia Kowalska
czas trwania: 2h
liczba graczy: 15 (6m/9k)

#forthewin #jeszczeraz #15plus #2h #321start

By ukształtować idealne społeczeństwo wprowadzono program Selekcji, do którego podchodzi się w wieku dwudziestu jeden lat. Gdy przejdziesz Selekcję – zostajesz pełnoprawnym obywatelem. A jeśli nie? Przed budynkiem czeka na ciebie ciężarówka…

W czasie larpa gracze będą wcielać się w postaci młodych dorosłych, podchodzących do swojego sprawdzianu przydatności społecznej, jest to gra eliminacyjna, która daje możliwości kontynuowania rozgrywki nawet po odpadnięciu z Selekcji. Na grze mogą pojawić się trudne, kontrowersyjne tematy związane z zagadnieniem eugeniki.

Gra finałowa Larpów Najwyższych Lotów 2015

 No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania Tylko dla osób pełnoletnich

zobacz znaczenie piktogramów         do góry

 

LARP 1988

autorka: Asia Wiewiórska
prowadzący: Jakub Barański
czas trwania: 5h
liczba graczy: 12-14 (10m/4k) + 2NPC (1m/1k)

#flexible

LARP 1988 powstał w 2018 r. dla członków i sympatyków lubelskiego Studenckiego Klubu Miłośników Fantastyki i Gier Fabularnych „Grimuar”, z okazji reanimowanego po wielu latach minikonwentu terrAkademikon. Ze względu na wakacyjną atmosferę spotkania oraz idylliczne wiejskie otoczenie, w którym miał być rozgrywany, LARP 1988 miał w założeniu dostarczyć lekkiej i sentymentalnej rozrywki o stosunkowo niskim progu wejścia, ale chwilami podejmuje tematy bardzo poważne. Gdyby chcieć w kilku słowach omówić jego konwencję, można określić go jako: teenage drama w latach 80-tych z elementami sci-fi, nawiązująca do produkcji filmowych w stylu „Stranger Things”, „Dark” lub gry komputerowej „Life is Strange”.

Uczestnicy i uczestniczki larpa wcielą się w postaci nastolatków biorących udział w nocnej nielegalnej imprezie na opuszczonej farmie nieopodal małego amerykańskiego miasteczka Coronado Cays. Większość wątków gry to wątki, w których uczestniczą nieistniejący na scenie gry dorośli z Coronado Cays, a młodzież (Gracze i Graczki) poznaje tylko ich odpryski, snuje domysły i buduje na ich podstawie teorie spiskowe. Część wątków istnieje tylko po to, aby postacie Graczy i Graczek mogły swobodnie spekulować o tajemnicach wszechświata — co jest jedną z głównych idei gry!

W ramach przygotowań do gry zapisane osoby zostaną zaproszone do udziału w mini preplayu online. Za pośrednictwem internetu (np. grupy na Facebooku) zostaną w odpowiedniej kolejności przedstawione materiały fabularne oraz wybrane role dla Graczy i Graczek. Preplay rozpocznie się w momencie zebrania kompletnego składu (14 osób + 2 NPC) lub 22 listopada (w przypadku liczby mniejszej niż 14 osób).

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza Wymagane stroje

zobacz znaczenie piktogramów         do góry

 

Szkoła dla panien

autor: Marcin Słowikowski
czas trwania: 5h
liczba graczy: 13-25 (9m/14k/2u)

#jeszczeraz #20plus #flexible #321start

Jezioro Winandermere spowija nie tylko mgła, ale także wiele tajemnic i legend, którymi przesiąkły mury położonej na wyspie Belle Isle St. Jude School for Girls. Wiele z tych opowieści od lat snutych wieczorami przy kominku, uczennice znały już na pamięć. I choć panna Cuthbert zawsze mawiała, że to tylko tutejszy folklor, wyssane z palca bajki opowiadane dzieciom, żeby trzymały się z daleka od zdradliwych wód Winandermere, bujna wyobraźnia dziewczynek zasypiała zawsze ostatnia… Nic dziwnego, że kiedy Josie Pye zniknęła, dziewczęta nie miały wątpliwości, że pochłonęła ją czarna toń Winandermere.

Szkoła dla panien to mroczna, gotycka opowieść, której akcja dzieje się pod koniec XIX wieku w oddalonej od cywilizacji prywatnej szkole dla panien, położonej na wyspie w północnej Anglii. Do udziału w grze wymagane są stroje nawiązujące do tamtych czasów, mile widziane są również wszelkiego rodzaju rekwizyty, które pomogą zbudować klimat. Rozbudowana wersja larpa, który powstał na potrzeby szkolenia LubLarp w 2014 roku i odwiedził dotąd kilka innych miast.

Scenariusz wykorzystuje do budowania klimatu grozy wpisane w postaci tematy społecznie uważane za tabu (zwłaszcza pod koniec XIX wieku, kiedy toczy się akcja gry). Z tego względu przewidziana jest dla świadomych graczy, którzy mają ochotę na podjęcie trudnych tematów i wątków do wspólnego budowania atmosfery napięcia, niepewności, wyobcowania i odrealnienia. Sugerowany wiek uczestników 18+.

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza Odgrywanie scen przemocy W grze pojawia się tematyka religijna W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy Wymagane stroje Tylko dla osób pełnoletnich

zobacz znaczenie piktogramów         do góry

 

Sol-4

autorzy: Marcin Ziemniak, Maciej Kozubal
czas trwania: 4h
liczba graczy: 10-12 (4m/4k/4u)

#premiera #flexible #4h

Jesteście kolonistami, którzy wyruszyli by zasiedlić nowy świat – zbliżoną do Ziemi planetę położoną w odległości kilkunastu lat świetlnych od Słońca. Została ona nazwana Sol-4 i jest jednym z najbardziej obiecujących kandydatów do założenia samodzielnie funkcjonującej kolonii.

Ponieważ prędkość światła jest ostateczną granicą, której nie możecie przekroczyć (a nawet zbytnio się do niej zbliżyć) to podróż zajmie ponad 50 lat. Z tego powodu musieliście porzucić wszystko co znaliście wcześniej na rodzimej planecie i zacząć życie od nowa. Wysłane wcześniej bezzałogowe misje przygotowały wstępną bazę gotową do zasiedlenia. Nie musicie tworzyć wszystkiego od samego początku. Jednak kolonizacja nowego świata będzie wiązała się z dużym ryzykiem, będziecie zdani całkowicie na siebie, przez co z pewnością czeka was konieczność podjęcia wielu trudnych wyborów. Decyzje, które podejmiecie, będą miały znaczący wpływ na wasze przyszłe losy. Czy się wam założyć prosperującą kolonię, czy też wysiłek obróci się w nicość i poniesiecie klęskę?

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza Wulgarne słownictwo Odgrywanie scen przemocy Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego) W grze pojawia się tematyka religijna W grze pojawia się tematyka uzależnień W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania Tylko dla osób pełnoletnich

zobacz znaczenie piktogramów         do góry

 

Nieznajomi

autorka: Nina Runa Essendrop
prowadzący: Andrzej Pierzchała
czas trwania: 4h
liczba graczy: 8-18

#import #unisex #15plus #flexible #4h

Nieznajomi to larp o integracji. Gracze wcielą się w mieszkańców dwóch różnych krajów o bardzo różnych kulturach. Podczas larpa ludzie z jednego kraju muszą uciekać ze swojej ziemi i mieszkać w innym kraju, gdzie nie znają języka ani sposobu poruszania się w codziennym życiu.

Larp jest niewerbalny. Wykorzystuje metody fizyczne, takie jak język migowy i proste procedury ruchowe, aby stworzyć dwie kultury i poczucie przynależności lub jej braku. Badana jest sytuacja uchodźców, którzy próbują się do niej dopasować, oraz reakcje ludzi, do których próbują się dopasować.

Gra ze Sztokholmskiego Festiwalu Larpowego 2018. Przekładu z języka angielskiego dokonał prowadzący.

Full touch (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest dotyk w każdej formie, w tym przemoc bezpośrednia i zachowania o charakterze seksualnym Wulgarne słownictwo Odgrywanie scen przemocy Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego) W grze pojawia się tematyka religijna W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania Tylko dla osób pełnoletnich

zobacz znaczenie piktogramów         do góry

 

Show Must Go On!

autorki: Aleksandra Kiebasz, Marta Szmigiel
czas trwania: 4h
liczba graczy: 10 (5m/5k)

#forthewin #4h

Świat już się skończył. Teraz nie jest już ważne co dokładnie się stało, liczy się tylko to, że Ziemia nie jest już miejscem dla ludzi. Niebo zakrywają czarne chmury, przez które tylko czasami widać blade przebłyski słońca, państwa już dawno przestały istnieć, a skażenie środowiska pozwala na przetrwanie tylko w niektórych miejscach. W chaosie pierwszych kilku miesięcy zginęła większość populacji świata, a dziś, prawie dwa lata odkąd zaczęła się apokalipsa, przeżył zaledwie promil ludzkości. Ostatni ocaleńcy żyją w enklawach rozrzuconych po całym świecie, odcięci od siebie nawzajem, tworząc małe zamknięte społeczności. Mimo, że niektórym udało się przeżyć, nikt nie ma złudzeń – era ludzi właśnie dobiega końca. Każdego dnia efekty tego największego światowego kataklizmu stają się coraz silniejsze – radiacja ze zniszczonych reaktorów atomowych, gwałtowne zjawiska pogodowe i coraz bardziej agresywne zachowania pozostałych przy życiu. Ludzkość jest skazana na zagładę i nie ma sensu temu zaprzeczać.

Teraz ważne jest już tylko, jak przeżyjesz swoje ostatnie dni. Modląc się o zbawienie na zgliszczach świata? A może ciesząc się tymi chwilami ze szklanką whiskey przy dobrej muzyce? Tu, w kabarecie “La Rêverie” trwają przygotowania do ostatniego przedstawienia na Ziemi. Przyjdź i baw się z nami. Bo przedstawienie musi trwać!

Każda postać jest wcześniej opisana i przydzielona na podstawie ankiety. Larp ma z góry ustalone zakończenie i opowiada historię ludzi tuż przed nieuniknionym końcem świata. To opowieść o tym, jak ludzie przeżyją swoje ostatnie chwile na Ziemi.

Show Must Go On! jest dramatem w konwencji postapokaliptycznej. Całość utrzymana jest w stylistyce francuskiego teatru rewiowego. Gracze wcielą się w postacie artystów oraz widowni zebranych wspólnie w postapokaliptycznej wersji kabaretu Moulin Rouge.

Na larpie pojawiają się trudne tematy takie jak: śmierć, seks, uzależnienie, dyskryminacja, wiara i silna religijność, homoseksualizm, przemoc fizyczna i psychiczna. Jeśli chociaż JEDNA z tych rzeczy jest dla Ciebie niegrywalna to to NIE JEST larp dla Ciebie.

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza Full touch (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest dotyk w każdej formie, w tym przemoc bezpośrednia i zachowania o charakterze seksualnym Wulgarne słownictwo Odgrywanie scen przemocy Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego) W grze pojawia się tematyka religijna W grze pojawia się tematyka uzależnień W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania W grze pojawia się hazard W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy Tylko dla osób pełnoletnich

zobacz znaczenie piktogramów         do góry

 

Duży John

autor: Jakub Barański
czas trwania: 4h
liczba graczy: 13

#premiera #unisex #4h

DUŻY JOHN – program śledczy służący do odtwarzania, wykrywania, oraz neutralizowania przestępstw popełnianych w tzw. SYSTEMIE, czyli wirtualnej rzeczywistości, do której przeniosło się życie ludzi pod koniec XXI wieku. Pierwsze użycie programu miało miejsce w 2118 roku. Ówczesne możliwości pozwoliły na wykorzystanie 8 BOTÓW aktualizowanych w trakcie śledztwa o kolejne LOGI SYSTEMOWE.

Duży John to narratywistyczny larp cyberpunkowo-detektywistyczny, którego akcja ma miejsce w wirtualnej rzeczywistości. 5 osób biorących udział w grze wcieli się w role użytkowników zaangażowanych w prowadzenie śledztwa. W trakcie gry użytkownicy będą mogli zyskać dostęp do nowych informacji, które mogą istotnie wpłynąć na sposób odgrywania. 8 osób wcieli się w boty śledcze o początkowo ograniczonych zdolnościach i decyzyjności. Ich zadaniem będzie odtwarzanie i analizowanie, pod okiem użytkowników, prawdopodobnego przebiegu będących przedmiotem śledztwa wydarzeń na podstawie posiadanej wiedzy. Wraz z rozwojem gry boty będą mogły otrzymać dodatkowe informacje oraz równocześnie zwiększyć możliwości działania, analizy i wpływu na śledztwo.

Wszystkie osoby biorące udział w grze powinny być przygotowane na istotne dla larpa rozwiązania takie jak: rozdzielenie wiedzy postaci od wiedzy gracza/graczki, natychmiastowa i diametralna zmiana charakteru odgrywanej postaci na podstawie otrzymanych w trakcie gry informacji, płynne zmienianie odgrywanej postaci na inną bez przerywania/opuszczania/zatrzymywania gry.

Inspiracje: film Łowca androidów Ridleya Scotta, larp System Malwiny Otto i Marcina Słowikowskiego, larp Elektryczne owce Bartka Zioło.

Wymagane stroje: mile widziane stroje lub elementy strojów w stylistyce neo noir lub cyberpunk.

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza Wulgarne słownictwo Odgrywanie scen przemocy Wymagane stroje

zobacz znaczenie piktogramów         do góry

 

Krótka historia o końcu świata

autorzy: Ida Pawłowicz, Jakub Krassowski (Stymularpy)
czas trwania: 4,5h
liczba graczy: 8-12

#forthewin #jeszczeraz #unisex #flexible #321start

Zamknij oczy. Wyobraź sobie, że otaczający Cię świat się skończył. Nie wiesz, co się stało i dlaczego jedyną opcją wydawała się paniczna ucieczka tunelami kanalizacyjnymi w towarzystwie kilkorga innych desperatów. Otwórz oczy. To wydarzyło się naprawdę.

Zapraszamy na immersyjnego larpa rozgrywającego się w większości w jednym pomieszczeniu. Gra będzie angażująca zmysłowo i uczestnictwo w niej oznacza, że z pewnością się pobrudzicie. Treścią gry będzie zmaganie się z przeciwnościami i walka o utrzymanie nadziei.

Gra była w finale Larpowych Laurów 2019. Wystawiana w ramach: Spot 2019, Pyrkon 2019, Twierdza w Giżycku, Warszawska Uczta Larpowa

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza Odgrywanie scen przemocy W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy Wymagane stroje

zobacz znaczenie piktogramów         do góry

 

Pewnego razu w Ombreville

autorzy: Patryk Stryjewski, Anna Gęślicka
prowadzący: Patryk Stryjewski
czas trwania: 4,5h
liczba graczy: 25-30 (17m/7k/6u)

#forthewin #jeszczeraz #30plus #flexible

Czy ludzka dusza może rzucać cień? Jak reaguje społeczność, która, ryzykując własnym życiem, ratuje bliźnich? Jak cienką jest granica między poczuciem wdzięczności, a ciążącą na barkach zależnością?

Stańcie się potworami wraz z mieszkańcami Ombreville. Stoczcie walkę o własne dusze, zamieszkajcie w okupowanej Francji i ukrywajcie w miasteczku uciekinierów z obozu koncentracyjnego.

Pewnego razu… to opowieść o ludzkiej naturze. Opowieść o strachu, zawiści, plotkach prowadzących do nieszczęść. Trochę tu patriotyzmu, trochę obmierzłej kolaboracji. Trochę tu lojalności i trochę zdrady. Trochę tu małomiasteczkowości, trochę otwartości. Najważniejsze jednak, że bardzo dużo tu człowieka. O tym, czy w pozytywnym, czy negatywnym, obrzydliwym tego słowa znaczeniu sami zdecydujecie w ciągu kilku godzin larpa.

Larp zdobył nagrodę Ava Larp 2014 na konwencie Avangarda w Warszawie. Poza Warszawą był wystawiany Falkonie, LubLarp Festiwalu i festiwalu Replay.

Full touch (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest dotyk w każdej formie, w tym przemoc bezpośrednia i zachowania o charakterze seksualnym Wulgarne słownictwo Odgrywanie scen przemocy Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego) W grze pojawia się tematyka religijna W grze pojawia się tematyka uzależnień W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania Wymagane stroje Tylko dla osób pełnoletnich

zobacz znaczenie piktogramów         do góry

 

Co się wydarzyło w Stillwater?

autorzy: Zofia Skowrońska, Maciej Starzycki
czas trwania: 4,5h
liczba graczy: 10 (3m/5k/2u)

#forthewin

To historia o mieście. Właściwie miasteczku. I o ludziach, którzy tu mieszkają. Z daleka wygląda ono jak wiele innych miasteczek na całym świecie. Bezpieczne. Przyzwoite. Niewinne. Ale z bliska widać, że kryją się tu cienie. Nasze miasteczko nazywa się Stillwater. Nasza opowieść zaczyna się od tego, co się przydarzyło tego lata Judy Flowers. Czwartego lipca, o świcie…

Co się wydarzyło w Stillwater? jest dramatem obyczajowym w konwencji takich serii jak Riverdale czy Life is Strange. Gdyby był serialem Netflixa, oznaczono by go jako: young adult, drama, dark. Gracze wcielają się w uczniów amerykańskiej szkoły średniej, zderzonych z nową dla nich sytuacją – zaginięciem koleżanki.

To scenariusz, w którym śledztwo stanowi oś wydarzeń, ale najważniejsze są relacje pomiędzy postaciami, emocje i uczucia. Ciekawi Cię, co się wydarzyło w Stillwater? Zapewniam, że to dopiero początek Twoich pytań.

Gra przeznaczona dla osób od 16 lat i utrzymana w estetyce high school z lekkim akcentem retro (brak smartfonów i internetu). Wymagane stroje (z kieszeniami!), dobrze żeby gracze mieli swoje odtwarzacze mp3/telefony ze słuchawkami, na które można wgrać jeden plik muzyczny, ale w razie czego zapewnimy.

Larp finałowy Larpowych Laurów 2019. Inspiracje: Riverdale, Life is Strange, Miasteczko Twin peaks, akta policyjne. Kontakt z graczami przed festiwalem.

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza Wulgarne słownictwo Odgrywanie scen przemocy W grze pojawia się tematyka uzależnień W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania Wymagane stroje

zobacz znaczenie piktogramów         do góry

 

Maski Ministerstwa

autorzy: Adrianna Adamska, Katarzyna Kehl, Maciej Antkiewicz
prowadzący: Katarzyna Kehl, Maciej Antkiewicz
czas trwania: 5h
liczba graczy: 24

#unisex #20plus

„… a zdawałoby się, że wojna – Druga Wojna Czarodziejów – skończyła się dawno temu. Nasze dzieci bardzo usilnie starają się jej nie pamiętać i bawić się, nasze wnuki, gdy się rodzą będą się uczyć o Czarnym Panu z książek do Historii Magii w Hogwarcie. A jednak dla nas, starszego pokolenia, ta historia to nasze wspomnienia. Nasza przeszłość i pamięć o tych co odeszli oraz o tych co zdradzili. Minister postanowił wymieść brud i przebrać kosz w poszukiwaniu zgniłego jabłka a zrobił to z pełnym oddaniem nas wszystkich. Nie chcieliśmy powtórki, nie chcieliśmy znowu czekać w napięciu na informację kto zaginął, kto umarł. Ja na pewno nie…

A jednak w Ministerstwie ciągle wrze. Ktoś awansuje, kogoś degradują albo przenoszą na inne stanowisko. Ludzie powoli zaczynają się buntować na takie traktowanie. Minęło prawie 10 lat, prawda? Ile jeszcze będziemy znosić takie sytuacje? Nie podoba mi się to. W naszym wydziale kolejna osoba straciła biurko. Przeniesienie do archiwów, czyli jasna informacja, że nie jesteś tu mile widziany i tak właściwie to powinieneś sam odejść. Mówią, że jego rodzice byli zamieszani w ataki śmierciożerców. Po stronie Voldemorta. Ale on sam ma przecież mugolskie dzieci, które nie czarują. To o co w tym wszystkim teraz chodzi? Czy to oznacza, że moja siostra może być dla mnie kulą u nogi przy awansie?

Awans – a raczej przeniesienie do Wydziału Prawa. Podobno potrzebują kogoś z moimi umiejętnościami. Ale przecież ja się zajmuję tropieniem…”

Ten larp jest o:

  • polityce, wewnętrznych tarciach między pracownikami i departamentami,
  • rozterkach wewnętrznych, zarówno moralnych jak i emocjonalnych,
  • zdradzie, o patriotyzmie, o byciu porządnym człowiekiem i kiedy się takim jest,
  • rozwiązywaniu problemów osobistych, ale także tych dotykających społeczności,
  • tajemnicach, ich ujawnianiu i ukrywaniu,
  • przyjaźni, sprawiedliwości, własnych przekonaniach postawionych naprzeciwko trybów maszyny ministerialnej,
  • walce z przeszkodami na drodze do celu, nawet jeżeli ten cel jest tylko twój.

Maski Ministerstwa są osadzone w świecie znanym z książek oraz filmów o Harrym Potterze a także cyklu “Fantastyczne zwierzęta”. Podczas tworzenia larpa posiłkowaliśmy się także Harry Potter Wiki. Wobec tego nieznajomość settingu będzie znacznie utrudniać odbiór gry.

Gracze wcielą się w dorosłych czarodziejów oraz wiedźmy, pracowników Brytyjskiego Ministerstwa Magii z różnych wydziałów, a wydarzenia w trakcie gry toczyć się będą 10 lat po ostatniej książce z cyklu o Harrym Potterze, czyli 10 lat po Drugiej Wojnie Czarodziejów.

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza Full touch (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest dotyk w każdej formie, w tym przemoc bezpośrednia i zachowania o charakterze seksualnym W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania Wymagane stroje Tylko dla osób pełnoletnich

zobacz znaczenie piktogramów         do góry

 

Sztuka cenniejsza niż złoto

autorka: Natalia Rożek
czas trwania: 5h
liczba graczy: 30 (14m/6k/10u)

#premiera #30plus

Nie mogłeś przecież nie słyszeć, Panie, o tej osobliwej tradycji, która już od wielu lat utrzymuje się w stolicy Kordu! Co roku organizowana jest tam wystawa, zwana Salonem, na której najznamienitsi malarze prezentują swe dzieła. Spotkać tam możesz nie tylko najzdolniejszych artystów, ale także ich mecenasów i wszelkich entuzjastów sztuki. Brzmi to bardziej jak cynazyjska rozrywka, bo i istotnie z Cynazji ta moda przywędrowała, ale to co na Półwyspie Pazura było rozrywką kilku sezonów w Kordzie zamieniło się w wydarzenie o niezwykłej doniosłości. W rzeczywistości niewiele znajdziesz innych miejsc, gdzie cieszyć się możesz tak skoncentrowaną esencją kordyjskiej kultury i sztuki! Wielu przecież uważa, że, stolica Kordu, to stolica świata i w ostatnich latach coraz zazdrośniej Grande zaczyna spoglądać w stronę Kindle, coraz więcej wzorców przejmuje jako swoje i coraz bardziej depcze Cynazji po piętach. Uwierz mi Panie, że poznałem wielu znawców sztuki i coraz więcej z nich z uznaniem kiwa głowami, widząc płótna kordyjskich malarzy. Są jednak i tacy, którzy słysząc o Kordzie i jego artystycznych innowacjach, ze złośliwym uśmieszkiem na ustach przypominają swoim rozmówcom o tamtejszym skostniałym systemie artystycznej produkcji i mocno tradycjonalistycznej edukacji od stuleci zdominowanymi przez mieszczańskie gildie. Czy rzemieślnik może być artystą? Czy artysta może być rzemieślnikiem?

Skoro o to pytasz, Panie, to z pewnością zainteresują Cię także pogłoski o tym, że wkrótce w Grande powstać ma z cesarskiego dekretu Akademia Sztuk Pięknych, a oficjalnie ogłoszone ma to zostać właśnie w trakcie najbliższego Salonu. Czy to dobra wiadomość, pytasz? Cóż… Nie wdając się w większe szczegóły, powiedziałbym, że interesująca…

Polityka, intrygi, romanse i przede wszystkim sztuka spod znaku płaszcza i szpady!

Sztuka cenniesza niż złoto to monastyrowy larp, którego akcja rozegra się w Kordzie i opowiadać będzie o przełomowym dla artystycznego środowiska Grande momencie – założeniu Akademii Sztuk Pięknych. Tradycja zmierzy się z postępem – Gildia Malarzy, od wieków funkcjonująca w mieście będzie musiała podzielić się władzą i wpływami z nową siłą. Kto odnajdzie się w tej sytuacji i złotymi literami zapisze swoje imię w historii Dominium, a kto popadnie w nędzę i zapomnienie?

Więcej informacji w dokumencie projektowym – zapraszamy do zapoznania się z nim, przed zapisami.

Jedna z ról w scenariuszu (z puli kobiecych/unisex) została stworzona z myślą o crossplayu graczki w roli męskiej.

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza Odgrywanie scen przemocy Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego) W grze pojawia się tematyka religijna W grze pojawia się tematyka uzależnień W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania W grze pojawia się hazard W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy Wymagane stroje

zobacz znaczenie piktogramów         do góry

 

Szyba

autorzy: Patryk Stryjewski, Justa Borowska
czas trwania: 3h
liczba graczy: 8-10

#premiera #unisex #flexible #3h

W każdym śledztwie nadchodzi taka chwila, gdy jego los waży się już w tym jednym pomieszczeniu, gdy o wszystkim zdecyduje gra psychologiczna, prowadzona między podejrzanym, jego prawnikiem i śledczymi.

Jak na atmosferę w sali przesłuchań wpływają relację między śledczymi? Którą wersję spróbuje „sprzedać” podejrzany? Komu puszczą nerwy, co będzie mógł wykorzystać prawnik przeciwko detektywom i która wersja wydarzeń okaże się prawdziwa?

Psychologiczny, eksperymentalny chamberlarp inspirowany serialem „Criminal”, o tym jak relacje między ludźmi wpływają na ważny etap kryminalnego śledztwa – przesłuchania podejrzanego.

Gracze wcielą się w role podejrzanego, jego adwokata i śledczych. Dla każdego z nich będzie to inne doświadczenie i odrobinę inny typ larpowej rozrywki.

Full touch (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest dotyk w każdej formie, w tym przemoc bezpośrednia i zachowania o charakterze seksualnym Wulgarne słownictwo Odgrywanie scen przemocy W grze pojawia się tematyka uzależnień

zobacz znaczenie piktogramów         do góry

 

Zaczarowani

autorzy: Jeppe i Maria Bergmann Hamming
prowadzący: Andrzej Pierzchała
czas trwania: 4h
liczba graczy: 10-30

#import #unisex #30plus #flexible #4h

W czasach nim nastał porządek, przed wycięciem lasów, nim uporządkowano linię brzegową, a całą ziemię oddano pod uprawy, w cieniach ledwo dostrzegalnych kątem oka i pod ziemią, po której chodziliśmy mieszkało coś nieludzkiego. Zanim nadszedł czas rozumu, który zniszczył magię, podziemne stworzenia Północy bawiły się, tańczyły i pragnęły być blisko ludzi.

Czasami młody mężczyzna lub kobieta wkraczali do lasu w noc letniego przesilenia i wpadali w oko jednej z podziemnych istot. Zwabiano ich do sal Króla Gór, gdzie zapominali o czasie, miłości, lojalności i wszystkim, co po sobie zostawili. Tam tkwili nawet na setki lat, zanim powrócić mogli do świata, który się zmienił.

Ten scenariusz opowiada o Ludziach i Istotach z Cienia i Magii, o wabieniu, o utracie pamięci jak i samego siebie. Oraz o odnalezieniu drogi powrotnej do domu. O rzeczach przywołujących cię z powrotem do domu: wierze, miłości i nadziei.

Scenariusz print&play ze Sztokholmskiego Festiwalu Larpowego 2018, przetłumaczonay z języka angielskiego przez prowadzącego.

Full touch (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest dotyk w każdej formie, w tym przemoc bezpośrednia i zachowania o charakterze seksualnym Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego) W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy Wymagane stroje Tylko dla osób pełnoletnich

zobacz znaczenie piktogramów         do góry

 

Róże pogorzeliska

autorzy: Małgorzata Sobczyk i Marcin Słowikowski
prowadzący: Marcin Słowikowski
czas trwania: 4h
liczba graczy: 15 (9m/5k/1u)

#jeszcze raz #15plus #4h

Piętnaście osób bierze udział w otwarciu testamentu śp. Bertranda hrabiego ver Loreh – człowieka, któremu jeden błąd popełniony w młodości zniszczył życie i przekreślił świetlaną karierę polityczną. W rodzinnym majątku pod Sarfino spotyka się jego rodzina, przyjaciele z młodości, ale również osoby, których nigdy nie poznał, a które mają do zrealizowania własne cele. Pogrzeb zmarłego staje się spotkaniem po latach, konfrontacją, miejscem intryg, pretekstem do rozliczenia się z przeszłością, okazją do odkrycia mrocznych tajemnic oraz polem walki o ogromny spadek.

Larp epistolarny Małgorzaty Sobczyk i Marcina Słowikowskiego osadzony w świecie Monastyru. Klasyczny przedstawiciel lubelskiej szkoły larpowej. Od premiery w 2006 roku doczekał się kilkunastu edycji. Role zostaną przydzielone na podstawie krótkiego formularza. Zamiast kart postaci, gracze otrzymają w trakcie festiwalu listy adresowane do ich bohaterów. Obowiązują stroje w klimacie płaszcza i szpady, inspirowane modą historyczną XVI-XVIII wieku.

  No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza Wymagane stroje

zobacz znaczenie piktogramów         do góry

 

Piękni i śmiali

autorka: Joanna Płaszewska
czas trwania: 3h
liczba graczy: 3-9 + widownia

#premiera #unisex #flexible #3h #321start

Piękni i śmiali to jeepform o formule popularnych telenoweli lat 90tych (Mody na sukces, Dynastii itp). Gracze wcielą się w członków bajecznie bogatych amerykańskich rodzin i na przestrzeni pięciu odcinków będą starali się osiągnąć sukces tak w miłości, jak i w biznesie, a także spróbują pognębić swych wrogów. Widownia pomoże graczom pokierować losami ich bohaterów, a także wcieli się w role epizodyczne.

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza W grze pojawia się tematyka uzależnień W grze pojawia się hazard

zobacz znaczenie piktogramów         do góry

 

zakończenie programu

czas trwania: 1h

Podczas zakończenia spotkamy się po to, aby podziękować wszystkim twórcom festiwalowych larpów oraz ogłosić wyniki trwającego przez cały weekend plebiscytu. Dowiemy się, które gry zostały najwyżej ocenione przez uczestników, organizatorów i które wygenerowały największy hype, poznamy też najlepszą premierę LubLarp Festiwalu 2019.

zobacz znaczenie piktogramów         do góry

 

Piktogramy

Larpy, w które będziecie mogli zagrać podczas LubLarp Festiwalu, oprócz podstawowych informacji i opisu fabularnego posiadają też opis w postaci piktogramów, które mają Wam ułatwić szybkie zorientowanie się na temat elementów gry, zarówno fabularnych jak i technicznych, które mogą budzić wątpliwości i konktrowersje.

Grafiki określają poziom dotyku (no touch, no pain, full touch), kwestie tematów kontrowersyjnych (dyskryminacja, odgrywanie seksu, odgrywanie przemocy, hazard, tematyka uzależnień, wulgarny język, obecność elementów obrzydliwych lub strasznych, wątki religijne) a także ograniczenia wiekowe (+18) oraz wymagania dotyczące strojów.

System i projekt graficzny oznaczeń został opracowany przez organizatorów Festiwalu Replay w Zielonej Górze – którym serdecznie dziękujemy za ich udostępnienie.

No touch (dotyczy wszystkich graczy) – nie są dopuszczalne żadne formy interakcji fizycznej

No touch (dotyczy wszystkich graczy) – nie są dopuszczalne żadne formy interakcji fizycznej
No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza

Full touch (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest dotyk w każdej formie, w tym przemoc bezpośrednia i zachowania o charakterze seksualnym

Full touch (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest dotyk w każdej formie, w tym przemoc bezpośrednia i zachowania o charakterze seksualnym
Wulgarne słownictwo

Wulgarne słownictwo
Odgrywanie scen przemocy

Odgrywanie scen przemocy
Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego)

Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego)
W grze pojawia się tematyka religijna

W grze pojawia się tematyka religijna
W grze pojawia się tematyka uzależnień

W grze pojawia się tematyka uzależnień
W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania

W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania
W grze pojawia się hazard

W grze pojawia się hazard
W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy

W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy
Wymagane stroje

Wymagane stroje
 
Tylko dla osób pełnoletnich

Tylko dla osób pełnoletnich