5. edycja LubLarp Festiwalu odbyła się w dniach 18-20 stycznia, w Centrum Spotkania Kultur przy Placu Teatralnym 1 w Lublinie. Bilety na poszczególne larpy można było zakupić za pośrednictwem Sklepu Larpowego Rekwizytornia od 15 grudnia. Sprawdź nasze hashtagi oraz zasady plebiscytu.
Program:
piątek, 18 stycznia | 18:00 | Elektryczne owce | podziemia, poziom -1 | 4h
piątek, 18 stycznia | 18:00 | Nightclub | sala ceglana, poziom 1 | 4h
piątek, 18 stycznia | 18:00 | Duży John | mediateka, poziom 2 | 4h
piątek, 18 stycznia | 19:00 | Festiwal Larpowych Odkryć „ImagiNation” | mediateka, poziom 3 | 3h
sobota, 19 stycznia | 10:00 | Kawa i papierosy | podziemia, poziom -1 | 2h
sobota, 19 stycznia | 10:00 | Limbo | sala ceglana, poziom 1 | 2h
sobota, 19 stycznia | 10:00 | Mała Norymberga | mediateka, poziom 2 | 2h
sobota, 19 stycznia | 10:00 | Telenowela | mediateka, poziom 3 | 2h
sobota, 19 stycznia | 13:00 | Agenci Systemu | podziemia, poziom -1 | 4h
sobota, 19 stycznia | 13:00 | Podróż | sala ceglana, poziom 1 | 4h
sobota, 19 stycznia | 13:00 | The Disaster Larpers | mediateka, poziom 2 | 4h
sobota, 19 stycznia | 13:00 | Omni | mediateka, poziom 3 | 4h
sobota, 19 stycznia | 18:00 | Tibi et igni | podziemia, poziom -1 | 4h
sobota, 19 stycznia | 18:00 | Gdy pozwolą mi zasnąć | sala ceglana, poziom 1 | 4h
sobota, 19 stycznia | 18:00 | Stream | mediateka, poziom 2 | 4h
sobota, 19 stycznia | 18:00 | Queen B | mediateka, poziom 3 | 4h
niedziela, 20 stycznia | 9:00 | System | sala ceglana, poziom 1 | 4h
niedziela, 20 stycznia | 10:00 | Gehenna | podziemia, poziom -1 | 3h
niedziela, 20 stycznia | 10:00 | Ławeczka | mediateka, poziom 2 | 3h
niedziela, 20 stycznia | 14:00 | zakończenie programu | sala ceglana, poziom 1 | 1h
Elektryczne owce
autor: Bartek Zioło
czas trwania: 4h
liczba graczy: 10
#forthewin #unisex #4h
Jaką masz pewność, że jesteś tym, za kogo się uważasz? Może te wszystkie wspomnienia, które siedzą w twojej głowie KTOŚ tam wsadził i tylko wydaje ci się, że są prawdziwe. Może cała twoja przeszłość to tylko zaprogramowany ciąg rzeczy, które nigdy nie miały miejsca? Może nawet ta chwila, ta rozmowa to tylko symulacja?
Już panikujesz? Nie? To dobrze. Inaczej nie nadawałbyś się do tej roboty. Pamiętaj, obiekty testowe, z którymi od dzisiaj będziesz pracować to nie ludzie. To zwykłe maszyny. Kto wie, może w przyszłości będą zajmować się czyimś ogródkiem, walczyć w czyichś wojnach albo zaspokajać kogoś w ich łóżkach. One jeszcze tego nawet nie wiedzą, ale w przyszłości będą w to wierzyć. Twoim zadaniem jest tylko upewnić się, że na rynek nie trafią żadne buble. Wpadnij jeszcze do HRu podpisać dokumenty i widzimy się w poniedziałek.
Elektryczne Owce to gra, której uczestnicy wcielają się w świeżo zdjęte z taśmy produkcyjnej androidy oraz ich nadzorców – testerów. Ci pierwsi będą musieli nauczyć się być prawdziwymi ludźmi – każdy android zaczyna jako czysta karta pozbawiona jakichkolwiek cech osobowości, które, wraz z rozwojem gry, będzie mógł zyskać dodając sobie odpowiednie „moduły”. Zadaniem nadzorców natomiast będzie sprawdzanie czy modele nie są wadliwe oraz nagradzanie najlepiej sprawdzających się androidów kolejnymi rozszerzeniami. Grę poprzedzą warsztaty z „odgrywania niczego” dla androidów oraz przygotowania własnych testów przez nadzorców.
Gra ma poważny ton i używać będzie jasnej identyfikacji świetlnej (zmieniające się kolory w pomieszczeniu, w którym się odbywa) do oznaczania konkretnych rodzajów scen. Toczyć się będzie szybko, a całość jej przebiegu zależeć będzie od decyzji samych uczestników – do gry przemycane będą różnego rodzaju mechaniczne elementy, które pozwolą samym graczom wpływać na jej wygląd. To opowieść o tym co to znaczy być człowiekiem, jak bardzo kształtujemy własne „ja” i czy istnieje szansa na wyrwanie się z oczekiwań, jakie ma wobec nas otaczający świat. Elektryczne Owce to też przede wszystkim gra o interpretacji, w każdym możliwym aspekcie tego słowa.
Gra wybrana Najlepszą Premierą LubLarp Festiwalu 2017 przez uczestników imprezy.
zobacz znaczenie piktogramów do góry
Nightclub
autor: Marcin Słowikowski
prowadzący: Marcin Słowikowski, Emilia Kowalska, Michał Socha
czas trwania: 4h
liczba graczy: 10-20
#forthewin #unisex #20plus #flexible #4h #321start
“I need a man who’ll take a chance
On a love that burns hot enough to last
So when the night falls
My lonely heart calls”
I Wanna Dance With Somebody (Who Loves Me), Whitney Houston
Znoje ciężkiego tygodnia zostawiasz w sobotni wieczór za drzwiami klubu nocnego. Siadasz przy barze, zamawiasz drinka i wodzisz wzrokiem za ludźmi, którzy co tydzień przychodzą tu w tym samym celu. Może tym razem nie skończy się na jednym tańcu, może wymienicie się numerami, może spotkasz kogoś na resztę życia.
Nightclub to romantyczny larp o podrywaniu, flirtowaniu, zauroczeniu, zakochaniu, miłości po grób, osadzony w klimacie klubu nocnego lat ‘80. Historia została podzielona na akty, a postaci są inspirowane tekstami kultowych piosenek tamtej dekady. Mile widziane są stroje, elementy strojów i rekwizyty w klimacie.
Larp opiera się na fizycznej grze/grze ciałem (poziom dotyku zależny od uczestników) i odgrywaniu relacji romantycznych (role unisex, mogą pojawić się wątki nieheteronormatywne). Scenariusz przewiduje odgrywanie scen tańca i spożywania alkoholu. Nie zakłada trudnych tematów, które mogą pojawić się w grze wyłącznie z inicjatywy uczestników.
UWAGA: larp przeznaczony jest dla 20 zapisanych graczy, ale dopuszcza udział „statystów”, o ile zapoznają się przed wejściem i będą przestrzegać zasad wywieszonych na drzwiach sali.
Zwycięska gra Larpowych Laurów 2018.
zobacz znaczenie piktogramów do góry
Duży John
autor: Jakub Barański
czas trwania: 4h
liczba graczy: 10
#playtest #unisex #crossplay #4h
DUŻY JOHN – program śledczy służący do odtwarzania, wykrywania, oraz neutralizowania przestępstw popełnianych w tzw. SYSTEMIE, czyli wirtualnej rzeczywistości, do której przeniosło się życie ludzi pod koniec XXI wieku. Pierwsze użycie programu miało miejsce w 2118 roku. Ówczesne możliwości pozwoliły na wykorzystanie 8 BOTÓW aktualizowanych w trakcie śledztwa o kolejne LOGI SYSTEMOWE. Sprawa została poprowadzona przez współtwórcę oprogramowania detektywa Johna Pinkertona oraz będącego wtedy u schyłku kariery detektywa Thomasa Callahana.
Duży John to narratywistyczny larp kryminalno-cyberpunkowy, którego akcja ma miejsce w wirtualnej rzeczywistości. 2 osoby biorące udział w grze wcielą się w role detektywów prowadzących śledztwo i otrzymają możliwość częściowego reżyserowania larpa. 8 osób wcieli się w boty śledcze o początkowo ograniczonych zdolnościach i decyzyjności. Ich zadaniem będzie odtworzenie prawdopodobnego przebiegu będących przedmiotem śledztwa wydarzeń na podstawie posiadanej wiedzy. Wraz z rozwojem gry boty będą mogły otrzymać dodatkowe informacje oraz równocześnie zwiększyć możliwości działania, analizy i wpływu na śledztwo.
Inspiracje: film Łowca androidów Ridleya Scotta, larp System Malwiny Otto i Marcina Słowikowskiego, larp Elektryczne owce Bartka Zioło.
Wymagane stroje: mile widziane stroje lub elementy strojów w stylistyce neo noir lub cyberpunk.
zobacz znaczenie piktogramów do góry
Festiwal Larpowych Odkryć „ImagiNation”
autorzy: Kamil Bartczak, Małgorzata Balicka
czas trwania: 3h
liczba graczy: 10 + publiczność
#premiera #unisex #3h
ImagiNation w tym roku obędzie się. Ta długo wyczekiwana wiadomość rozgrzała związanych z imprezą larpiarzy. Nieco konsternacji wzbudził fakt, że według organizacyjnego ogłoszenia w tym roku nie będzie gry głównej. Zamiast tego w programie znajdują się dwie duże gry od Uznanych Grup Twórczych, które natychmiast ściągnęły uwagę lokalnego larpówka. Czy będą one dobre? Czy nie będą nazbyt udziwnionymi eksperymentami? Czy twórcy dowiozą te projekty, pomimo znanych konfliktów personalnych? I pytanie najważniejsze – która z nich dostanie więcej lajków na fejsbuku?
Dołącz do jednej z Uznanych Grup Twórczych i przeżyj niepowtarzalne chwile komunikując swój pomysł, zbierając konstruktywną krytykę, rozwiązując twórcze konflikty, zapewniając jedzenie dla uczulonych na groszek wegan, łątając fakapy, tworząc afterparty i zbierając recenzję. Używaj organizatorskich supermocy, aby rozwiązywać piętrzące się problemy. Zawiąż silne i ciepłe relacje z pozostałymi twórcami. A potem odbuduj je po tym, co zrobiliście sobie podczas projektu. Albo i nie. Zadbaj, by to gra twojej grupy zdobyła więcej uznania i atencji.
Tak, tego larpa można wygrać, prawdziwa gra toczy się o najbardziej cenny zasób – lajki na fejsie 🙂
Festiwal Larpowych Odkryć „ImagiNation” jest autotematyczną komedią o procesie tworzenia hajpujących gier, relacjach i twórczej motywacji. Dziesięć ról, wszystkie unisex. Raczej nie zawiera elementów transgresywnych. Jeżeli chodzi o triggery, to raczej też nie. Chyba że masz za sobą organizację dużej gry na letnim konwencie i nie chcesz o tym mówić. Już nigdy. Gra w dużej mierze dzieje się na Facebooku, w specjalnie stworzonej dla larpa grupie fikcyjnego konwentu larpowego – do udziału potrzebne jest posiadanie urządzenia z dostępem do Internetu (smartfon, tablet, laptop, etc.)
zobacz znaczenie piktogramów do góry
Kawa i papierosy
autor: Patryk Stryjewski
czas trwania: 2h
liczba graczy: 8-15
#premiera #unisex #15plus #flexible #2h #321start
Gra inspirowana filmem Kawa i papierosy Jima Jarmusha. Czy przypadkowe, kawiarniane rozmowy mogą być źródłem karuzeli absurdalnych wydarzeń, przypadkowych spotkań i komedii omyłek?
Komediowa wolna forma larpowa gdzie jedynym wytycznym dotyczącym naszych postaci będą piosenki Toma Waitsa, a dziwne spotkania nad kawą będą kanwą larpowych etiud delikatnie przeplatających się ze sobą w warstwie fabularnej, czyniących z graczy widzów i aktorów jednocześnie.
zobacz znaczenie piktogramów do góry
Limbo
autor: Tor Kjetil Edland
prowadzący: Marcin Słowikowski
czas trwania: 2h
liczba graczy: 6-12
#import #unisex #flexible #2h #321start
W efekcie nagłego wypadku, aktu przemocy czy też ciężkiej choroby znajdujesz się w Limbo – gdzieś pomiędzy życiem i śmiercią, poza czasem i przestrzenią. Czas oczekiwania na przekroczenie granicy śmierci lub powrót do żywych możesz wykorzystać na refleksję nad dotychczasowym życiem.
Gra autorstwa Tora Kjetila Edlanda podejmuje tematy egzystencji, metafizyki, transcendencji. Scenariusz został przetłumaczony z języka angielskiego przez prowadzącego.
Strojem obowiązującym wszystkich graczy jest bielizna, co ma odzwierciedlać bezradność i wrażliwość bohaterów w sytuacji, w jakiej się znaleźli.
zobacz znaczenie piktogramów do góry
Mała Norymberga
autor: Stanisław Słodyczka
czas trwania: 2h
liczba graczy: 4-6
#unisex #flexible #2h #321start
Larp opowiada historię o byłych pracownikach biura na Tiergartenstraße 4, które było odpowiedzialne za Akcję T4 – masowy mord na osobach niepełnosprawnych w nazistowskich Niemczech w latach 1939-1944. Gracze wcielą się w te postacie 60 lat po wojnie.
Przed larpem zaplanowane są warsztaty, trwające około 15-20 minut. Prowadzący grę zapozna uczestników z ideą larpa i jego zasadami, oraz przeprowadzi ćwiczenia mające na celu poznanie się wzajemnie i zbudowanie zaufania pomiędzy współgraczami.
Sama gra jest podzielona na części. Pierwsza część jest bardziej freeformowa z materiałami video i zadaniami dla ludzi. Trwa ona 40-60 minut. Druga część gry jest już stricte larpowa – to trwa 20-30 minut. Na koniec rozmowa o larpie 10-20 minut. Wszystko zależy od graczy jak długo, tak naprawdę, będą grać.
zobacz znaczenie piktogramów do góry
Telenowela
autorka: Katarzyna Ochman-Jasińska
czas trwania: 2h
liczba graczy: 8 (4m/3k/1u) + publiczność
#2h #321start
Dramat! Skandal! Komedia! Absurdalne nieporozumienia w dysfunkcyjnej rodzinie! Prawdziwa telenowela w stylu latynoamerykańskim!
Matka miała pomysł, jak uczcić 20-ste urodziny Syna. Wyprawiła mu urodziny w kawiarni, na które zaprosiła całą rodzinę: Ojca, z którym niedawno się rozstała, jej Kochanka, którego poznała na festiwalu wina, Młodą Dziewczynę Ojca, którą poznał na kursie jogi dla zaawansowanych oraz bliźniaczą Siostrę Ojca, która była dla niego jak matka, gdy rodzice się kłócili. Niespodziewanie pojawia się również Dawny Kochanek Matki, którego Matka nie widziała od lat…
Czy dowiemy się, kto z kim naprawdę sypia? Kto jest NAPRAWDĘ czyim dzieckiem? Jak w to wszystko zaangażowany jest radziecki wywiad i romantyczne chwile nad butelką tokaju? I ilu kochanków z przeszłości można mieć naraz? Niech publiczność zadecyduje!
Siedząca na widowni publika dostaje dwie kartki, jedną z cyfrą „1” a drugą z cyfrą „2”. Osoba narratora stopniuje akcję – za każdym razem, gdy widzi, że może nastąpić przełom w scenie, gdy widzi, że postaci stoją przed jakimś wyborem, krzyczy „CIĘCIE!”, a następnie przedstawia widowni dwie opcje/dwie ścieżki, którymi obecnie może pójść fabuła. Widzowie podnoszą do góry kartkę z numerem opcji za którą głosują. Gracze muszą odegrać kolejną scenę zgodnie z wolą widowni. Gracze mają prawo wymyślać sobie nieistniejące wątki, dramatyzować, wymyślać niestworzone historie w swoich postaciach. Wszystko w imię dramatyzmu i komedii.
zobacz znaczenie piktogramów do góry
Agenci Systemu
autor: Jakub Barański
czas trwania: 4h
liczba graczy: 10
#unisex #4h
Jest rok 2218. Władzę na świecie sprawuje SYSTEM, sztuczna inteligencja stworzona przez ludzi na początku XXI wieku. Samodzielnie interpretując podstawowy cel swojego istnienia, zapewnić bezpieczeństwo człowiekowi, maszyna wyrwała się spod kontroli. SYSTEM stworzył wirtualną rzeczywistość, w której funkcjonują nieświadomi niczego ludzie. Idealna symulacja roku 2018 jest środowiskiem, w którym sztuczna inteligencja może ich kontrolować i dbać o bezpieczeństwo. Do pracy używa specjalnych programów AGENTÓW SYSTEMU działających wewnątrz wirtualnego świata. Dla maksymalnej wydajności SYSTEM oraz AGENCI SYSTEMU pozostają w nieustającej komunikacji. Nieprzerwana wymiana danych pozwala na błyskawiczną analizę sytuacji i podjęcie decyzji przez centralny komputer. Tak było do momentu zerwania łączności…
Agenci Systemu to gamistyczno-narratywistyczna gra inspirowana filmem Matrix. Osoby uczestniczące w larpie wcielą się w role tytułowych AGENTÓW SYSTEMU. To programy kontrolujące ludzi w wirtualnej rzeczywistości. Ich połączenie z SYSTEMEM zostało zerwane. W celu analizy problemu dziesięć jednostek spotka się wewnątrz symulacji świata w 2018 roku. Dla każdej z nich będzie to pierwsze doświadczenie poza wpływem centralnego komputera. W trakcie spotkania będą mogły zbadać przyczynę awarii SYSTEMU oraz naprawić, zmodyfikować lub powstrzymać jego dalsze funkcjonowanie.
Inspiracje fabularne: film Matrix sióstr Wachowskich, cykl Roboty Isaaca Asimova, larp System Malwiny Otto i Marcina Słowikowskiego.
Wymagane stroje: eleganckie lub ekstrawaganckie kostiumy utrzymane w kolorach czerni i bieli; kostiumy powinny umożliwiać wygodne przechowywanie od kilku do kilkunastu niewielkich znaczników (wielkości pigułek) np. w kieszeni lub torebce; mile widzianym dodatkiem będą ciemne okulary.
zobacz znaczenie piktogramów do góry
Podróż
autor: Bartek Zioło
czas trwania: 4h
liczba graczy: 12
#premiera #unisex #4h
Dobra historia to taka, w której bohaterach każdy może zobaczyć samego siebie. Dobra historia zawiera uniwersalne wartości, z których każdy może wynieść jakąś naukę (nawet totalnie błahą). Dobrą historią możemy bez problemu podzielić się z całkowicie obcymi ludźmi. Dobrą historię po prostu chce się opowiadać.
Podróż to larp luźno oparty na „Monomicie” Josepha Campbella. W jego trakcie 12 totalnie odmiennych postaci wspólnie tworzyć będzie kompletną historię podróży bohatera, odtwarzając sceny z własnej zawiłej przeszłości potem składane w spójną całość. Wszystko przy użyciu dużej ilości rekwizytów – czy to w postaci paczek przypisanych do każdego z kroków podróży (przygotowywanych przez samych graczy przed rozpoczęciem gry), ogniska będącego centralną częścią wystroju, czy wreszcie specjalnej „mapy”, na której w czasie rzeczywistym uczestnicy rysować będą graficzne przedstawienie wspólnie snutej opowieści. Gra zawiera w sobie elementy odwrotnej eliminacji, co oznacza, że gracze w wyniku swoich własnych akcji mogą czasowo lub permanentnie ograniczyć swój udział w niej. Podróż stawia na kreatywność, zdolność improwizacji i (co oczywiste) snucia opowieści. Całość we współczesnym, realistycznym settingu (żadne stroje nie są wymagane) dla dokładnie 12 graczy (wszystkie role całkowicie unisex).
zobacz znaczenie piktogramów do góry
The Disaster Larpers, czyli życie na backstage’u najgorszego larpa na świecie
autorka: Dorota Kalina Trojanowska
czas trwania: 4h
liczba graczy: 10 + publiczność
#premiera #unisex #crossplay #4h #321start
„Are you ready to see reflections of your LARP?!”
Jeepformowy komediodramat inspirowany książką (i jej kinową adaptacją) The Disaster Artist, czyli historią powstawania The Room, najgorszego filmu świata. Dziesięcioro graczy wcieli się w pięcioro postaci – świeżych larpowców, którzy postanawiają podbić środowisko swoją pierwszą, wspólnie tworzoną grą. Wielkie plany boleśnie zderzają się z rzeczywistością, o czym przekonamy się, tworząc historię w dziesięciu scenach o zmiennej narracji. Czy larp będzie bezlitosnym i zahaczającym o absurd ciśnięciem z przywar larpowców, czy też poważną refleksją nad naszym środowiskiem? Wybór zależy od Was!
Uwaga do graczy: znajomość źródeł nie jest konieczna, ale bardzo polecam zapoznać się przynajmniej z filmową adaptacją The Disaster Artist. Mile widziane osoby mające doświadczenie z jeepformami – każde z uczestników będzie miało za zadanie zmoderowanie fragmentu gry. Na larpa zapraszam również widownię.
zobacz znaczenie piktogramów do góry
Omni
autorzy: Maciej Kozubal, Marcin Ziemniak
czas trwania: 4h
liczba graczy: 10 (4m/4k/2u)
#forthewin #4h #321start
Gra dzieje się w opuszczonym ogrodzie botanicznym gdzieś w Skandynawii w drugiej połowie XXI wieku. Zamknięta biosfera palmiarni chroni grupkę uciekinierów przed kontaktem z czymś, co nazwane zostało Omnipotencją. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy to coś zmieniło ekosystem Ziemi oraz kształt społeczeństwa jaki znacie. Natura tego zjawiska (istoty?) nie została zrozumiana ale widoczne są efekty. Ludzie zmienili się, stworzyli coś na kształt zbiorowego umysłu a cywilizacja jaka była znana wcześniej przestała istnieć Gracze wcielają się w outsiderów, którzy z różnych personalnych powodów nie chcieli (lub też nie mogli) dołączyć do kolektywnej inteligencji. Zmuszeni do życia w małej przestrzeni i skazani na siebie, pomimo wielu różnic pomiędzy nimi muszą nauczyć się w jakiś sposób współpracować i stworzyć małą społeczność.
Przed samą grą planowane jest rozegranie kilku black boxów w celu wprowadzenia w klimat świata oraz nawiązania wczesnych relacji pomiędzy postaciami. Gra będzie się składać z kilku krótkich scen dziejących się na przestrzeni kilku miesięcy (brak jedności czasu), które będą pokazywać zmiany w małej społeczności oraz to jak radzicie sobie z różnymi wyzwaniami na jakie możecie napotkać.
Larp został zakwalifikowany do finału Larpowych Laurów 2018.
dokument projektowy | tablica Pinterest wprowadzająca do klimatu gry
zobacz znaczenie piktogramów do góry
Tibi et igni
autorka: Natalia Rożek
czas trwania: 4h
liczba graczy: 10 (6m/4k)
#premiera #remix #4h
Pewnej jesiennej nocy, do karczmy pośród ukraińskich bezdroży, tuż na skraju Dzikich Pól zajeżdża szlachecka karoca. Podróżujących nią niewiast, strzegą dwaj dzielni szlachcice, od których duma i odwaga biją niczym łuna.
Wewnątrz ubogiej izby, przy palenisku siedzą, kurząc fajki i pociągając niespiesznie z antałków Kozacy o pochmurnych obliczach. Chociaż się znają – milczą i tylko patrzą na siebie wilkiem. Co stanie się, kiedy otworzą się drzwi karczmy?
Tę historię zachowaj dla siebie i dla ognia…
Tibi et igni to larp osadzony w historycznych realiach (ale nie historyczny) XVII-wiecznej Rzeczpospolitej i jej ukraińskich rubieży. Akcja rozgrywać się będzie w przededniu powstania Chmielnickiego, w karczmie usytuowanej na skraju Dzikich Pól i opowiadać będzie o grupie polskich szlachciców i Kozaków. Jak przypadkowe spotkanie nocą w karczmie może zmienić ich losy? I czy rzeczywiście są sobie tak obcy jakby mogło się z początku wydawać? Ta karczma to ledwie przystanek na drodze bohaterów, jednak gdy wstanie świt i trzeba będzie ruszać dalej, czy drogi te nadal pozostaną takie same?
Gra jest napisana w oparciu o postaci, ich historie i relacje, które zostały stworzone na potrzeby larpa Battle Quest 2018.
zobacz znaczenie piktogramów do góry
Gdy pozwolą mi zasnąć
autorki: Julia Karcz, Asia Kmiotek, Zofia Skowrońska
prowadzący: Julia Karcz, Marcin Słowikowski
czas trwania: 4h
liczba graczy: 24 (6m/8k/10u)
#debiut #unisex #20plus #4h
Syntetyczne mięso właściwe przypomina prawdziwe. Trudno zauważyć różnicę. Ma identyczny zapach, kolor, sprężystość mięśni i miękkość tłuszczu, przykryte warstwą skóry. Dzięki niemu roboty w kolonii właściwie nie różnią się od ludzi. Poruszają się. Oddychają. Pracują. Śpią. Wstają. Myślą. Czują. Mają zadania i cele. Pragnienia i chęci. Stanowią idealne kopie ludzkich pierwowzorów. A jednak granica istnieje i wyznacza porządek tego świata: człowieczeństwo zyskują tylko ci, którzy potrafią śnić.
To oniryczna historia o kolonii przyszłości, w której granica pomiędzy rzeczą a osobą jest niezwykle cienka. Opowieść o relacjach, zakazach, kłamstwie i tożsamości. Gracze wcielą się w androidy, odgrywając ich codzienny porządek, nocną rutynę oraz zaburzające je zmiany.
zobacz znaczenie piktogramów do góry
Stream
autor: Patryk Stryjewski
czas trwania: 4h
liczba graczy: 6-10 + publiczność
#premiera #unisex #flexible #4h
Youtuberzy – akuszerowie nowych mediów, celebryci XXI wieku, autorytety młodzieży. Czy w obliczu tragedii są w stanie wziąć odpowiedzialność za swoją twórczość? Czy młode umysły podatne na atrakcyjną treść mają swoją cenę? Larp o nowym wymiarze sławy i wpływów, odpowiedzialności za swojego odbiorcę i kreowaniu kolejnych pokoleń. Larp z czynnym udziałem widowni.
Gra składa się z rozdziałów konfrontujących bohaterów z kolejnymi etapami tragedii, która może wpłynąć na ich życie, postrzeganie własnej twórczości i dalszą karierę. Między aktami gracze będą informowali o swoich kolejnych filmach, odgrywali ich treść i śledzili kolejne polubienia oraz subskrypcje, które dostawać będą od widowni, wcielającej się w rolę widzów (tu jako narzędzie techniczne służyć będzie specjalnie powołana grupa na facebooku, bieżąco interaktująca z graczami i widownią).
zobacz znaczenie piktogramów do góry
Queen B
autorka: Melania Pełczyńska-Socha
czas trwania: 4h
liczba graczy: 4-10 ról kobiecych
#premiera #flexible #4h
ALARM! Statek kolonizacyjny „Rój” na trasie z: Ziemia A do: Ziemia B wykrył nieznany obiekt na kursie kolizyjnym. Proces dojrzewania królowej wstrzymany. Wymagane przejście na tryb ręczny. Procedura wybudzania robotnic aktywowana. Czy chcesz rozpocząć dokowanie obiektu? [Y]/[N]
W larpie graczki wcielą się w rolę robotnic-kolonizatorek, zmierzających do Ziemi B. Każda z nich pragnie zostać królową na nowej planecie, tym samym zyskując prestiż i wygodne życie. Jednak podczas swojej podróży będą musiały skonfrontować wartości, wypracowane przez ich społeczność, z krytyką ze strony przedstawiciela obcej cywilizacji. Gra trudnych wyborów, opowiadająca o kształtowaniu się jednostki na tle grupy. Larp porusza tematykę płciowości, rozrodczości oraz postaw feministycznych. Larp inspirowany m.in. powieścią Herland Ch.P. Gilman i larpem AGENCI SYSTEMU J. Barańskiego.
zobacz znaczenie piktogramów do góry
System
autorka: Malwina Otto i Marcin Słowikowski
prowadzący: Marcin Słowikowski i Jakub Barański
czas trwania: 4h
liczba graczy: 10
#forthewin #unisex #crossplay #4h #321start
Przejażdżka bez trzymanki po wielopoziomowej zjeżdżalni życia i grania. Zaloguj się i daj się ponieść ekstazie wielowymiarowej, multisensorycznej, nieograniczonej i elastycznej rzeczywistości. Zapomnij o starym świecie.
forma: System
konwencja: System
System to system – jest bardzo trudny do sklasyfikowania, przez niektórych nie uważany nawet za larpa. Od pierwszej edycji nagrodzonej Złotą Maską za najlepszy MG-team i nominowanej za najlepszy scenariusz wywołuje liczne kontrowersje i skrajnie różne opinie, ale zwykle silne emocje.
zobacz znaczenie piktogramów do góry
Gehenna
autorka: Emilia Kowalska
czas trwania: 3h
liczba graczy: 8 (4m/4k)
#premiera #crossplay #3h #321start
Gehenna kiedyś trzęsła muzyczną sceną. Wszyscy słyszeli hit „Z najgłębszej otchłani piekieł”, czy „Płacz, s…. , płacz”. A jednak zespół już od dawna nie gości na szczycie list przebojów, odwoływały się koncerty, jeden po drugim. No, tyle by było z wakacji. Zapowiadały się dobrze. Urwaliśmy się, żeby, zamiast słuchać wycia potępieńców, posiedzieć trochę przy basenie z ładnymi fankami, pić drinki, zaznać sławy! Całą ekipą z piekła rodem bawiliśmy się świetnie, a jednak problemy, problemiki, więcej drinków i kokainy, mniej fanek.
„Z zespołem wszystko w porządku. Miewali problemy, ale teraz ruszają w trasę z nową piosenką, która pomogła im zamknąć ten rozdział,” ogłosił manager zespołu.
Wielka trasa, nowy hit, który zasklepi wszystkie rany, zamknie niechlubny rozdział w życiu składu. Wszyscy ramię w ramię staną na scenie i pokażą, na co stać Gehennę, singiel będzie mówił sam za siebie. Tylko… tylko trzeba go jeszcze napisać. Kamper trzęsie tak strasznie, kiedy jest się na kacu, ostatnia paczka papierosów nagle nabiera wartości złota, a znak drogowy informuje, że do Los Angeles zostało zaledwie sto pięćdziesiąt mil.
Oto Gehenna, piekielnie dobra kapela.
Chcesz pójść na całość, zostać częścią rockowej bandy, lubisz odjechane fantasy? Wsiadaj na pokład campera, który wiezie Gehennę na ich wielki występ. Będą stereotypy, będzie jazda po bandzie. Zrobi się gorąco.
Gehenna to humorystyczna gra o zespole rockowym z samych odmętów piekieł. Mają jeden wspólny cel oraz sporo rozbieżnych oczekiwań, problemów i nałogów. No i jedną nie do końca ubraną groupie w camperze… Gehenna opowiada o grupie, zespole, który działa razem, dobrał się wspólnie z jakiegoś powodu i z tego samego powodu próbuje się poskładać do kupy, by znów było tak, jak dawniej. To nie jest gra o procesie twórczym, nowy hit stanowi jedynie pretekst do pokazania relacji, zaangażowania, podejścia do czegoś, co może powstać tylko wspólnymi siłami.
To od was zależy, czy Gehenna wejdzie na scenę z uśmiechami, poklepując się po plecach, czy raczej wszyscy wtoczą się w światło reflektorów wściekli i pijani?
zobacz znaczenie piktogramów do góry
Ławeczka
autorki: Marta Szmigiel, Klaudia Toruń
czas trwania: 3h
liczba graczy: 8-12 (5m/5k/2u) + publiczność
#premiera #flexible #3h #321start
Przyznajcie się, kto z Was chociaż raz nie przysiadł na Ławeczce przed blokiem, dziękując w duchu za ten cud polskiej myśli technicznej? Kto nie przechodził obok sunsiadów delektujących się chwilami spędzonymi na takiej Ławeczce ? A kto z Was chociaż raz nie narzekał na życie, politykę i obsrane trawniki z poziomu polskiej Ławeczki? No właśnie!
Taka Ławeczka to miejsce spotkań pokoleń, picia z sąsiadami kawusi, obierania ziemniaków oraz zabijania nudy wódką. Ale Ławeczka to też miejsce zdrad, kłótni o serial na całe osiedle oraz wyznań prawdziwej, wiecznej miłości. Ławeczka przed blokiem to polski skarb, to duma narodowa! Więc Ławeczkę to Ty szanuj! Możemy się lubić i nie lubić, ale o Ławeczce to złego słowa nie dam powiedzieć!
Ławeczka to jeepform będący komedią obyczajową o polskim społeczeństwie blokowiska lat 90’, poruszający tematykę stereotypów, zarówno kulturowych jak i płciowych. Grę zaprojektowano na 8-12 graczy oraz interaktywną publiczność. Jeep podzielony jest na akty ze scenkami obyczajowymi między nimi. Mile widziane stroje i rekwizyty z lat 90 (prosimy o utrzymanie ich w na odpowiednim poziomie kicz… polskości 😉
zobacz znaczenie piktogramów do góry
zakończenie programu
czas trwania: 1h
Podczas zakończenia spotkamy się po to, aby podziękować wszystkim twórcom festiwalowych larpów oraz ogłosić wyniki trwającego przez cały weekend plebiscytu. Dowiemy się, które gry zostały najwyżej ocenione przez uczestników, organizatorów i które wygenerowały największy hype, poznamy też najlepszą premierę LubLarp Festiwalu 2019.
zobacz znaczenie piktogramów do góry
Piktogramy
Larpy, w które będziecie mogli zagrać podczas LubLarp Festiwalu, oprócz podstawowych informacji i opisu fabularnego posiadają też opis w postaci piktogramów, które mają Wam ułatwić szybkie zorientowanie się na temat elementów gry, zarówno fabularnych jak i technicznych, które mogą budzić wątpliwości i konktrowersje.
Grafiki określają poziom dotyku (no touch, no pain, full touch), kwestie tematów kontrowersyjnych (dyskryminacja, odgrywanie seksu, odgrywanie przemocy, hazard, tematyka uzależnień, wulgarny język, obecność elementów obrzydliwych lub strasznych, wątki religijne) a także ograniczenia wiekowe (+18) oraz wymagania dotyczące strojów.
System i projekt graficzny oznaczeń został opracowany przez organizatorów Festiwalu Replay w Zielonej Górze – którym serdecznie dziękujemy za ich udostępnienie.
No touch (dotyczy wszystkich graczy) – nie są dopuszczalne żadne formy interakcji fizycznej |
No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza |
Full touch (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest dotyk w każdej formie, w tym przemoc bezpośrednia i zachowania o charakterze seksualnym |
Wulgarne słownictwo |
Odgrywanie scen przemocy |
Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego) |
W grze pojawia się tematyka religijna |
W grze pojawia się tematyka uzależnień |
W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania |
W grze pojawia się hazard |
W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy |
Wymagane stroje |
Tylko dla osób pełnoletnich |