– Lublin Lubi Larpy

LubLarp Festiwal 16/17

III edycja LubLarp Festiwalu odbyła się w dniach 9-11 grudnia 2016, w Fantastycznym Centrum Kultury przy ul. Lwowskiej 12 w Lublinie. Wstęp na larpy był bezpłatny, po wcześniejszych zapisach przez formularz zgłoszeniowy.

LubLarp Festiwal został zrealizowany przy współpracy Fundacji Hesperos i LSF „Cytadela Syriusza” oraz wsparciu finansowym Miasta Lublin.

Program:

piątek, 9 grudnia | 18:00 | Seans
sobota, 10 grudnia | 12:00 | Lewiatan
sobota, 10 grudnia | 17:00 | Krok za boskościąTajemnice Blackwater Mansion
niedziela, 11 grudnia | 11:00 i 16:00 | Au revoir, Dogs!

Seans

autor: Sophie Melchior
adaptacja i prowadzenie: Agnieszka Hawryluk-Boruta i Szymon Boruta
konwencja: Thriller/horror, współczesność
czas trwania: 4h
liczba graczy: 7 (3 mężczyzn, 4 kobiety)
stroje: stroje codzienne

Opowieść o wyjątkowym seansie spirytystycznym, rozgrywającym się w opuszczonym domu. Znana medium zaprasza różnych gości, by wspólnie z nią spróbowali nawiązać kontakt z duchami rodziny Turnbull, która została zamordowana w tym miejscu dokładnie 100 lat temu. „Seans” to historia o duchach i wierze w nadprzyrodzone zjawiska. To opowieść, w której gracze doświadczą atmosfery niepokoju, tajemnicy i siły ludzkich więzi.

Thriller/horror o prostej budowie, przeznaczony zarówno dla doświadczonych graczy, jak i tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z larpowaniem.

 no-pain przemoc obrzydliwe-straszne

zobacz znaczenie piktogramów

Lewiatan

autor: Artur Woźniak
konwencja: larp marynistyczny
setting: XIX-wieczny okręt wojenny
forma: chamberlarp z elementami gry wolnej formy
czas trwania: 4-5h
liczba graczy: 12
Złota Maska 2016 za Najlepszego Larpa

Lewiatan jest osadzoną w realiach Wojen Napoleońskich opowieścią o brytyjskim okręcie wojennym, którego załoga w przededniu Bitwy pod Traffalgarem zostaje postawiona przed sądem wojskowym. Jest to opowieść o obowiązku, posłuszeństwie, miłości do ojczyzny, okrucieństwie i dumie. Gra zawiera obszerne elementy freeformu i będzie wymagała od graczy sporej dozy improwizacji. Dostępne tylko i wyłącznie postacie męskie (kobiety odgrywające mężczyzn są mile widziane). Gra zawiera elementy, które mogą być niekomfortowe dla wielu osób: wulgarny język, rasizm, sceny przemocy.

Mamy sierpień roku 1805, czterdziesty piąty rok panowania Króla Jerzego III. Europą wstrząsają wojny Napoleońskie. Tymczasem do brytyjskiego portu na Bahamach wchodzi H.M.S. Lewiatan. Dowodzący okrętem Kapitan Sawyer leży martwy w swojej kajucie, a żaden z oficerów nie jest w stanie przekonująco wytłumaczyć jego śmierci. Zarządzony zostaje proces, a oskarżenie jest najpoważniejsze z możliwych – BUNT. Jeśli zostanie udowodniony każdy członek załogi stanie przed plutonem egzekucyjnym. Nie ma jednak czasu na długi proces. 7 dni, tyle czasu dowódca eskadry karaibskiej admirał Collingwood dał sędziom na zdecydowaniu o winie lub niewinności. Eskadra już i tak jest opóźniona. Lord Nelson nieustannie przysyła alarmujące wezwania ze stolicy a Napoleon kończy przygotowania do inwazji na Wielką Brytanię. Każdy okręt się liczy, jednak czy można ufać tej załodze?

Gra będzie się odbywała na dwóch poziomach. Na pierwszym mamy do czynienia z sądem wojskowym. Trzech graczy wciela się w sędziów (kapitanów innych okrętów floty wojennej jego wysokości Króla Jerzego), reszta to załoga Lewiatana (oficerowie i podoficerowie) oskarżeni o bunt. W czasie procesu będzie odczytywany dziennik kapitański, opisujący podróż z Playmouth na Bahamy. A uczesticy będą odgrywać sceny i wydarzenia które miały miejsce w podróży. Sceny początkowo będą dosyć dokładnie opisane, ale wraz z postępem scenariusza gracze będą mieli coraz więcej miejsca na własną interpretację i wykonanie scen. Tymczasem sędziowie będą mogli te sceny reżyserować, za pomocą pytań sugestii itp. będą mogli je przerwać i dokonać w nich zmian, wpływając na ich wydźwięk. Tak więc reżyserią freeformowych scen będą zajmować się sami gracze. Na sam koniec dowiemy się jak zginął kapitan, sędziowie wydadzą wyrok. A gracze (już po wydaniu wyroku) pokażą nam „jak było naprawdę”. Dowiemy się, też czy Lewiatan dotarł pod Traffalgar gdzie ma do odegrania niepoślednią rolę, czy też może pozbawiony załogi stał w porcie na Bahamach.

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza Wulgarne słownictwo Odgrywanie scen przemocy W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania Tylko dla osób pełnoletnich

zobacz znaczenie piktogramów

Krok za boskością

autor: Mariusz Kapczyński
konwencja: SciFi/Drama
setting: Niedaleka przyszłość
czas trwania: 4-5h
liczba graczy: 8 (2 kobiety, 5 mężczyzn, 1 unisex)
stroje: Postać unisex – business casual. Dla pozostałych graczy stroje są zapewnione
Czara 2016 za najbardziej klimatycznego larpa

„Cóż nam po nadziei, skoro ludzkość jest tak słaba? Owszem, trudno uwierzyć w ludzkość, ale wziąwszy pod uwagę jej los, nie ma równie nędznego stworzenia jak człowiek.”

Ahmet Hamdi Tanpınar

Nieodległa przyszłość, która jednak nie jest świetlana. Wręcz przeciwnie… Ludzkość została wyniszczona przez brak wody. Wojny o wodę pitną w przeciągu kilku lat zdziesiątkowały całą populację. Wielu ludzi wini korporacje, rządy… inni winią Boga lub samych siebie. To nieistotne. Świat musi podnieść się z kolan. Skoro Świat nastawiony na konsumpcjonizm i zysk nie zdał egzaminu, w umysłach ludzi zakiełkowała inna wizja. Zwyciężył utylitaryzm.

Naukowcy stworzyli nadczłowieka, a właściwie nadludzi. Są wiecznie młodzi, piękni, silni, inteligentni, a także sterylni. To oni zostaną elitą Nowego Świata, nie dopuszczą do kolejnych wojen. Każde z nich na swój sposób. Ludzkość powstanie w upadku, jeszcze tylko moment i staniemy na nogi. Stworzyliśmy przecież istoty nieśmiertelne. Doskonałe. Idealne.

Skoro w naturę Boga wpisany jest akt stworzenia istot na swój obraz i podobieństwo, czy nie zbliżyliśmy się do boskości? A może już ją osiągnęliśmy? Co w takim razie z naszymi Tworami, czy to coś więcej, coś ponad nami? A może to krok za boskością?

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza W grze pojawia się tematyka religijna Tylko dla osób pełnoletnich

zobacz znaczenie piktogramów

Tajemnice Blackwater Mansion

autor: Piotr Chmielewski
konwencja: detektywistyczny, kryminał, Agatha Christie
setting: dwudziestolecie międzywojenne, Anglia
czas trwania: 5h
liczba graczy: 9 (4 kobiety, 5 mężczyzn)
stroje: eleganckie, stylizowane na początek XX wieku

Upalny sierpień 1932 roku. Posiadłość Blackwater na wyspie Osea, wschodnie wybrzeże Anglii. Posiadłość typowa, a towarzystwo w niej zgromadzone także niespecjalnie odstaje od standardów panujących ówcześnie na salonach – ot, kilka osób, krewnych i znajomych właściciela, którzy przybyli by dotrzymać mu towarzystwa w tym gorącym czasie. Czasie, w którym powinno się bawić, odpoczywać, relaksować… Jednak każde, nawet z pozoru najnormalniejsze towarzystwo kryje w sobie coś więcej. Sekrety, więzi, żale… Wszystko to, co ludzkie, a co w końcu wychodzi na jaw i prowadzi do potwornych konsekwencji.

Chłodny sierpniowy wieczór roku 1932. Wyspa Osea. Dziewięcioro ludzi stoi w jednym z pięknych pokoi posiadłości i patrzy na martwe ciało swego gospodarza.

W założeniu każdej postaci ma zależeć na rozwikłaniu zagadki, a przynajmniej na udowodnieniu swojej wersji. Jednak oprócz czystej logiki i ciągu wydarzeń olbrzymie znaczenie mają mieć motywy postaci, raczej widoczne, niż absolutnie skryte. A jak motywy, to różne relacje, powiązania między postaciami i tak dalej. Jak to się rozwinie? Co wyjdzie z tego kotła? Zobaczymy.

Postaci w konwencji: prawnik, detektyw, inspektor, biznesmen, szofer, artystka, służąca, zakonnica, dama

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza Odgrywanie scen przemocy Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego) W grze pojawia się tematyka religijna W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania Wymagane stroje

zobacz znaczenie piktogramów

Au revoir, Dogs!

autorzy: Bartosz Bruski, Paweł Jasiński, Agnieszka Rogowska
konwencja: Gangsterski
czas trwania: 4h
liczba graczy: 8 ról unisex
stroje: Białe koszule. Duże prawdopodobieństwo zabrudzenia sztuczną krwią (łatwo się spiera). Dodatki i rekwizyty w klimatach gangsterskich mile widziane.

„Cześć, tu Joe. Zbieram profesjonalistów do pewnej roboty i ty jesteś na mojej liście. Zapewniam sprzęt. Nie używamy imion. Jeśli jesteś zainteresowany, przyjdź do Pat and Lorraine’s jutro o 18.”

Zapraszamy na larpa opartego o film „Wściekłe Psy” Quentina Tarantino. To miał być prosty skok – masa gotówki, słaba ochrona, ekipa profesjonalistów. Coś jednak poszło nie tak. Tylko od twoich działań zależeć będzie, czy dowiesz się kto nawalił, czy wyjdziesz z tego żywy… i kto zgarnie łup.

Larp z użyciem bezpiecznych pistoletów nerf. Wskazane jest obejrzenie filmu „Wściekłe psy” przed larpem. Każdego z graczy prosimy o ubranie białej koszuli, i dobór reszty stroju ze świadomością, że na larpie będziemy korzystać ze sztucznej krwi (łatwo zmywalnej z ciała i ubrań). Dodatki i rekwizyty w klimatach gangsterskich mile widziane.

 No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza Wulgarne słownictwo Odgrywanie scen przemocy Wymagane stroje Tylko dla osób pełnoletnich

zobacz znaczenie piktogramów

Piktogramy

Larpy, w które będziecie mogli zagrać podczas LubLarp Festiwalu, oprócz podstawowych informacji i opisu fabularnego posiadają też opis w postaci piktogramów, które mają Wam ułatwić szybkie zorientowanie się na temat elementów gry, zarówno fabularnych jak i technicznych, które mogą budzić wątpliwości i konktrowersje.

Grafiki określają poziom dotyku (no touch, no pain, full touch), kwestie tematów kontrowersyjnych (dyskryminacja, odgrywanie seksu, odgrywanie przemocy, hazard, tematyka uzależnień, wulgarny język, obecność elementów obrzydliwych lub strasznych, wątki religijne) a także ograniczenia wiekowe (+18) oraz wymagania dotyczące strojów.

System i projekt graficzny oznaczeń został opracowany przez organizatorów Festiwalu Replay w Zielonej Górze – którym serdecznie dziękujemy za ich udostępnienie.

No touch (dotyczy wszystkich graczy) – nie są dopuszczalne żadne formy interakcji fizycznej

No touch (dotyczy wszystkich graczy) – nie są dopuszczalne żadne formy interakcji fizycznej
No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza

Full touch (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest dotyk w każdej formie, w tym przemoc bezpośrednia i zachowania o charakterze seksualnym

Full touch (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest dotyk w każdej formie, w tym przemoc bezpośrednia i zachowania o charakterze seksualnym
Wulgarne słownictwo

Wulgarne słownictwo
Odgrywanie scen przemocy

Odgrywanie scen przemocy
Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego)

Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego)
W grze pojawia się tematyka religijna

W grze pojawia się tematyka religijna
W grze pojawia się tematyka uzależnień

W grze pojawia się tematyka uzależnień
W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania

W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania
W grze pojawia się hazard

W grze pojawia się hazard
W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy

W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy
Wymagane stroje

Wymagane stroje
Tylko dla osób pełnoletnich

Tylko dla osób pełnoletnich