– Lublin Lubi Larpy

LubLarp Festiwal 17/18

Czwarta edycja LubLarp Festiwalu odbywa się w dniach 8-10 grudnia, w Centrum Spotkania Kultur przy Placu Teatralnym 1 w Lublinie. Bilety na poszczególne larpy można zakupić przez Internet za pośrednictwem Sklepu Larpowego Rekwizytornia, w cenie 30 zł.

Program:

piątek, 8 grudnia | 18:00 | Ostatni pociąg na Midnight | sala kolumnowa, poziom -1 | 4h
piątek, 8 grudnia | 18:00 | Elektryczne owce | sala ceglana, poziom 1 | 4h
piątek, 8 grudnia | 18:00 | Trybunał | mediateka, poziom 3 | 2h
piątek, 8 grudnia | 20:00 | Wizyta | mediateka, poziom 3 | 2h

sobota, 9 grudnia | 10:00 | Rękopis: Sierra Morena | sala kolumnowa, poziom -1 | 4h
sobota, 9 grudnia | 10:00 | Jajko na szynce | mediateka, poziom 3 | 4h
sobota, 9 grudnia | 10:00 | Elektryczne owce | sala ceglana, poziom 1 | 4h
sobota, 9 grudnia | 14:00 | Tam, gdzie nas nie ma | sala kolumnowa, poziom -1 | 3h
sobota, 9 grudnia | 14:00 | Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie | mediateka, poziom 3 | 3h
sobota, 9 grudnia | 14:00 | Gangsta’s Paradise | sala ceglana, poziom 1 | 3h
sobota, 9 grudnia | 17:00 | Uldendulden High | sala kolumnowa, poziom -1 |5h
sobota, 9 grudnia | 17:00 | And I Must Scream | mediateka, poziom 3 |5h
sobota, 9 grudnia | 18:00 | Pewnego razu w kosmosie | sala ceglana, poziom 1 | 4h

niedziela, 10 grudnia | 10:00 | Wiara (wersja reżyserska) | sala kolumnowa, poziom -1 | 4h
niedziela, 10 grudnia | 10:00 | Projekt Perfekcja | mediateka, poziom 3 | 2,5h
niedziela, 10 grudnia | 10:00 | O dwóch takich, co weszli do stawu, a wyszli z jeziora | sala ceglana, poziom 1 | 4h
niedziela, 10 grudnia | 12:30 | La Belle Confusione | mediateka, poziom 3 | 1,5h
niedziela, 10 grudnia | 14:00 | zakończenie festiwalu | sala kolumnowa | 1h

Ostatni pociąg na Midnight

autorzy: Gosia Uchnast, Filip Kliber
konwencja: space opera
setting: Doktor Who
czas trwania: 4h
liczba graczy: 20-24

#premiera #unisex #20plus #flexible #4h

Midnight, planeta-diament, położona w paśmie wysoce rozwiniętych planet skolonizowanych przez ludzi już w początkach tego tysiąclecia. Niestety, ze względu na bardzo rzadką atmosferę promieniowanie usmaży wszystko, co nie jest ukryte w specjalnym skafandrze lub odpowiednio zabezpieczonym pojeździe czy budynku. Korporacja Sadnom, która dzięki oficjalnie wygranemu przetargowi (nieoficjalnie, dzięki kilku morderstwom i potężnym malwersacjom finansowym) posiada pełne prawa do miast położonych na plancie. Jest również właścicielem największej atrakcji w zasięgu dziesięciu parseków czyli kolei trans-midnightowej.

Zapraszamy na niezwykłą podróż łączącym dwa bieguny planety pociągiem najnowszej generacji Kitanti, który jest całkowicie chroniony przed promieniowaniem. Zobaczycie państwo między innymi: wodospad diamentowy, siedemnastokilometrowe góry kryształów oraz tak zwany złoty kanion. Życzymy niezapomnianego pobytu na naszej planecie!

Gra opiera się na wątkach z serialu Doctor Who, a dokładnie z odcinka Midnight, w którym bohaterów atakuje istota potrafiąca przejmować ludzkie ciało. Chcemy, by larp oprócz tematów grozy poruszał również inne, bardziej przyziemne wątki: większość postaci będą stanowili zwykli podróżni. Niemal wszystkie postaci będą unisex, a wcześniejsza znajomość serialu nie jest wymagana.

 Full touch (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest dotyk w każdej formie, w tym przemoc bezpośrednia i zachowania o charakterze seksualnym Wulgarne słownictwo Odgrywanie scen przemocy Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego) W grze pojawia się tematyka religijna W grze pojawia się tematyka uzależnień W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania W grze pojawia się hazard W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy

zobacz znaczenie piktogramów         do góry

 

Trybunał

autor: J. Tuomas Harviainen
prowadzenie: Dorota Kalina Trojanowska
czas trwania: 2h
liczba graczy: 5-12

#import #unisex #flexible #2h #321start

Dwóch żołnierzy siedzi w więzieniu i czeka na sąd. Wszyscy wiedzą, że są niewinni, ale nie ma to znaczenia. Za kilka godzin zostaną rozstrzelani… A może nie? Zanim zapadnie wyrok, zostaną przesłuchani inni żołnierze z ich oddziału. Czy mogą uratować szeregowego Srokę i kaprala Borsuka? A raczej: czy będą chcieli to zrobić?

„The Tribunal” to scenariusz o opresji i ludziach, którzy żyją pod jej wpływem. Gracze wcielają się w żołnierzy, którzy oczekują na przesłuchanie na niesprawiedliwym procesie i muszą rozważyć jego konsekwencje zarówno dla oskarżonych, jak i dla siebie samych. Gra, której autorem jest J. Tuomas Harviainen, doczekała się ponad 30 edycji m.in. w Finlandii, Norwegii, USA i Białorusi. Scenariusz przetłumaczony z języka angielskiego przez prowadzącą.

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego graczaWulgarne słownictwoW grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania

zobacz znaczenie piktogramów          do góry

 

Wizyta

autor: Patryk Stryjewski
prowadzący: Patryk Stryjewski i Anna Gęślicka
konwencja: dramat wojenny
czas trwania: 2h
liczba graczy: 7-12

#flexible #2h #321start

Warszawa, rok 1942. Zwyczajna polska rodzina, mimo okupacji, chce jak co roku zasiąść do wigilijnej wieczerzy. Nikt nie podejrzewa, że zabłąkani goście mogą być tym razem naprawdę nieprzewidziani i nie posiadać przyjaznych zamiarów. Czy spędzenie wyjątkowego wieczoru w towarzystwie okupanta może zerwać i tak już nadszarpnięte rodzinne więzi?

Psychologiczny larp w konwencji dramatu wojennego. Gra oparta na stopniowo rosnącym napięciu między postaciami, prowokacjach i dźwigniach emocjonalnych.

Full touch (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest dotyk w każdej formie, w tym przemoc bezpośrednia i zachowania o charakterze seksualnym Wulgarne słownictwo Odgrywanie scen przemocy W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania Tylko dla osób pełnoletnich

zobacz znaczenie piktogramów          do góry

 

Rękopis: Sierra Morena

autor: Patryk Stryjewski
czas trwania: 4h
liczba graczy: 16
stroje: XIX wiek, wojny napoleońskie

#premiera #unisex #15plus #4h

Wojny napoleońskie, Hiszpania.  Szesnaście, niezależnych od siebie osób znajduje schronienie przed wojenną zawieruchą w tajemniczej grocie w górach Sierra Morena. Jaskinia okazuje się być częścią podziemi zrujnowanego, średniowiecznego zamku. Czy znaleźli się tu przez przypadek? Przecież wiemy, że przypadków nie ma, karty naszego losu już dawno zostały rozdane. Pytanie tylko, kto je tasował i czy odpowiedź na to pytanie można uzyskać, sięgając po opowieści z naszej przeszłości.

Rękopis: Sierra Morena to larpowa adaptacja powieści „Rękopis znaleziony w Saragossie” Jana Potockiego. Fabularna oś gry w luźny sposób odnosi się do wydarzeń opisanych w utworze, a sięgająca po rozwiązania znane z wolnych form larpowych i teatralnych zostały wsparte mechaniką, pozwalającą na równoczesne eksplorowanie bieżącej fabuły gry i wniknięcie w własne oraz cudze opowieści.

Freeformowe sceny odgrywane przez graczy na zasadzie black boxów posiadają, w zgodzie z adaptowaną powieścią, kompozycję szkatułkową.

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza W grze pojawia się tematyka religijna W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy Wymagane stroje

zobacz znaczenie piktogramów          do góry

 

Jajko na szynce

autor: Andrzej Pierzchała
konwencja: musical
czas trwania: 4h
liczba graczy: 16
stroje: współczesne jesienne stroje podróżne

#premiera #unisex #crossplay #15plus #4h

Jajko na szynce jest to musical larpowy, oparty na popularnych motywach klasyki gatunku. Jego fabuła rozgrywa się w wagonie 2 klasy pociągu “Gombrowicz” zmierzającego do Lublina. Jego czas trwania jest tożsamy z tą podróżą.

Tak jego mechanika jak i aspekty fabularne oparte są na muzyce. Umiejętność śpiewania nie jest wymagana – ale już śpiewanie tak. Organizator zapewnia stroje, zachęca jednak uczestników do zabrania zaproponowanych elementów dodatkowych. Spodni nie gwarantujemy 😉

Larp przewidziany jest na szesnaście ról unisex z możliwością gry crossowej. Role przydzielane są wyboru utworów przez uczestnika. Wybierając piosenkę przewodnią z listy dokonuje wyboru postaci.

 Full touch (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest dotyk w każdej formie, w tym przemoc bezpośrednia i zachowania o charakterze seksualnym W grze pojawia się tematyka uzależnień Wymagane stroje

zobacz znaczenie piktogramów          do góry

 

Elektryczne owce

autor: Bartek Zioło
czas trwania: 4h
liczba graczy: 8-10

#premiera #unisex #flexible #4h

Jaką masz pewność, że jesteś tym, za kogo się uważasz? Może te wszystkie wspomnienia, które siedzą w twojej głowie KTOŚ tam wsadził i tylko wydaje ci się, że są prawdziwe. Może cała twoja przeszłość to tylko zaprogramowany ciąg rzeczy, które nigdy nie miały miejsca? Może nawet ta chwila, ta rozmowa to tylko symulacja?

Już panikujesz? Nie? To dobrze. Inaczej nie nadawałbyś się do tej roboty. Pamiętaj, obiekty testowe, z którymi od dzisiaj będziesz pracować to nie ludzie. To zwykłe maszyny. Kto wie, może w przyszłości będą zajmować się czyimś ogródkiem, walczyć w czyichś wojnach albo zaspokajać kogoś w ich łóżkach. One jeszcze tego nawet nie wiedzą, ale w przyszłości będą w to wierzyć. Twoim zadaniem jest tylko upewnić się, że na rynek nie trafią żadne buble. Wpadnij jeszcze do HRu podpisać dokumenty i widzimy się w poniedziałek.

“Elektryczne Owce” to gra, której uczestnicy wcielają się w świeżo zdjęte z taśmy produkcyjnej androidy oraz ich nadzorców – testerów. Ci pierwsi będą musieli nauczyć się być prawdziwymi ludźmi – każdy android zaczyna jako czysta karta pozbawiona jakichkolwiek cech osobowości, które, wraz z rozwojem gry, będzie mógł zyskiwać dodając sobie odpowiednie “moduły”. Zadaniem nadzorców natomiast będzie sprawdzanie czy modele nie są wadliwe oraz nagradzanie najlepiej sprawdzających się androidów kolejnymi rozszerzeniami. Grę poprzedzą warsztaty z “odgrywania niczego” dla androidów oraz przygotowania własnych testów przez nadzorców.

Gra ma poważny ton i używać będzie jasnej identyfikacji świetlnej (zmieniające się kolory w pomieszczeniu, w którym się odbywa) do oznaczania konkretnych rodzajów scen. Toczyć się będzie szybko, a całość jej przebiegu zależeć będzie od decyzji samych uczestników – do gry przemycane będą różnego rodzaju mechaniczne elementy, które pozwolą samym graczom wpływać na jej wygląd. To opowieść o tym co to znaczy być człowiekiem, jak bardzo wspomnienia kształtują nas samych i czy istnieje szansa na wyrwanie się z oczekiwań, jakie ma wobec nas otaczający świat.

Full touch (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest dotyk w każdej formie, w tym przemoc bezpośrednia i zachowania o charakterze seksualnym Odgrywanie scen przemocy W grze pojawia się tematyka religijna W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania Tylko dla osób pełnoletnich

zobacz znaczenie piktogramów          do góry

 

Tam, gdzie nas nie ma

autor: Emilia Kowalska
czas trwania: 3h
liczba graczy: 10-17

#premiera #15plus #flexible #3h

Jeśli wyruszymy w prawo, dotrzemy do nowego, nieodkrytego świata. Gdy wybierzemy drogę w lewo, odnajdziemy miejsca nietknięte ludzką stopą. Otworzyły się przed nami, ludźmi, nieskończenie liczne światy, ziemia przy ziemi. Wyruszymy, by zacząć coś od nowa pracą swoich rąk, wiedzą, którą przynieśliśmy w głowach. Oderwiemy się od ekranów telewizorów i telefonów, by wydrzeć z tych światów jeden, który będzie należał tylko do nas.

Larp łączy ze sobą elementy akcji, przygody odnajdywania i zasiedlania nowego świata, z grą obyczajową o tworzącym się społeczeństwie i problemach, na które napotyka garstka pionierów, skazanych tylko na siebie nawzajem.

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza Odgrywanie scen przemocy Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego) W grze pojawia się tematyka religijna

zobacz znaczenie piktogramów          do góry

 

Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie. Tragikomedia w pięciu aktach

autorzy: Natalia Rożek, Marcin Słowikowski
czas trwania: 3h
liczba graczy: 5-7 + publiczność

#premiera #unisex #flexible #3h #321start

Kilka zaprzyjaźnionych par spotyka się na wspólnej kolacji i aby przełamać nieco dotychczasową rutynę i dodać spotkaniu pikanterii, postanawiają zagrać w grę… Od tej pory każda rozmowa prowadzona jest na głośnomówiącym, a SMS czytany na głos. Co z tego wyniknie? Czy naprawdę nikt nie ma nic do ukrycia? Czy ich związki przetrwają taką próbę?

Jeepform na podstawie filmu pod tym samym tytułem. Publiczność bierze czynny udział w grze. Wszystkich uczestników prosimy o zabranie naładowanych telefonów komórkowych.

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego graczaW grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania

zobacz znaczenie piktogramów          do góry

 

Gangsta’s Paradise

autor: Jakub Barański
konwencja: komedia gangsterska
czas trwania: 3h
liczba graczy: 6-10

#playtest #unisex #flexible #3h #321start

Grupa gangsterów planuje napad stulecia w Las Vegas. Dla większości będzie to pierwsza wspólna robota. Poziom zaufania jest ograniczony a ryzyko ogromne. Pula do zgarnięcia: wypełniony dolarami i złotem skarbiec kasyna Paradise. Co może pójść nie tak?

Gangsta’s Paradise to komedia gangsterska oparta na klasycznym motywie filmowym. Grupa nieznajomych gangsterów, oszustów, złodziei, fachowców od mokrej roboty łączy siły na jednorazowy skok. Inspiracje: Reservoir Dogs, Ocean’s Eleven, Baby Driver.

Wszyscy gracze rozpoczną larpa z identyczną rolą „typowego gangstera”. W kolejnych etapach będą czekały bonusowe informacje, które pozwolą rozwinąć i zróżnicować bohaterów. Można luźno interpretować wskazówki, swobodnie improwizować i dodawać własne pomysły. Gra będzie podzielona na kilka scen m.in. pierwsze spotkanie, planowanie skoku, odprawa przed robotą. Sama scena skoku nie będzie odgrywana – odbędzie się „poza kamerą”. Zamiast tego, akcja przeniesie się bezpośrednio do zbiórki w kryjówce, gdzie pojawią się (ewentualne) komplikacje oraz będzie miał miejsce finał.

Mile widziane będą stroje oraz rekwizyty w gangsterskim klimacie. Możliwości są nieograniczone: od eleganckich żołnierzy mafii i zjawiskowych włamywaczek, przez cwanych cyngli, mięśniaków, aż do ulicznych złodziejaszków czy prostytutek. Dla każdego znajdzie się miejsce w raju gangsterów!

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza Wulgarne słownictwo Odgrywanie scen przemocy W grze pojawia się hazard Tylko dla osób pełnoletnich

zobacz znaczenie piktogramów          do góry

 

Uldendulden High

autor: Weronika Pęter, Jędrzej Manikowski
czas trwania: 5h
liczba graczy: 33
stroje: amerykański high school

#premiera #remix #20plus

Początek nowego roku szkolnego. Rozpoczną się ponownie zajęcia, spotkają się starzy przyjaciele, ale co ważniejsze, przybędą nowi uczniowie. Dla Uldendulden High ma to szczególne znaczenie, gdyż oznacza, dla „kotów” moment wyboru, który zdecyduje o ich przyszłości. Edukacja bowiem przebiegu tu w systemie zmianowym, a między „rankami” i „południowcami”, jak potocznie uczniowie nazywają Poranną Zmianę oraz Popołudniowa Zmianę, toczy się cicha rywalizacja. Powszechnie też wiadomo, że wybór zmiany ma ogromny wpływ na człowieka. Tryb edukacji zmienia rytm dnia, a co za tym idzie i samego ucznia. Różnice pomiędzy wiecznie zamyślonymi i namiętnie pijącymi popularny energetyk Błysk południowcami, a zawsze nienagannie ubranymi rankami widoczne są na pierwszy rzut oka.

Tym razem początek roku jest szczególnie wyjątkowy: po wielu latach zostanie otwarta świeżo wyremontowana aula. Prace udało się skończyć dzięki wielkiemu zaangażowaniu członków drużyn sportowych Gończy Uldendulden, którzy zorganizowali zbiórkę pieniędzy. Dlatego też, pomimo że sportowcy są nieco oderwani id systemu zmianowego, ze względu na swój szczególny program, tym razem będą mogli uczestniczyć w rozpoczęciu i będą się przyglądać wyborom „kotów”.

Gra jest remixem „Sagi o Ulvedalen” Doroty Kaliny Trojanowskiej. W odróżnieniu jednak od oryginału bohaterowie nie są Odmieńcami, a zupełnie ludzkimi uczniami. Jednak pomimo tej różnicy gra posiadać będzie wiele elementów wspólnych, na których nałożony zostanie filtr „high school”, a pojawiające się w „Sadze” motywy, znajdą swoje odbicie również tutaj.

Full touch (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest dotyk w każdej formie, w tym przemoc bezpośrednia i zachowania o charakterze seksualnym Wulgarne słownictwo Odgrywanie scen przemocy Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego) W grze pojawia się tematyka religijna W grze pojawia się hazard Wymagane stroje

zobacz znaczenie piktogramów          do góry

 

And I Must Scream

autor: Maciej Kozubal, Marcin Ziemniak
konwencja: hard sf
czas trwania: 5h
liczba graczy: 7-10

#debiut #flexible

„And I Must Scream” jest grą osadzoną w stylistyce hard science-fiction, rozumianej jako dogłębna i rzetelna eksploracja wpływu technologii na społeczeństwo, filozofię i etykę.

Gracze wcielą się w członków załogi ekspedycji wysłanej na kraniec Układu Słonecznego w celu zbadania niezwykłego zjawiska nazwanego „Anomalią”, które może być związane z obecnością inteligentnych form życia przybyłych do Układu Słonecznego. Załoga Gilgamesza należy do intelektualnej elity ludzkości, ludzie ci z różnych przyczyn zdecydowali się wyruszyć na tą niebezpieczną misję.

Poza tym, że chcemy pokazać możliwy kontakt z obcą formą życia w możliwe realistyczny i rzetelny naukowo sposób to chcemy przede wszystkim przyłożyć nacisk na narrację oraz tworzenie historii w czasie gry. Każda z postaci posiada pewien bagaż doświadczeń, z których wiele jest traumatycznych, co warunkuje ich pogląd na świat oraz podejście do potencjalnego kontaktu z pozaziemską inteligencją. W tej dramatycznej sytuacji dojdzie do konfrontacji zarówno z innymi graczami jak i z tym co napotkają na swojej drodze. Może to być pozytywne przeżycie, pomagające uporać się z przeszłością oraz poskładać na nowo światopogląd. Jednakże może ono także być traumatycznym doświadczeniem prowadzącym do upadku i psychologicznego cierpienia. Wiele będzie zależało od odegrania poszczególnych postaci oraz ich wzajemnych interakcji. Gracze mogą także podjąć wyzwanie by rozwikłać naturę miejsca do jakiego trafili jednak ich interpretacja (w zależności od własnych poglądów religijno-filozoficznych) może być bardzo odmienna.

Full touch (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest dotyk w każdej formie, w tym przemoc bezpośrednia i zachowania o charakterze seksualnym Wulgarne słownictwo Odgrywanie scen przemocy Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego) W grze pojawia się tematyka religijna W grze pojawia się tematyka uzależnień W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania W grze pojawia się hazard W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy Tylko dla osób pełnoletnich

zobacz znaczenie piktogramów          do góry

 

Pewnego razu w kosmosie

autor: Artur Woźniak
konwencja: space western
czas trwania: 4h
liczba graczy: 8-14

#playtest #unisex #flexible #4h

Pogranicze. Daleko, daleko od centrum galaktyki od centrum ludzkości. Szemrana stacja kosmiczna, szemrany bar i jeszcze bardziej szemrane towarzystwo – kosmiczni cowboje, przemytnicy, górnicy, stróże prawa i złoczyńcy. Każdym ma swoją historię – jeden pragnie bogactwa, drugi przed czymś ucieka, trzeci kogoś szuka. Wszyscy spotykają się w barze na kielichu przy dźwiękach szafy grającej. Jeden wieczór, trzynaście historii, alkohol, muzyka i palce świerzbiące do spustu.

Podczas tego larpa gracze wcielą się w kapitanów statków kosmicznych spędzających wieczór w barze gdzieś na pograniczu znanego świata. To tereny niebezpieczne, pełne bandytów, przemytników i ludzi spod ciemnej gwiazdy. Słowem postaci graczy – kosmicznych cowboi. Szybkie pieniądze i niewiele oporów moralnych. Prawo jest tu słabe i przetrwanie zależy od własnego spryty i prędkości z jaką wyciągasz broń. Jeśli lubisz głośną rockową muzykę, klimat kosmicznego pogranicza i filmy Tarantino to jest gra dla Ciebie.

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza Wulgarne słownictwo Odgrywanie scen przemocy W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania W grze pojawia się hazard Tylko dla osób pełnoletnich

zobacz znaczenie piktogramów          do góry

 

Wiara (wersja reżyserska)

autor: Tomasz Madejczyk
konwencja: obyczajowy
czas trwania: 4h
liczba graczy: 18
stroje: czarne stroje, chusty na głowę dla zakonnic, koloratki dla księży, mile widziane akcenty religijne (krzyżyki, różańce, brewiarze etc.) W miarę możliwości welony zakonnic będą dostarczone przez prowadzącego.

#remix #15plus #4h

Piątek, 3 lipca
Ostatniej nocy dotarłam na miejsce. Jak tutaj jest pięknie! Miałam okazję poznać już chyba wszystkich mieszkańców wspólnoty i są dla mnie bardzo mili. Takie chwile utwierdzają mnie w przekonaniu, że moja decyzja o poświęceniu życia Bogu była słuszna.

Wtorek, 15 marca
Pobudka, czytanie pism, rozmyślanie, śniadanie, modlitwa, rozmyślanie, obowiązki, kolacja, modlitwa, sen. I tak na okrągło. Czy jutro znowu będę musiała słuchać od innych Sióstr, że wszystko za co się zabiorę robię źle. Posprzątałam jadalnię perfekcyjnie, a i tak zdaniem Matki Przełożonej za mało dokładnie i za karę znowu nie dostałam kolacji. Nie tak wyobrażałam sobie służbę Panu. W dodatku jeden z Księży zaczął ostatnio zwracać się do mnie w niestosowny sposób, ale czy powinnam o tym mówić innym Siostrom? Znowu usłyszę, że to moja wina…

Poniedziałek, 22 czerwca
Pomyślałam źle o jednej z Sióstr, która przy obiedzie napiła się wody z miodem zamiast czystej; Myjąc naczynia nie myślałam o tym, że robię to na Chwałę Pana, lecz o tym, że Siostra która mi to poleciła zrobiła to złośliwie wiedząc, że tego nie lubię; Czy jest Bóg, który mnie słyszy? – Po twarzy Siostry Magdaleny spływały łzy, gdy pisała, jak co wieczór, w swoim pamiętniku – Wątpię i się boję. Z każdym dniem coraz bardziej liczę na Miłosierdzie Boskie, niż na cud na tej ziemi. Jeśli Bóg jest i mnie kocha, to czy przyjmie mnie do Siebie, nawet jeśli popełnię ten najcięższy grzech?

Dwa Zakony, męski i żeński, połączone wspólnym dziedzińcem. Położone na odludziu, niemal odcięte od świata. Tutaj rytm dnia powszedniego wyznaczają pory przeznaczone na modlitwę i refleksję. Tak przynajmniej to miejsce było postrzegane.

Obraz ten zmąciły dochodzące ostatnio pogłoski o niepokojących wydarzeniach, które miały miejsce. Niepokojących na tyle, by wzbudzić zainteresowanie opactwa, które postanawia zbadać istniejącą sytuację.

Czy ludzkie słabości mogą być silniejsze niż umiłowanie bliźniego i miłość do Boga? Ile tak naprawdę znaczą słowa takie jak wiara, czystość i miłosierdzie w konfrontacji z rzeczywistością i naturą ludzką? Co może dziać się za zamkniętymi murami odizolowanych społeczności?

Gra porusza tematykę wiary, religii i wszelkich kontrowersyjnych kwestii z tym związanych, więc może nie być odpowiednia dla osób dla których są to tematy wrażliwe. 

Full touch (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest dotyk w każdej formie, w tym przemoc bezpośrednia i zachowania o charakterze seksualnym Wulgarne słownictwo Odgrywanie scen przemocy Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego) W grze pojawia się tematyka religijna W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania Wymagane stroje Tylko dla osób pełnoletnich

zobacz znaczenie piktogramów          do góry

 

Projekt Perfekcja

autor: Dorota Kalina Trojanowska
czas trwania: 2,5h
liczba graczy: 4 + publiczność

#playtest #3h

Pobudka o czwartej. Dziesięć pompek, dziesięć przysiadów. Spacer z psem. Modna sukienka. Nowa fryzura. Idealny makijaż. Shake ze spiruliną. Selfie na Insta. Uśmiech na twarzy. Do pracy piechotą. Lunch dla zespołu. Pracownica Miesiąca. Z pracy piechotą. Cross-fit. Joga. Masaż. Wpis na FB. Kawa z przyjaciółką. Telefon do babci. Zaplanowane zakupy. Zdrowy obiad. Dom na wysoki połysk. Romantyczna randka. Doskonały seks. Dziesięć pompek, dziesięć przysiadów. Spacer z psem. Peeling. Maseczka. Prysznic. Świeża pościel. Pobudka o czwartej. Perfekcja. Szczęście.

Jeepform inspirowany norweskim programem „Prosjekt Perfekt”, którego prowadząca przez kilka miesięcy wiodła idealne życie z magazynów. Na grze poznamy losy bohaterki, która również postanawia przeciętność zmienić na perfekcję. Co się dzieje, gdy zamiast słuchać siebie, słuchamy innych? Jakie oczekiwania musi spełnić współczesna kobieta? Czym jest niedoskonałość? Jak dążenie do ideału wpływa na relacje z innymi? A przede wszystkim: czy perfekcja daje szczęście? Scenariusz oprócz podstawowych ról zakłada udział widowni w rolach epizodycznych.

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza

zobacz znaczenie piktogramów          do góry

 

O dwóch takich co weszli do stawu, a wyszli z jeziora

autor: Natalia Rożek, Grzegorz Woźniczko
konwencja: komedia obyczajowa
czas trwania: 4h
liczba graczy: 10
stroje: początek XX wieku

#4h

Jest rok 1917, cały świat pogrążony jest w ogniu wojny. Cały? Nie! W jednej z wiosek w Walijskiej Krainie Jezior drzewa wciąż są zielone, ptaki śpiewają a William Pijak co sobotę leży pod pobliskim pubem. Nasi bohaterowie wiodą spokojne życie z dala od frontu. Na horyzoncie pojawiają się jednak niespodziewani goście, których obecność może wpłynąć na wszystkich mieszkańców wioski, nawet tych, którzy mają dopiero powrócić do swojej małej ojczyzny.

Komedia obyczajowa, doprawiona odrobiną absurdu w brytyjskim stylu. Opowieść o dumie, tradycji i patriotyzmie z lokalnym akwenem w tle…

#LarpoweLaury2017 #RzekiIJezioraJakMiastaIWsie #WaliaTeżJestKobietą #BasenyIGumoweRybkiWiodącąScenografiąTegoSezonu #BrakowałoNamHasztagówWięcWymyśliliśmyWłasne

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego) Wymagane stroje

zobacz znaczenie piktogramów          do góry

 

La Belle Confusione

autor: Mikołaj Wicher
czas trwania: 1,5h
liczba graczy: 6

#unisex #2h #321start

W La Belle Confusione wcielicie się w członków odnoszącej sukces grupy larpowej. Szybko jednak okaże się, że ich życie nie jest usiane różami. W serii krótkich scen zbadamy, jak wygląda praca nad ich kolejnym wielkim projektem.
La Belle Confusione jest larpem stworzonym do włoskiej antologii „Crescendo Giocoso”, karty postaci dostępne będą w języku angielskim, jednak prowadzący może w ramach potrzeby pomóc ze zrozumieniem.

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza Wulgarne słownictwo

zobacz znaczenie piktogramów          do góry

 

zakończenie LubLarp Festiwalu

czas trwania: 1h

Podczas zakończenia spotkamy się po to, aby podziękować wszystkim twórcom festiwalowych larpów oraz ogłosić wyniki trwającego przez cały weekend plebiscytu. Dowiemy się, które gry zostały najwyżej ocenione przez uczestników, organizatorów i które wygenerowały największy hype, poznamy też najlepszą premierę LubLarp Festiwalu – wszystkie szczegóły dotyczące konkursu znajdziecie pod linkiem.

Wszyscy obecni poznają też – jako pierwsi – LubLarpowe plany na nadchodzący rok 2018, ramowy harmonogram naszych działań, a światło dzienne ujrzą także niektóre nasze #TajneProjektyOKtórychNieWolnoMówić.

do góry

 

Piktogramy

Larpy, w które będziecie mogli zagrać podczas LubLarp Festiwalu, oprócz podstawowych informacji i opisu fabularnego posiadają też opis w postaci piktogramów, które mają Wam ułatwić szybkie zorientowanie się na temat elementów gry, zarówno fabularnych jak i technicznych, które mogą budzić wątpliwości i konktrowersje.

Grafiki określają poziom dotyku (no touch, no pain, full touch), kwestie tematów kontrowersyjnych (dyskryminacja, odgrywanie seksu, odgrywanie przemocy, hazard, tematyka uzależnień, wulgarny język, obecność elementów obrzydliwych lub strasznych, wątki religijne) a także ograniczenia wiekowe (+18) oraz wymagania dotyczące strojów.

System i projekt graficzny oznaczeń został opracowany przez organizatorów Festiwalu Replay w Zielonej Górze – którym serdecznie dziękujemy za ich udostępnienie.

No touch (dotyczy wszystkich graczy) – nie są dopuszczalne żadne formy interakcji fizycznej

No touch (dotyczy wszystkich graczy) – nie są dopuszczalne żadne formy interakcji fizycznej
No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza

Full touch (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest dotyk w każdej formie, w tym przemoc bezpośrednia i zachowania o charakterze seksualnym

Full touch (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest dotyk w każdej formie, w tym przemoc bezpośrednia i zachowania o charakterze seksualnym
Wulgarne słownictwo

Wulgarne słownictwo
Odgrywanie scen przemocy

Odgrywanie scen przemocy
Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego)

Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego)
W grze pojawia się tematyka religijna

W grze pojawia się tematyka religijna
W grze pojawia się tematyka uzależnień

W grze pojawia się tematyka uzależnień
W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania

W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania
W grze pojawia się hazard

W grze pojawia się hazard
W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy

W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy
Wymagane stroje

Wymagane stroje
  Tylko dla osób pełnoletnich

Tylko dla osób pełnoletnich