I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Konkurs PrintPlay, zwany dalej Konkursem, ma na celu wyłonienie spośród nadesłanych zgłoszeń najlepszego oryginalnego scenariusza larpowego w formie print&play.
- Konkurs powstał z inicjatywy grupy LubLarp działającej w ramach Lubelskiego Stowarzyszenia Fantastyki „Cytadela Syriusza”, zwanego dalej Organizatorem.
- Organizator zapewnia odpowiednie warunki organizacyjne i finansowe dla przeprowadzenia Konkursu i czuwa nad jego prawidłowym przebiegiem.
II. UCZESTNICTWO
- W Konkursie może wziąć udział każda osoba, która do dnia 31 sierpnia 2015 prześle na adres e-mail wskazany przez Organizatora scenariusz larpowy w formie print&play.
- Każda osoba może zgłosić maksymalnie jeden scenariusz.
- Osoba zgłaszająca scenariusz musi być jego autorem lub współautorem.
- Przesłanie scenariusza larpowego jest jednoznaczne ze zgłoszeniem udziału w Konkursie.
- W Konkursie może wziąć udział każda osoba, włączając członków Komisji Jurorów, którzy uczestniczą na specjalnych zasadach, opisanych w części IV. KRYTERIA OCENY niniejszego Regulaminu.
- Wiadomość e-mail ze zgłoszeniem do konkursu powinna zawierać notę: “Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych przesłanych w zgłoszeniu dla potrzeb związanych z konkursem PrintPlay, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.)”.
- Ogłoszenie, zawierające informacje o nadesłanych scenariuszach oraz ich autorach, zostanie podane do publicznej wiadomości do dnia 15 września.
- Ogłoszenie wyników Konkursu zostanie podane do publicznej wiadomości do dnia 15 grudnia 2015.
III. WYMOGI FORMALNE DOTYCZĄCE SCENARIUSZY
- Scenariusz musi być przygotowany i przesłany w formie umożliwiającej jego wydruk i przeprowadzenie larpa na jego podstawie.
- Scenariusz musi być materiałem wystarczającym do przeprowadzenia larpa, musi zawierać wszystkie niezbędne informacje i materiały dla graczy.
- Do Konkursu mogą zostać zgłoszone jedynie scenariusze, które nie były wcześniej publikowane w żadnej formie ani nie brały udziału w innych konkursach tego typu.
- W przypadku scenariuszy współautorskich Organizator zakłada, że zgłoszenie scenariusza przez jednego z twórców jest jednoznaczne ze zgodą pozostałych twórców na udział w Konkursie.
- Scenariusz powinien zawierać informację o wszystkich autorach gry, a także osobach odpowiedzialnych za przygotowanie pliku.
IV. KRYTERIA OCENY
- Zgłoszone na Konkurs scenariusze są oceniane przez powołaną przez Organizatora Komisję Jurorów składającą się z 9 osób będących znanymi i uznanymi w środowisku twórcami gier lub graczami.
- Każdy scenariusz będzie oceniany według następujących kryteriów:
- wartość merytoryczna – dotyczy scenariusza samego w sobie i obejmuje ocenę konstrukcji scenariusza i postaci, trafność rozwiązań mechanicznych, grywalność, a także wyjątkowość i oryginalność larpa.
- wartość użytkowa – dotyczy przystępności scenariusza i łatwości w prowadzeniu gry na jego podstawie, obejmuje zawartość, czytelność, podział treści, materiały dla graczy oraz informacje i wskazówki odnośnie prowadzenia larpa.
- wartość estetyczna – obejmuje stronę wizualną scenariusza, a także skład i przygotowanie materiału do druku.
- Każdy Juror ocenia wszystkie scenariusze samodzielnie, na podstawie własnej wiedzy i doświadczenia, nie konsultując się z pozostałymi członkami Komisji.
- Każdy Juror ocenia wszystkie scenariusze zgłoszone do konkursu za wyjątkiem tych, które tworzył lub współtworzył w jakimkolwiek aspekcie.
- Każdy Juror może przyznać danej grze od 0 do 100 punktów, które przydziela według kryteriów podanych w punkcie 2. zgodnie z następującymi ograniczeniami:
- wartość merytoryczna – 0-40 punktów
- wartość użytkowa – 0-40 punktów
- wartość estetyczna – 0-20 punktów
- O zwycięstwie w Konkursie decyduje łączna suma punktów zdobytych przez dany scenariusz.
- Wyróżnienia przyznaje Organizator na podstawie rankingu sum punktów przyznanych przez sędziów.
V. NAGRODY I WYRÓŻNIENIA
- Na pulę nagród Konkursu składają się:
- organizacja larpa na podstawie zwycięskiego scenariusza.
- pokrycie kosztów dojazdu i uczestnictwa w larpie w ustalonym wcześniej charakterze.
- nagroda pieniężna lub nagrody rzeczowe.
- Ponadto zwycięski scenariusz i wszystkie wyróżnione zostaną opublikowane w Internecie na stronach Organizatora.
VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Wszelkie zmiany w niniejszym Regulaminie mogą być wprowadzone wyłącznie przez Organizatora w każdym czasie.
- Prawo do wiążącej wykładni niniejszego Regulaminu posiada wyłącznie Organizator lub osoby przez niego wskazane na podstawie pisemnego upoważnienia.