– Lublin Lubi Larpy

Klony

Niedaleka przyszłość. W zamkniętej placówce badawczej trwa obserwacja grupy sztucznie stworzonych ludzi — klonów. Każdy ruch jest rejestrowany przez liczne kamery, mikrofony i czujniki. Nie ma żadnego kontaktu ze światem zewnętrznym. Czas do końca badania: nieznany. Cel badania: nieznany.

„Klony” to larp na styku fantastyki socjologicznej i science fiction. Celem gry jest stworzenie warunków do odgrywania sztucznie stworzonych ludzi, wczucia w ich sposób myślenia, stawiania pytań, które mogą być ważniejsze niż odpowiedzi. Larp nie ma predefiniowanej fabuły ani zaplanowanych wydarzeń, nie jest nastawiony na akcję, nie będzie w nim wielkiej tajemnicy do rozwiązania ani zaplanowanej sceny finałowej. Gra przedstawi krótki wycinek z życia klonów, którego nie będą zakłócały działania osoby prowadzącej larpa. Sugerowany styl rozgrywki to spokojna, niespieszna i subtelna gra skupiona na kształtowaniu i funkcjonowaniu grupy oraz poszczególnych jej jednostek. W larpie mogą pojawić się motywy takie jak: gatunek, ludzkość, etyka, wolność, przetrwanie, konformizm.

W czasie wprowadzenia do gry osoby grające wybiorą przygotowane wcześniej postaci. W ramach krótkich kart postaci zawarte będą informacje takie jak: zalety i wady, motywacje, typ klona. W ramach kart postaci nie będzie indywidualnych relacji. Zamiast nich dostępne będą propozycje nastawienia do konkretnych typów klonów. W trakcie gry możliwe (ale nieobowiązkowe) będzie dodawanie do postaci nowych cech i motywów, na podstawie informacji (zahaczek) umieszczanych w przestrzeni gry przez osobę prowadzącą larpa.

Wymagane kostiumy: jednolicie białe stroje, bez nadruków i kolorowych elementów, mogą być utrzymane w stylu sportowym, pasować do określeń: uniform, kombinezon, albo skojarzeń z popkulturowym wizerunkiem niedawno stworzonego klona.

Triggery: klonowanie ludzi, dyskryminacja, pozbawienie wolności.

Scenariusz: Jakub Barański
Czas trwania: 4-5h
Liczba ról: 6-36 unisex