– Lublin Lubi Larpy

„Matryca” w konkursie Kryształowe Pierniki

W ramach Festiwalu Gier i Fantastyki Copernicon odbędzie się konkurs larpowy Kryształowe Pierniki organizowany przez Stowarzyszenie Larpunk. Jedną z czterech gier, które zawalczą o zwycięstwo, jest nowa propozycja od Jakuba Shonsa Barańskiego. Larp został przygotowany dla grupy od 11 do 13 osób, a wszystkie role są unisex.

Opis fabularny:

Otwierasz oczy. Twoją świadomość zalewa ciemność. Nagle rozbłyskują przed tobą strumienie ciągnących się w nieskończoność zielonych liczb, znaków, niezrozumiałych komend i wzorów. Zamiast porannego budzika w głowie rozbrzmiewa echo ciężkich i dynamicznych muzycznych dźwięków. Mija kilka długich sekund, zanim dotrze do ciebie pierwsze wypowiedziane gdzieś obok zdanie — gdzie my jesteśmy? Mrugasz kilka razy, zanim zaczniesz rozróżniać kontury sylwetek. Jeszcze moment i dostrzegasz innych, ich strach, nerwowe gesty, pytające spojrzenia. Osoby wokół ciebie są zdezorientowane i niepewne — dokładnie tak jak ty… Rozbłyski i znaki prześlizgujące się po ich twarzach wzbudzają w tobie niepokój. Chcesz się wylogować, ale standardowe polecenie nie chce działać. Chcesz wywołać panel pomocy, ale odpowiada ci głucha cisza. Nic nie działa. Serce zaczyna bić szybciej. Robi ci się gorąco. Zaczynasz panikować! Chcesz krzyczeć! Czy wciąż jesteś w Systemie?!

Opis larpa:

„Matryca” to osadzony w niedalekiej przyszłości cyberpunkowy larp inspirowany dziełami z serii „Matrix” oraz cyklu „Modyfikowany węgiel”. Osoby biorące udział w larpie wcielą się w różne postacie (w formie avatarów) przebywające w wirtualnej rzeczywistości, do której przeniosło się życie ludzi w pierwszej połowie XXI wieku. W momencie rozpoczęcia gry poziom wiedzy o wydarzeniach ze świata gry będzie niski zarówno dla postaci, jak i dla osób grających. Scenariusz zakłada kilka warstw fabularnych możliwych do odkrycia i eksplorowania w trakcie gry. Należy spodziewać się gry skupionej na intrygach, spiskach, zagadkach, motywach kryminalnych, indywidualnych i częściowo sprzecznych ze sobą motywacjach poszczególnych postaci, możliwych twistach i nagłych zmianach, które mogą powodować zaskoczenie w postaciach i osobach grających. Możliwe są również sceny akcji i walki odgrywane w zwolnionym tempie (nawiązujące do filmowego slow-motion).

W trakcie gry każda osoba grająca wcieli się w więcej niż jedną postać. Wraz z przebiegiem rozgrywki możliwe, a momentami konieczne, będzie porzucenie, zmiana, czy późniejszy powrót do ról, które zostaną wybrane przed rozpoczęciem larpa. W ramach gry osoby grające mogą stanąć przed koniecznością wyboru postaci, nie znając ich płci. Może to oznaczać konieczność grania w takiej sytuacji crossplayu (np. postaci, której avatar jest odmiennej płci niż ona), o którym osoba grająca dowie się dopiero po wyborze roli. Wszystkie osoby powinny być przygotowane na taką możliwość. Ponadto wszystkie osoby biorące udział w grze powinny być przygotowane na rozwiązania takie jak: rozdzielenie wiedzy postaci od wiedzy osoby grającej, natychmiastowa i diametralna zmiana charakteru odgrywanej postaci na podstawie otrzymanych w trakcie gry informacji, płynne zmienianie odgrywanej postaci na inną bez przerywania/opuszczania/zatrzymywania gry.

W przestrzeni gry może pojawić się kolorowe zmieniające się ledowe oświetlenie i głośna muzyka.

Inspiracje: Seria „Matrix” sióstr Wachowskich, cykl „Modyfikowany węgiel” Richarda Morgana, larp „System” Malwiny Otto i Marcina Słowikowskiego.

Kostiumy: Mile widziane będą stroje utrzymane w stylistyce neo noir lub cyberpunk oraz kolorach czarnym i białym (w dowolnych proporcjach, zestawieniach i stylach).

Triggery: W larpie mogą wystąpić nawiązania do motywów takich jak: atak hakerski, bunt maszyn, pozbawienie wolności, terroryzm. Scenariusz gry nie jest transparentny, a jego założeniem jest zaskakiwanie osób grających. Jeżeli obawiasz się wystąpienia twoich triggerów, to przed zapisaniem się na grę sugerowany jest kontakt z osobą prowadzącą larpa.