– Lublin Lubi Larpy

LubLarp lubi Warszawę – program

Druga tura zapisów trwa do 16 lutego

Kliknij, aby skoczyć do opisu larpa:

PIĄTEK | 04.04

17:00 – 22:00 Dolce Vita

scenariusz i prowadzenie: Jakub Barański
czas trwania: 4h
liczba miejsc: 11 (3m/4k/4u, możliwy crossplay)

Gdzieś na południu Włoch w portowym miasteczku nad brzegiem morza życie płynie spokojnie i beztrosko. Sercem miejscowości jest kawiarnia „Dolce Vita” gdzie każdego dnia rozmawia się o wieściach z kraju, lokalnych wydarzeniach, plotkach, ploteczkach, a czasem po prostu planach na wieczór. Kiedy nadchodzi lato, do miejscowych dołączają goście i gościnie spoza miasta. Chociaż na kilka dni chcą zaznać spokojnego i słodkiego życia! Nie dziwi widok przyjezdnych z Rzymu, czy Mediolanu, nieco tajemniczych osób z Sycylii, a także turystów i turystek z całego świata! Nie ma dnia, który nie rozpocząłby się od żywiołowej dyskusji i nie zakończył szaleństwami na kawiarnianym parkiecie. „Dolce Vita” staje się wtedy idealnym miejscem na pierwszy punkt dnia, popołudniową randkę, czy wieczorne rozmowy o interesach przy kieliszku wina. To tu można kogoś zaprosić na prywatne spotkanie, zasięgnąć języka, czy zawrzeć nowe znajomości. Chociaż zdarzają się mniejsze i większe nieporozumienia, to atmosfera jest dobra, a urazy nie da się chować zbyt długo. Zresztą, zbliża się koniec lata. Za kilka dni wszyscy wrócą do swoich domów i prywatnych spraw. To ostatni wakacyjny tydzień i nawet gdyby wybuchła jakaś sprzeczka, to chyba nikt nie zakłada, że nadchodząca sobotnia noc upłynie pod znakiem innym niż wielka wspólna zabawa! Niech żyje „Dolce Vita”!

„Dolce Vita” to lekki larp obyczajowy, który stawia na wspólne zbudowanie sympatycznej i zabawnej historii. W grze romans może mieszać się z lekkim kryminałem, kryminał nosić znamiona komedii, a komedia prowadzić do zabawnych nieporozumień i przenikania się poszczególnych wątków. Te historie o różnych zabarwieniach złożą się na wspólną grę o małej wakacyjnej społeczności. Nie da się uniknąć małych dramatów, osobistych porażek, czy skomplikowanych wyborów. Znajdzie się też jednak czas na rozwiązywanie problemów, nowe znajomości, znaczące decyzje i zmiany w życiach postaci!

Gra opowie o ostatnim tygodniu lata i wakacji. Larp będzie podzielony na kilka następujących po sobie płynnie scen. Każda będzie obrazowała jeden kolejny dzień tygodnia. Każda scena będzie rozpoczynała się porannym żywiołowym monologiem lub dyskusją wybranych postaci, żeby potem przejść w luźną formę pokazującą upływ dnia, a na końcu wieczorną imprezę przy dźwiękach największych włoskich hitów. Grę zakończy sobotni dzień i ostatnie wieczorne wspólne chwile — czas, żeby się pożegnać, powiedzieć do zobaczenia, wyjaśnić nieporozumienia, a może po prostu zapomnieć o wszystkim i do ostatniego momentu czerpać garściami z wakacyjnego słodkiego życia!

Gra przygotowana na dokładnie 11 ról (4 role kobiece, 3 role męskie, 4 role unisex). Możliwy jest crossplay. Przed grą zostanie przeprowadzony casting (na podstawie wyboru z krótkich opisów ról oraz wskazania preferowanych typów wątków np. komediowe, kryminalne, obyczajowe, romantyczne). Po zakończeniu castingu osoby grające otrzymają kilkustronicowe napisane literackim językiem karty postaci, w których znajdą się motywacje, relacje, oraz krótkie historie postaci. Mile widziane będą kostiumy zależne od ról: od lekkich i jasnych letnich ubrań, koszul czy sukienek, przez wakacyjne ubrania turystyczne, po eleganckie lub codzienne ubrania miejscowych i przyjezdnych mieszkańców Włoch. Gra nie wymaga dodatkowych przygotowań innych niż wypełnienie ankiety, przeczytanie karty postaci, opcjonalne przygotowanie kostiumu.

W trakcie gry dostępny będzie niewielki poczęstunek w postaci ciasteczek, woda i napoje (w tym imitujące alkohol), a także umieszczona w przestrzeni gry bazylia. W wybranych fragmentach gry używana będzie muzyka, przyciemniane lub gaszone światło, oraz używane sztuczne świece.

Gra nie porusza trudnych tematów i nie powinna powodować zagrożeń i naruszeń fizycznych oraz psychicznych dla osób grających. Założony jest średni kontakt fizyczny (przytulanie się, wspólny taniec, teatralne pocałunki, markowane ciosy w scenach walki — o ile do takich w ogóle dojdzie!) z zachowaniem zasady „No pain” — dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza. Zastosowane zostaną mechaniki bezpieczeństwa: słowa bezpieczeństwa oraz gesty okay check.

17:00 – 22:00 Minus jeden

scenariusz i prowadzenie: Melania Pełczyńska-Socha
czas trwania: 4h
liczba miejsc: 6 (3m/3k, możliwy crossplay)

Gra w konwencji thrillera kryminalnego, bardzo luźno inspirowana zdarzeniami, które miały miejsce na przełęczy Diatłowa w 1959 roku. Gracze wcielą się w uczestników w zimowej wyprawy górskiej, organizowanej przez Studencki Klub Turystyki działający przy Politechnice Uralskiej w Swierdłowsku.

Od stacji kolejowej w głąb Uralu dojechaliście saniami, natomiast dalej idziecie pieszo. Wasz cel stanowi góra Otorten. Szczyt nie jest wysoki, ale mróz, silny wiatr i zamieć utrudniają wędrówkę, a najbliższa osada ludzka znajduje się dopiero w promieniu 30 kilometrów. Przemierzyliście ponad połowę wysokości, kiedy zaczęło się ściemniać więc zgodnie z wcześniejszym planem rozłożyliście obozowisko. Gdy skończyliście, uświadomiliście sobie, że nigdzie nie ma waszego kolegi Michaiła „Miszy” Fedczenki, który przewodzi całej wyprawie. Na pewno dotarł na miejsce obozowiska, gdyż rzeczy, jakie niósł, posłużyły wam do przygotowania noclegu. Co mogło go spotkać? Doświadczony w górskich wędrówkach Misza nie wypuściłby się bezmyślnie na samotną przechadzkę, zwłaszcza zimą. Czy został skrzywdzony przez kogoś z was? Niemożliwe, przecież jest taki lubiany. A może podpadł władzy? Jako pierwszy sekretarz Akademickiego Komitetu Partii, w dodatku tu, na odludziu? Mało prawdopodobne. Czyżby pokłócił się z Marią? Absurd. Tak bardzo się kochają, planują ślub na wiosnę.

Kolejne minuty tylko mnożą pytania. Zapadł zmrok, więc udanie się na poszukiwania zaginionego wydaje się zbyt niebezpieczne. Z oddali dochodzą niepokojące dźwięki. Wiatr? Lawina? Śnieżni ludzie? Macie całą noc, żeby dowiedzieć się, co się stało z Miszą. Gdy nastanie dzień, będziecie musieli podjąć decyzję, czy chcecie kontynuować wyprawę.

Mile widziana neutralna odzież (bez dużych nadruków) oraz symboliczne elementy wskazujące na zimowy charakter wyprawy: swetry, rękawiczki itp. Osoby grające otrzymają wcześniej przydział postaci wraz z kilkustronicową kartę postaci napisaną literackim językiem.

17:00 – 22:00 Trumna

scenariusz i prowadzenie: Aleksandra Klech, Adrianna Prasał
czas trwania: 4h
liczba miejsc: 6 (4m/2k, możliwy crossplay)

Jest rok 2100. Pięćdziesiąt lat temu wybuchła wojna, trwająca siedem lat, która spustoszyła cały świat i wciąż da się odczuć jej piętno. Panuje totalitaryzm. Zapasy jedzenia i wody są na wyczerpaniu. Cała historia toczy się jedynie w domu pewnej rodziny. Postkomunistyczna opowieść o członkach rodziny, którzy pomimo dzielących ich konfliktów zostali skazani tylko na siebie i muszą pierwszy raz działać wspólnie

Larp jest oparty głównie na relacjach międzyludzkich. Eksploruje motywy związane z poświęceniem, trudnymi wyborami, skomplikowanymi relacjami w rodzinie. W grze ważnym tematem jest śmierć oraz poczucie bezradności w sytuacji, w której się znajdujemy.

Przed grą konieczne będzie wypełnienie dodatkowego formularza, na podstawie którego zostanie przydzielona postać. Karty zostaną przesłane z wyprzedzeniem. Na grze mile widziane są stroje lub elementy stroju oddające charakter postaci z karty. Po inspiracje zapraszamy na tablicę na Pintereście.

SOBOTA | 05.04

11:00 – 16:00 Klub Kawalerów

scenariusz i prowadzenie: Aleksandra „Panda” Kiebasz-Chmielewska, Natalia Rożek
czas trwania: 4h
liczba miejsc: 11 (6m, 5k, możliwy crossplay)

Powstały z chęci podkreślenia pogardy jego członków dla instytucji małżeństwa “Klub Kawalerów” zrzesza tych mężczyzn, którzy dobrowolnie i świadomie zrezygnowali z udziału w tej komedii. Ale kiedy na scenie pojawią się piękne kobiety, a w grę wejdą uczucia, czy nie zachwieją one podstawami klubu? Czy nie podkopią jego fundamentów?

Ten larp to lekka, obyczajowa komedia na podstawie sztuki “Klub Kawalerów” autorstwa Michała Bałuckiego oraz spektaklu Teatru Telewizji w reżyserii Krystyny Jandy. Odpowiednia zarówno dla doświadczonych, jak i dla tych początkujących. Gra ma być przede wszystkim zabawą, w trakcie której zatańczymy kadryla (po wcześniejszym poznaniu figur na warsztatach), umówimy się na schadzkę w parku i odbędziemy dżentelmeński pojedynek.

Na larpie wymagane są kostiumy – nie muszą być one skomplikowane, jednak powinny oddawać charakter postaci i być w miarę zgodne z okresem historycznym, w którym dzieje się fabuła (przełom XIX i XX wieku). Po inspiracje zapraszamy na tablicę na Pintereście. Postaci zostaną przydzielone przed larpem na podstawie wypełnionego formularza oraz z wyprzedzeniem zostanie wysłana karta postaci.

11:00 – 16:00 Queen B

scenariusz i prowadzenie: Melania Pełczyńska-Socha
czas trwania: 4h
liczba miejsc: 4-10k

Odległa przyszłości, Ziemia stała się opustoszała. Wyniku tajemniczej katastrofy osobniki męskie zniknęły, a jedynym sposobem rozmnażania stała się partenogenezy – dzieworództwo. Jednak to nie jedyna zmiana, która wpłynęła na społeczeństwo. Przeżycie zależy teraz od zdolności do współpracy, empatii oraz utrzymania siostrzanej więzi w obliczu nieznanego. Twoja rola jako członkini roju wysłanego na nową planetę, Ziemię B, jest kluczowa – to od was zależy przyszłość gatunku.  Podczas lotu tylko jedna z załogantek zostanie królową i matką wszystkich osobniczek w nowej kolonii. Jak poczują się z tym pozostałe?

„Queen B” to larp o podróży statkiem kosmicznym ku nowej kolonii na obcej planecie. Gra skupia się na tematach związanych z siostrzeństwem, mnogością postaw wobec  macierzyństwa i tworzeniem wspólnoty od podstaw. Graczki wcielają się w postaci o różnych  poglądach i doświadczeniach, które z każdą decyzją, wyborem i relacją kształtują przyszłość nowej cywilizacji. Prosimy o założenie neutralnych ubrań bez dużych napisów czy wzorów. Mile widziane elementy futurystyczne.

Triggery: ciąża, niepłodność, decyzje reprodukcyjne, brak kontroli/ograniczona sprawczości.

11:00 – 16:00 Gehenna

scenariusz i prowadzenie: Emilia Kowalska
czas trwania: 4h
liczba miejsc: 8 (4m/4k, możliwy crossplay)

Gehenna kiedyś trzęsła muzyczną sceną. Wszyscy słyszeli hit „Z najgłębszej otchłani piekieł”, czy „Płacz, s…. , płacz”. A jednak zespół już od dawna nie gości na szczycie list przebojów, odwoływały się koncerty, jeden po drugim. No, tyle by było z wakacji. Zapowiadały się dobrze. Urwaliśmy się, żeby, zamiast słuchać wycia potępieńców, posiedzieć trochę przy basenie z ładnymi fankami, pić drinki, zaznać sławy! Całą ekipą z piekła rodem bawiliśmy się świetnie, a jednak problemy, problemiki, więcej drinków i kaca, mniej fanek. Teraz zbliża się wielka trasa, nowy hit, który zasklepi wszystkie rany, zamknie niechlubny rozdział w życiu składu. Tylko… tylko ten hit trzeba jeszcze napisać. Kamper trzęsie tak strasznie, kiedy jest się na kacu, ostatnia paczka papierosów nagle nabiera wartości złota, a znak drogowy informuje, że do Los Angeles zostało zaledwie sto pięćdziesiąt mil.

Oto Gehenna, piekielnie dobra kapela.

„Gehenna” to humorystyczna gra, która przedstawia te same problemy, z którymi mierzy się większość grupek znajomych, dobrze znane dynamiki wewnątrz zgranych ekip, pokazane w krzywym zwierciadle rockowego zespołu prosto z piekielnych odmętów. Prosimy o założenie czarnych ubrań. Mile widziane będą elementy punkowe, metalowe, gotyckie w stroju.

17:00 – 22:00 Miskatonic Madness

scenariusz i prowadzenie: Jakub Barański
czas trwania: 5h
liczba miejsc: 6-36 (unisex)

Uniwersytet Miskatonic nie należy do lekkich. Na studiujące tam osoby czeka wiele wyzwań. Jedynie ułamek każdego rocznika kończy uczelnię. Do najbardziej przerażających należą zajęcia prowadzone przez profesora Thomsona — miłośnika, badacza i specjalisty z dziedziny literatury grozy. Na koniec każdego semestru rzesze osób muszą zmierzyć się z egzaminem poprawkowym. O takich, które by go zdały… nigdy nie słyszano.

Nie inaczej jest w tym roku. Od ponad tygodnia próżno szukać życia na kampusie uniwersyteckim. Pojedyncze osoby prześlizgują się w grobowych nastrojach między domami studenckimi i biblioteką. Ciągle pada deszcz. Atmosfera jest podła. Nikomu nie uśmiecha się oblanie egzaminu i wydalenie z uczelni. Termin poprawki zbliża się z każdym dniem. Wyczuwalny poziom stresu rośnie z każdą minutą. To sytuacja, w której może wydarzyć się tylko jedno…

Może zrobią to w nieużywanej świetlicy. Może ktoś zwinie z portierni klucze do auli. Może wybiorą opuszczony dom studencki na uboczu kampusu. Ktoś pewnie przyniesie butelkę alkoholu. Ktoś inny zorganizuje muzykę. Czas na spontaniczną imprezę, która nie skończy się dobrze… Niech rozegra się szaleństwo w Miskatonic!

„Miskatonic Madness” to larp w klimacie grozy i szaleństwa, w którym istotne jest zapoznanie osób chętnych do udziału ze szczegółowymi celami i założeniami gry. Dobrym pomysłem może być lektura rozbudowanego opisu gry, w którym przedstawione są najważniejsze elementy larpa. Ten mini dokument projektowy może być przydatny zarówno dla osób zdecydowanych, jak i dla tych które zastanawiają się: czy „Miskatonic Madness” to larp dla nich.

Miskatonic Madness – więcej informacji

17:00 – 22:00 Tibi et igni

scenariusz i prowadzenie: Natalia Rożek
czas trwania: 4h
liczba miejsc: 10 (6m, 4k, możliwy crossplay)

Pewnej bezchmurnej nocy, do karczmy pośród ukraińskich bezdroży, tuż na skraju Dzikich Pól zajeżdża szlachecka karoca. Podróżujących nią niewiast, strzegą dwaj dzielni szlachcice, od których duma i odwaga biją niczym łuna.

Wewnątrz ubogiej izby, przy palenisku siedzą, kurząc fajki i pociągając niespiesznie z antałków Kozacy o pochmurnych obliczach. Chociaż się znają – milczą i tylko patrzą na siebie wilkiem. Co stanie się, kiedy otworzą się drzwi karczmy?

Tę historię zachowaj dla siebie i dla ognia…

„Tibi et igni” to obyczajowy historyczny larp, którego fabuła dzieje się w połowie XVII wieku, w przededniu powstania Chmielnickiego. Historia skupiona jest wokół tematu kozackich powstań na Ukrainie i opowiada o splecionych ze sobą losach grupy Kozaków i polskich szlachciców. „Tibi et igni” to słodko-gorzka opowieść o wolności, honorze, przyjaźni, miłości i lojalności. O porywach serca, ludzkich błędach i słabościach oraz o trudnym i nostalgicznym kawałku historii. Jest to przede wszystkim larp obyczajowy, którego fabuła opiera się o wydarzenia historyczne. Oznacza to, że bardziej niż na polityce i historycznych niuansach, skupimy się na indywidualnych historiach postaci oraz ich relacjach. Nie jest wymagana znajomość historii tego okresu ani realiów – potrzebne informacje zostaną dostarczone wcześniej lub powiedziane na warsztatach.

Na larpie wymagane są kostiumy – nie muszą być one skomplikowane, jednak powinny oddawać charakter postaci i być w miarę zgodne z okresem historycznym, w którym dzieje się fabuła (połowa XVII wieku). Po inspiracje zapraszamy na tablicę na Pintereście. Postaci zostaną przydzielone przed larpem na podstawie wypełnionego formularza oraz z wyprzedzeniem zostanie wysłana karta postaci.

NIEDZIELA | 06.04

11:00 – 16:00 O dwóch takich, co weszli do stawu, a wyszli z jeziora

scenariusz: Natalia Rożek, Grzegorz Woźniczko
prowadzenie: Natalia Rożek
czas trwania: 4h
liczba miejsc: 10 (6m/4k, możliwy crossplay)

Jest rok 1917, cały świat pogrążony jest w ogniu wojny. Cały? Nie! W jednej z wiosek w Walijskiej Krainie Jezior drzewa wciąż są zielone, ptaki śpiewają, a William Pijak co sobotę leży pod pobliskim pubem…

Komedia obyczajowa, doprawiona odrobiną absurdu w brytyjskim stylu. Opowieść o dumie, tradycji i patriotyzmie z lokalnym akwenem w tle. Nasi bohaterowie wiodą spokojne życie z dala od frontu. Na horyzoncie pojawiają się jednak niespodziewani goście, których obecność może wpłynąć na wszystkich mieszkańców wioski, nawet tych, którzy mają dopiero powrócić do swojej małej ojczyzny.

Na larpie wymagane są kostiumy – nie muszą być one skomplikowane, jednak powinny oddawać charakter postaci i być w miarę zgodne z okresem historycznym, w którym dzieje się fabuła (początek XX wieku). Po inspiracje zapraszamy na tablicę na Pintereście. Postaci zostaną przydzielone przed larpem na podstawie wypełnionego formularza oraz z wyprzedzeniem zostanie wysłana karta postaci.

11:00 – 16:00 Duży John

scenariusz i prowadzenie: Jakub Barański
czas trwania: 4h
liczba miejsc: 13 (unisex)

DUŻY JOHN – program śledczy służący do odtwarzania, wykrywania, oraz neutralizowania przestępstw popełnianych w tzw. SYSTEMIE, czyli wirtualnej rzeczywistości, do której przeniosło się życie ludzi pod koniec XXI wieku. Pierwsze użycie programu miało miejsce w 2118 roku. Ówczesne możliwości pozwoliły na wykorzystanie 8 BOTÓW aktualizowanych w trakcie śledztwa o kolejne LOGI SYSTEMOWE.

Duży John to narratywistyczny larp cyberpunkowo-detektywistyczny, inspirowany filmem „Łowca androidów” Ridleya Scotta, larpem „System” Malwiny Otto i Marcina Słowikowskiego oraz „Elektryczne owce” Bartka Zioło. Jego akcja ma miejsce w wirtualnej rzeczywistości. 5 osób biorących udział w grze wcieli się w role użytkowników zaangażowanych w prowadzenie śledztwa. W trakcie gry użytkownicy będą mogli zyskać dostęp do nowych informacji, które mogą istotnie wpłynąć na sposób odgrywania. 8 osób wcieli się w boty śledcze o początkowo ograniczonych zdolnościach i decyzyjności. Ich zadaniem będzie odtwarzanie i analizowanie, pod okiem użytkowników, prawdopodobnego przebiegu będących przedmiotem śledztwa wydarzeń na podstawie posiadanej wiedzy. Wraz z rozwojem gry boty będą mogły otrzymać dodatkowe informacje oraz równocześnie zwiększyć możliwości działania, analizy i wpływu na śledztwo.

Wszystkie osoby biorące udział w grze powinny być przygotowane na istotne dla larpa rozwiązania takie jak: rozdzielenie wiedzy postaci od wiedzy gracza/graczki, natychmiastowa i diametralna zmiana charakteru odgrywanej postaci na podstawie otrzymanych w trakcie gry informacji, płynne zmienianie odgrywanej postaci na inną bez przerywania/opuszczania/zatrzymywania gry.

Mile widziane stroje lub elementy strojów w stylistyce neo noir lub cyberpunk.

Druga tura zapisów trwa do 16 lutego