– Lublin Lubi Larpy

LubLarp 2016 | w co gramy?

LubLarp 2016 to seria larpów, które odbędą się w Lublinie do końca roku. Zapraszamy Was na dobre i sprawdzone gry od uznanych twórców z całej Polski. Mamy nadzieję, że starzy wyjadacze spotkają się na nich z początkującymi larpowcami. Liczymy na nowe znajomości, wymianę doświadczeń i dalszą popularyzację larpów w Lublinie.

Zaczynamy monastyrowym larpem Marcina Słowikowskiego „Na Przełęczy Mgieł”. W co zagramy w kolejnych tygodniach i miesiącach, zależy od Was. Dajcie znać w ankiecie na Facebooku, komentujcie i dodawajcie swoje propozycje. Postaramy się zaprosić twórców najbardziej pożądanych gier.

Poniżej znajdziecie opisy proponowanych gier (w kolejności alfabetycznej):
All My Loving
Au revoir, Dogs!
Bal Ambasadora
Bezimienni
Crime scene
Ditch’d 9
Grupa wsparcia
Jesienny Szron
Klub Kawalerów
Krok za boskością
Krwawy Ożenek
Lewiatan
Łaska
Mija nas czas
Opóźnienie może ulec zmianie
Party w lifestyle Club
Pewnego razu w Ombreville
Projekt Ajaks
Projekt Gideon
Równanie ludzkie
Seans
Sokrates
Stowarzyszenie Miłośników Fantastyki w Mirowie
Super Mario Business Story
Szkoła dla panien
Tunel

All My Loving

Gracze wcielają się w członków hippisowskiej komuny, która planuje wyjazd na Woodstock. Larp to słodko-gorzka groteska na temat poliamorii, wierności, wolności, seksu i tabu.

Au revoir, Dogs!

„Cześć, tu Joe. Zbieram profesjonalistów do pewnej roboty i ty jesteś na mojej liście. Zapewniam sprzęt. Nie używamy imion. Jeśli jesteś zainteresowany, przyjdź do Pat and Lorraine’s jutro o 18.”

Zapraszamy na larpa opartego o film „Wściekłe Psy” Quentina Tarantino. To miał być prosty skok – masa gotówki, słaba ochrona, ekipa profesjonalistów. Coś jednak poszło nie tak. Tylko od twoich działań zależeć będzie, czy dowiesz się kto nawalił, czy wyjdziesz z tego żywy… i kto zgarnie łup.

Larp z użyciem bezpiecznych pistoletów nerf. Wskazane jest obejrzenie filmu „Wściekłe psy” przed larpem. Każdego z graczy prosimy o ubranie białej koszuli, i dobór reszty stroju ze świadomością, że na larpie będziemy korzystać ze sztucznej krwi (łatwo zmywalnej z ciała i ubrań). Dodatki i rekwizyty w klimatach gangsterskich mile widziane.

Bal Ambasadora

„Spokojnie, Ambasador niczego nie podejrzewa… A nawet jeśli, to do końca będzie robił dobrą minę do złej gry… Wszyscy wiedzą, że bal musi odbyć się zgodnie z planem.”

„Bal Ambasadora” to gra tworzona specjalnie z myślą o pierwszym szkoleniu LubLarp, która ma wprowadzić uczestników w świat larpów. Scenariusz inspirowany jest znaną powszechnie towarzyską grą w mafię oraz jej pochodnymi, także nie zabraknie intryg, kłamstw i podejrzeń, a wszystko to podane w eleganckiej oprawie.

Bezimienni

Gra zainspirowana filmem „Dwunastu gniewnych ludzi” (12 Angry Men). Znajomość filmu będzie pomocna w odgrywaniu postaci, ale nie jest konieczna. Ułatwi wejście w klimat. Uczestnicy wcielą się w postacie sześciu ławników. Mają tylko jedno zadanie – wydać werdykt w sprawie o wielokrotne morderstwa. Muszą wybrać pomiędzy winny czy niewinny. Nie ma tu wielkiej tajemnicy do rozwikłania, nie ma intryg czy przekupstwa. Nie będzie walki, a przynajmniej tej fizycznej. Ale nie będzie łatwo. Ścierać się będą przekonania i opinie. Będziecie walczyć na słowa, na uczucia i emocje. Czy logika wystarczy by wygrać, przełamać stereotypy? Czy wierność swoim przekonaniom pozwoli powiedzieć jestem zwycięzcą? W grze może pojawić się tematyka przemocy, uzależnień czy dyskryminacji. W trakcie mogą pojawić się wulgaryzmy – gra przeznaczona jest dla osób pełnoletnich.

Crime scene

Spokojne miasto, posterunek policji i pracujący tam ludzie: sierżant, detektyw, patolog, kryminalistyk (specjalista od zbierania dowodów) i reporter. Tej nocy popełniono zbrodnię. Jeden z nich zostaje zamordowany. Jego zwłoki są dla kogoś jak niemy wyrzut sumienia a pracownicy organów ścigania muszą znaleźć zabójcę wśród swoich kolegów.

Kto zabił? Jakie były motywy zbrodni? Jak to się stało, że ktoś, jeden ze zwykłych ludzi jakich mijamy setki na ulicy, był zdolny pozbawić życia innego człowieka? Podejrzany jest każdy z nich. Szczęśliwie przestępca zawsze zostawia jakieś ślady.

Crime Scene to scenariusz o zbrodni, o tym, że każdy z ludzi z naszego otoczenia może być mordercą i zabić; o tym, że powodów do zrobienia krzywdy drugiemu człowiekowi są tysiące; o tym, że nie zawsze to zły i brzydki jest badguy’em. Crime Scene to scenariusz, który opowiada historię o śmierci, strachu, ludziach, z którymi spotykamy się w codziennym życiu a tak naprawdę ich nie znamy. To studium charakterów w klimacie noir.

A więc… kto jest mordercą?

Ditch’d 9

Gra o spędzaniu czasu z ludźmi, których lubisz i z takimi, których powinieneś lubić, ale tak nie jest. O czterech parach, bawiących się na przyjęciu i udających, że wszystko jest w porządku. Gra o różnicach. Czym jest LARP, a czym jeepform? Jakie są ich słabości, jakie pocobieństwa i różnice. Tak naprawdę, to są dwie gry.

Grupa wsparcia

To groteska, przerysowana gra o ludziach uzależnionych, kondycji społeczeństwa, walce z samym sobą i swoimi słabościami. Tak! Poważne tematy w niepoważnym formacie. Nie szukamy tu wielkiej dramy, chcemy raczej popatrzeć na problem uzależnień z pewnym dystansem. Gracze wcielą się w postacie stereotypowych uczestników różnych grup wsparcia, których łączy jedna osoba – ich terapeuta. Integracyjne spotkanie może stać się ciekawym eksperymentem, a dla niektórych kolejną chwilą próby. Udaną? Przekonajmy się!

Wymagany dystans i poczucie humoru. Niewymagany strój. Gra osadzona we współczesnych realiach – zwykłe wyjście do baru.

Jesienny Szron

W całym Gąszczu zapachniało chłodnym powiewem zimy. Ozłocone gorącym, letnim słońcem liście jeszcze wisząc na drzewach ubrały się w lodowe futerka szronu. To był długi rok, dla niektórych zbyt długi. Ludzkie serca nie poruszają się tak jak kiedyś, radość, strach, smutek i pożądanie przykryła mdła kurtyna banalności. Pomiędzy wygłodniałymi życiodajnego Blasku Odmieńcami, co raz częściej dochodzi do napięć. Dwory Pór Roku zamknęły się w swoich dziedzinach, pozostawiając Gąszcz dzikszym i bardziej niedostępnym niż kiedykolwiek. To nie będzie łatwa zima.

Gdy tylko spadł pierwszy śnieg, a w Dworach już na stałe zagościł szum palonych kominków, magiczne serca Odmieńców zamarły na umówiony, przerażający znak. Roznoszący się po Gąszczu dźwięk trąb oznajmiał nadchodzący koszmar, gorszy niż głód czy wojna. Na granicy waszego azylu, gdzie las przechodzi w kamienne mury dawno opustoszałego zamczyska Fae, zapłonęło w oknach światło. To zdecydowanie nie będzie łatwa zima.

Odmieńcy

Kiedyś byliście ludźmi, żyliście w tej czy innej epoce, zmagaliście się ze swoimi ludzkimi problemami. Wszystko to zmieniło się gdy spotkaliście Fae, potężne, magiczne istoty, żyjące gdzieś w niedostępnej śmiertelnikom Arkadii. Część Was została skuszona, i kierując się ludzkimi żądzami sama poszła z nimi. Część została porwana. W końcu część sama szukała tajemnych przejść, do krain opisanych w świętych księgach wszystkich kultur. Nieważne czy poszliście, zabłądziliście czy znaleźliście się, wszystkich Was spotkał ten sam los. Dla Fae jesteście tylko zabawką, przedmiotem, który mogą kształtować na własne życzenie. Całe eony byliście sługami, niewolnikami, albo po prostu elementami wystroju wnętrza mieszkań swoich właścicieli.

Wielu próbowało uciec. Dla większości śmierć stała się słodkim marzeniem. Nielicznym udało się jednak umknąć. Świat, Wasz świat nie jest już jednak tym, jakim go pamiętacie. Zmieniliście się, setki lat magii i przemian sprawiły, że świat nie jest już miejscem dla Was. Wielu popadło w szaleństwo. Część z Was znalazła jednak azyl, miejsce w którym jesteście bezpieczni od Fae i od własnych wspomnień. Ogromny, magiczny las, ciągnący się pomiędzy bramami Rzeczywistości i Arkadii, stał się przyczółkiem dla tych, którym udało się uniknąć kary lub szaleństwa. Gąszcz, bo tak go nazwaliście, jest jednak miejscem najokrutniejszym ze wszystkich. Zdaje się żyć, myśleć, i to chyba tylko z jego woli, możecie tu szukać schronienia. Podzieliliście się na cztery Dwory Pór Roku, które stały się dla Was nowym domem.

Gąszcz możecie traktować jak dom, jak schronienie, możecie traktować jak więzienie lub przekleństwo, możecie go kochać i nienawidzić, zawsze będziecie na niego skazani. Gąszcz taktuje Was jak pokarm. To, że tu trafiliście nie było szczęśliwym zbiegiem okoliczności czy darem od losu. Tak jak mucha , nęcona słodkim zapachem kwiatu, zostaje zjedzona przez mięsożerną roślinę, tak i Wy płacicie swoją cenę za ochronę wiecznie zielonego lasu. Ceną tą jest życiodajny Blask.

Co roku, na przełomie jesieni i zimy ofiarujecie go Gąszczowi, dzięki czemu pozostaje zielony nawet gdy przyjdą mrozy i spadnie śnieg, a tym samym kupujecie jego łaskę i ochronę. Doskonale wiecie, że niedopełnienie tego obowiązku byłoby waszym końcem. Nawet jeżeli ukrylibyście się w przerzedzonym lesie przed czujnym wzrokiem Fae, pierwsze, wiosenne pąki Gąszczu rozerwałyby was w poszukiwaniu witalnych sił. Całe wydarzenie przybrało rangę najważniejszego dla Odmieńców święta, które stanowi trzon naszej opowieści.

Klub Kawalerów

Powstały z chęci podkreślenia pogardy jego członków dla instytucji małżeństwa “Klub Kawalerów” zrzesza tych mężczyzn, którzy dobrowolnie i świadomie zrezygnowali z udziału w tej komedii.

Ale kiedy na scenie pojawią się piękne kobiety, a w grę wejdą uczucia, czy nie zachwieją one podstawami klubu? Czy nie podkopią jego fundamentów?

Lekka, obyczajowa komedia na podstawie sztuki “Klub Kawalerów” autorstwa Michała Bałuckiego oraz spektaklu Teatru Telewizji w reżyserii Krystyny Jandy. Odpowiednia zarówno dla doświadczonych graczy, jak i dla tych początkujących. Gra ma być przede wszystkim zabawą, w trakcie której zatańczymy kadryla, umówimy się na schadzkę w parku i odbędziemy dżentelmeński pojedynek.

Krok za boskością

„Cóż nam po nadziei, skoro ludzkość jest tak słaba? Owszem, trudno uwierzyć w ludzkość, ale wziąwszy pod uwagę jej los, nie ma równie nędznego stworzenia jak człowiek.”

Nieodległa przyszłość, która jednak nie jest świetlana. Wręcz przeciwnie… Ludzkość została wyniszczona przez brak wody, wojny o wodę pitną w przeciągu kilku lat zdziesiątkowały całą populację. Wielu ludzi wini korporacje, rządy… inni winią Boga lub samych siebie. To nieistotne. Świat musi podnieść się z kolan. Skoro Świat nastawiony na konsumpcjonizm i zysk nie zdał egzaminu, w umysłach ludzi zakiełkowała inna wizja. Zwyciężył utylitaryzm.

Naukowcy stworzyli nadczłowieka, a właściwie nadludzi. Są wiecznie młodzi, piękni, silni inteligentni, a także sterylni. To oni zostaną elitą Nowego Świata, nie dopuszczą do kolejnych wojen. Każde z nich na swój sposób. Ludzkość podnosi się z kolan, jeszcze tylko moment i staniemy na nogi. Stworzyliśmy przecież istoty nieśmiertelne. Doskonałe. Idealne.

Skoro w naturę Boga wpisany jest akt stworzenia istot na swój obraz i podobieństwo, czy nie zbliżyliśmy się do boskości? A może już ją osiągnęliśmy?

Co w takim razie z naszymi Tworami, czy to coś więcej, coś ponad nami? A może to krok za boskością?

Krwawy Ożenek

„Roku pańskiego 1938 madame Flavia Combert wyjdzie za mąż za kawalera Joe Kovalsky. Uroczysta ceremonia odbędzie się w St. Patrick’s Cathedral na Manhattanie o godz. 03.00pm. Następnie Para Młoda zaprasza na wesele na Królewska 3 Street o godz. 04:00pm. Na weselu będą obowiązywały stroje wieczorowe – damy zapraszamy w długich sukniach, a gentelmanów w garniturach i smokingach!”
Tekst pochodzi z New York Times, Rok 1938, Part 3

Lewiatan

Obie floty zderzyły się w śmiertelnych zapasach. Piekielne salwy raz po raz demolowały nadbudówki rywala, ogień z muszkietów nie słabł ani na chwilę, zaś haki abordażowe fruwały miedzy jedną a drugą stroną. Marynarze francuscy bronili się z niezwykłą desperacją i uporem. Niejednokrotnie ich artyleria cichła, aby za moment ponownie przemówić z podwójną siłą. Sam flagowiec Nelsona „Victory” znalazł się w opałach gdy do abordażu ruszył francuski „Retoutable”. Mimo przewagi Anglików, mało brakowało aby Francuzi zdobyli to „oczko w głowie” każdej floty. Kiedy rozgorzał bezpośredni pojedynek, francuscy strzelcy wyborowi bez trudu namierzyli Nelsona w galowym mundurze, śmiertelnie go raniąc w kręgosłup. Angielski admirał zmarł trzy godziny później. Tylko pomocy reszty eskadry brytyjski flagowiec zawdzięczał ocalenie. Tymczasem szala zwycięstwa stopniowo, lecz nieubłaganie przechylała się na stronę Anglików…

Lewiatan jest osadzoną w realiach Wojen Napoleońskich opowieścią o brytyjskim okręcie wojennym, którego załoga w przededniu Bitwy pod Trafalgarem zostaje postawiona przed sądem wojskowym. Jest to opo­wieść o obowiązku, posłuszeństwie, miłości do ojczyzny, okrucieństwie i dumie. Gra zawiera obszerne elementy freeformu i będzie wymagała od graczy sporej dozy improwizacji. Dostępne tylko i wyłącznie postacie męskie. Pomimo tego kobiety odgrywające mężczyzn są bardzo mile widziane! Zapraszamy również publiczność, która chce na własne oczy przyjrzeć się codzienności marynarzy floty admirała Nelsona.

Łaska

Metafizyczny dramat obyczajowy osadzony w realiach znanego z popkultury Czyśćca. Podczas larpa gracze wcielą się w role pokutujących dusz, które biorą udział w rozgrywce przygotowanej przez archanioła Gabriela i Lucyfera. Mają możliwość opuścić Czyściec, odgrywając na nowo sceny z przeszłości, które zaważyły na obecnym położeniu wybranych dusz. Brzmi jak umieranie w zimnej wodzie? Słusznie. Dla gamistów jednak też coś znajdziemy. Zresztą, to tylko 2 godziny – co Wam szkodzi?

Mija nas czas

W wieku 20 lat patrzymy na świat stereotypowo, każdy ma przypiętą łatkę i nawet nie zdajemy sobie sprawy, co się kryje za tym stereotypem. Odkrywamy to dopiero później, z czasem. Na ile mamy wpływ na to, gdzie zawędrujemy, co się z nami stanie? Czy wszystko się zmieni, czy jednak są rzeczy, które pozostają mimo wszystko niezmienne?

Larp opowiada historię grupy znajomych, pokazuje ich trzy kolejne spotkania. Niby to ciągle ci sami ludzie, ale… zmienieni przez czas. Początkowo postrzegani tylko przez obraz stereotypów, powoli stają się mniej czarno- biali, świat nie jest już tak idealistyczny. Każdy tworzy swoją własną postać – jej historię, motywy jej działania, to, wszystko, co wykracza poza stereotyp.

Opóźnienie może ulec zmianie

Każdy, kto kiedykolwiek podróżował polskimi pociągami, spotkał się ze zdaniem wydobywającym się z trzeszczącego głośnika na obskurnym peronie – „Panie i Panowie. Pociąg przyjedzie z opóźnieniem… Opóźnienie może ulec zmianie…” – Frustrujące, prawda? Czasem, od tego czekania zapomina się o sensie własnej podróży i jedyne czego w takiej chwili się pragnie, to po prostu odejść w siną dal. Tym razem jednak tak nie będzie. Tym razem, Wy wszyscy, jadący do rodziny, szkoły, pracy czy by spotkać własną miłość, przekonacie się, że czekanie na stacji na opóźniony pociąg jest niczym. Zapraszamy i życzymy udanej podróży…

Gra o ludziach. O przeciętnym życiu, w niecodziennym wydaniu. Przyjmując świat za oczywisty, przekonacie się, że życie potrafi zaskoczyć swoją złożonością. Nie wszystko jest zawsze tym czym się wydaje. Grę poprze­dza briefing, pod­czas któ­rego wyjaśniona zostanie mechanika, moderacja i sytuacja w jakiej się znajdziecie. Wtedy też staniecie się pasażerami pociagu zmierzającymi do tak ważnej dla każdego stacji.

Larp może wywoływać silne emocje i kreować sceny, które mogą urazić lub obrzydzić niektórych graczy. Zachęcamy by otworzyć umysł, odrzucić skrępowanie i po prostu dobrze się bawić.

Party w lifestyle Club

Piękni, młodzi i bogaci, ale czy szczęśliwi? Właśnie ich spotkasz na sobotnim party w Lifestyle Club, najgorętszym miejscu w mieście! Rozgrzej się przed występem DJ Bad Doga w naszym ekskluzywnym wnętrzu, poznaj nowych, ekscytujących ludzi i spotkaj świetnych znajomych! Spróbuj naszych drinków i przede wszystkim baw się do upadłego! Jeżeli marzysz o życiu top modelki, właściciela klubu, wziętej tancerki, trenera fitness, albo po prostu dziecka milionera, Party w Lifestyle Club pozwoli ci przez chwilę posmakować tego życia.

Gra zainspirowana pojawiającymi się ostatnio produkcjami rozrywkowymi, odbywająca się w realiach „modnego klubu”. Gracze wcielają się w postacie z seriali/telenoweli: pięknych, modnie ubranych, drogo opalonych i targanych emocjami. Jednym słowem, zanurzają się przez chwilę w absurdzie telewizyjnej rzeczywistości.

Nie trzeba być znawcą seriali by wziąć udział w grze! Materiały pomocnicze i inspiracja: www.pudelek.pl, „Miłość na Bogato”, „Warsaw Shore.” Prosimy nie liczyć na poważną grę. Larp powinien zawierać product placement, ale nie zawiera.

Pewnego razu w Ombreville

Ombreville, miasteczko w Francji, II wojna światowa. Grupka uciekinierów z obozu koncentracyjnego znajduje schronienie w sennej, wyobcowanej społeczności. Ombreville, jak niemal każde ludzkie osiedle rzuca jednak długie cienie. Kiedy wdzięczność przekształca się w uporczywą zależność, lawinowo prowadzącą do wyzysku i bestialstwa pytanie o długość cienia ludzkiej duszy nabiera kształtu. Do czego zdolni są ludzie, gdy uświadomią sobie na jak wiele mogą sobie pozwolić wobec bliźniego? Gdzie przebiega granica między ratunkiem, a kolejną morderczą opresją?

Psychologiczno-społeczny LARP inspirowany filmem „Dogville” Larsa von Triera. Dla dojrzałych, pewnych swych umiejętności opanowanych graczy. Prowadzący ostrzega, że scenariusz zakłada wykreowanie silnego napięcia emocjonalnego między graczami za pośrednictwem ich postaci.

Projekt Ajaks

Pęka Ci głowa. Świat wiruje Ci przed oczami, a wściekle ostre światło rani Twoje oczy, które potwornie łzawią. Próbujesz sobie przypomnieć, gdzie jesteś i uświadamiasz sobie, że nic nie pamiętasz.

„Kim w ogóle jestem? Jak się nazywam? Co to k**** ma znaczyć?” Te i podobne pytania przebijają się przez Twój otumaniony mózg. Twój wzrok w końcu przyzwyczaja się i widzisz, że jesteś w stosunkowo niewielkim pomieszczeniu. A w nim oprócz Ciebie jeszcze siedmiu innych ludzi wyglądających na równie zaskoczonym tym miejscem, jak Ty.

I w tym momencie słyszycie głos wydobywający się z głośników podwieszonych pod sufitem…

Larp w klimatach paranoi, strachu i niepewności. W trakcie gry gracze będą próbowali przeżyć i zrozumieć, co się dzieje wokół nich. Jednym z pierwowzorów dla larpa był film „Cube”

Projekt Gideon

Larp akcji osadzony w konwencji SF osadzony w autorskim settingu. Gracze wcielą się w załogę statku kosmicznego podróżującego przez pustkę kosmosu. Akcja, akcja i dużo ciężkich decyzji.

Równanie ludzkie

[Najlepszy przyjaciel] Nie, nie mogę odgadnąć co się tutaj wydarzyło, W najjaśniejszej porze dnia, bez żadnego samochodu w zasięgu wzroku.

A jednak to się wydarzyło. Wypadek. Teraz leżysz na szpitalnym łóżku, bez ruchu myśląc o wszystkim, co cię tutaj doprowadziło. I nie jesteś sam.

[Miłość] Nie musisz obawiać się tych uczuć, które cię otaczają, Jestem tutaj aby złapać cię gdy zaczniesz spadać.

Twoim jedynym towarzystwem są siedzące w twojej głowie emocje. Strach, Gniew, Pycha i cała reszta. Możesz ich dotknąć, możesz z nimi porozmawiać. Są bardziej realne niż byś tego pragnął. I wiedzą o tobie wszystko. Czy będą miały odpowiedzi na twoje pytania?

[Agonia] Pamiętaj swego ojca, jesteś taki jak on, Nic tylko przemoc i wściekłość wewnątrz ciebie.

Zapraszam na wspólną wycieczkę wewnątrz ludzkich uczuć w larpowej adaptacji jednego z najznakomitszych albumów muzycznych naszego wieku, „Human Equation” zespołu Ayreon.

Seans

Opowieść o wyjątkowym seansie spirytystycznym, rozgrywającym się w opuszczonym domu. Znana medium zaprasza różnych gości, by wspólnie z nią spróbowali nawiązać kontakt

z duchami rodziny Turnbull, która została zamordowana w tym miejscu dokładnie 100 lat temu. „Seans” to historia o duchach i wierze w nadprzyrodzone zjawiska.

To opowieść, w której gracze doświadczą atmosfery niepokoju, tajemnicy i siły ludzkich więzi.

Thriller/horror o prostej budowie, przeznaczony zarówno dla doświadczonych graczy, jak i tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z larpowaniem.

Sokrates

Stary dowcip mówi, że Piekło jest miejscem, gdzie policjantami są Niemcy, szefami kuchni Brytyjczycy, mechanikami Francuzi, kochankami Szwajcarzy, a wszystko zarządzane jest przez Włochów. Jak więc nazwać segment w akademiku, gdzie grafik sprzątania układa Hiszpan, obiady gotuje Szwed (życzy ktoś śledzika w truskawkach?), kawę robi Anglik, a wszystkim próbuje zarządzać polski student?

„Sokrates” to politycznie niepoprawna jeepformowa komedia, opierająca się na bezczelnych stereotypach. Wymagane poczucie humoru, dystans do świata i umiejętność śmiania się nie tylko z innych, ale też z samych siebie. Gra z aktywnym uczestnictwem publiczności.

Stowarzyszenie Miłośników Fantastyki w Mirowie

Dlaczego Stasiek zawsze zabija postać Młodego, chociaż grają w tej samej frakcji? Z kim chodziła siostra MG i jaki ma to wpływ na fabułę? Czy przez ostatnie 14 lat coś zmieniło się w larpowaniu w Polsce, a jeżeli tak, to czy na pewno na lepsze?

Stowarzyszenie Miłośników Fantastyki w Mirowie to obyczajowy larp o relacjach między członkami grupy, którą łączy wspólne hobby oraz o tym jak wyglądały (i jak mogły wyglądać) larpy w Polsce na początku XXI wieku. Gra toczy się w legendarnym Mirowie, gdzie swój początek miały najstarsze w Polsce konwenty gier terenowych.

Podczas larpa gracze wcielą się w członków młodego stowarzyszenia miłośników fantastyki, którzy spotykają w lecie 2001 roku z okazji pierwszego zorganizowanego w klubie larpa. Będą mogli zagrać w przygotowaną przez MG grę, poprowadzić ją lub też pomóc w jej organizacji. Gracz wcielający się w postać MG (czyli prowadzący larpa w larpie) otrzyma od nas uprzednio przygotowany scenariusz w świecie Warhammera, który zostanie rozegrany podczas larpa, wraz ze wszystkimi potrzebnymi materiałami i rekwizytami. Grę poprzedzą warsztaty oraz wprowadzenie do świata gry (polski fandom A.D. 2001). Podczas gry obowiązuje strój codzienny. Gracze mogą się także zaopatrzyć w symboliczne elementy stroju fantasy.

Super Mario Business Story

Mario, znany także jako Super Mario, to fikcyjna postać ze świata gier wideo, którą stworzyła firma Nintendo. Od ponad 30 lat Mario i spółka dostarczają niezwykłych historii, które mają miejsce w uniwersum zwanym Mushroom Kingdom. Designerzy Nintendo odwalili kawał dobrej roboty! Czy zastanawialiście się jednak kiedykolwiek, jak w rzeczywistości wygląda ta praca?

Narratywistyczna gra, z elementami gamizmu. Uczestnicy wcielą się w role członków grupy kreatywnej Nintendo. Każdy będzie odpowiedzialny za jedną z kluczowych postaci serii Mario. Znajdą się wśród nich: Mario, Luigi, Peach, Toad i Bowser. Cele i plany pracowników grupy będą przenikały się z marzeniami i przygodami fikcyjnych postaci. Prześledzimy kilkadziesiąt lat ich historii i zobaczymy jak mogłaby wpłynąć na grupę. Będzie praca w zespole, burzliwe spotkania i trudne decyzje. Będą goniące terminy, prywatne cele i mieszanie życia prywatnego z pracą. Będzie brutalny świat biznesu, w którym nie wszystko złoto, co się świeci…

Szkoła dla panien

Jezioro Winandermere spowija nie tylko mgła, ale także wiele tajemnic i legend, którymi przesiąkły mury położonej na wyspie Belle Isle St. Jude School for Girls. Wiele z tych opowieści od lat snutych wieczorami przy kominku, uczennice znały już na pamięć. I choć panna Cuthbert, świeć Panie nad jej duszą, zawsze mawiała, że to tylko tutejszy folklor, wyssane z palca bajki opowiadane dzieciom, żeby trzymały się z daleka od zdradliwych wód Winandermere, bujna wyobraźnia dziewczynek zasypiała zawsze ostatnia… Nic dziwnego, że kiedy Josie Pye zniknęła, dziewczęta nie miały wątpliwości, że pochłonęła ją czarna toń Winandermere.

Szkoła dla panien to mroczna, gotycka opowieść, której akcja dzieje się pod koniec XIX wieku w oddalonej od cywilizacji prywatnej szkole dla panien, położonej na wyspie w północnej Anglii. Do udziału w grze wymagane są stroje nawiązujące do tamtych czasów, mile widziane są również wszelkiego rodzaju rekwizyty, które pomogą zbudować klimat. Larp przeznaczony jest dla 13-16 graczy.

Tunel

To będzie larp o głosach w głowie. W Twojej głowie. A może to Ty jesteś głosem w czyjejś? O tym, że nikt nie jest nieistotny, ale niektórzy są istotni bardziej, a inni mniej. I że trzeba poświęcić kogoś, by przeżyć. Poświęcisz, czy będziesz poświęcony?

Gra porusza problemy zaburzeń psychicznych, przemocy, seksu – może zawierać treści brutalne.

Projekt realizowany przy pomocy finansowej Miasto Lublin.