larp „23 czerwca Dniem Komputera”
czwartek, 24 sierpnia, godz. 19.00 – 22.00
prowadzący: Grupa larpowa Królicza Nora
liczba graczy: 9 | wiek graczy: 15+
Dystopijna wizja bliżej nieokreślonej przyszłości, która rozgrywa się w wysoce zaawansowanym bunkrze. Garstką ocalałych rządzi Komputer – najdoskonalsza maszyna posiadająca sztuczną inteligencję. Świat zewnętrzny jest niebezpieczny i opanowany przez zmutowanych komunistów. Przed tym złem chroni tylko i wyłącznie Komputer. A kimże jest ów Komputer? Po pierwsze i najważniejsze: Komputer nigdy się nie myli i ma zawsze rację. Komputer jest zarządzany przez rząd z tego otóż powodu jest doskonały. Zawsze był i będzie, a ten kto się myli jest terrorystycznym zdrajcą.
Po drugie: jako mieszkaniec krypty nie wymaga się od ciebie samodzielnego myślenia, w ogóle myślenia. Myślenie jest niebezpieczne, ponieważ wymaga ono dużych pokładów energii, które są zdolne formować własna opinię – inną niż ta, którą daje ci Komputer. Ów samodzielne myślenie jest zdradą Komputera.
Po trzecie: gdy już została przyswojona wiedza przez obywatela, że Komputer ma zawsze rację, następnie przychodzi pora na zaznajomienie i oswojenie się z myślą, że każdy, KAŻDY kto tej fundamentalnej wiedzy nie przyswoił jest ZDRAJCĄ. KAŻDY JEST ZDRAJCĄ. Obywatelu – Ty Także nim jesteś!
Po czwarte: może ci się to wydawać niesprawiedliwe, ale pamiętaj – zawsze dla Komputera jest najważniejsza sprawiedliwość, więc zdrada musi być UDOWODNIONA. Dopóki nie zostanie ci wypomniana zdrada możesz czuć się szczęśliwy i promienny, a także co najważniejsze wolny od prześladowań. Jednakże, to nie dotyczy tej plugawej mniejszości, tych mutantów, którym jakimś cudem udało się wedrzeć, a także komunistów, terrorystów i całej reszty nie noszącej się na BIAŁO.
Po piąte: Każdy należy do mniejszości, ale to ty dobrze wiesz(niezależnie od sytuacji) kogo uznać za mniejszość. To jest bardzo ważne bo już małymi kroczkami zbliżamy się do najokrutniejszego, ale
najskuteczniejszego punktu.
Po szóste: jeżeli ty jako pełnoprawny Obywatel ów Kompleksu Alfa jesteś pewny, że ktoś dopuścił się zdrady (wskazanie mniejszości bądź zdrajcy) to posiadasz pełną zdolność do wskazania ów degenerata – zabijając go! Dzięki temu utwierdzasz całą społeczność w tym Komputer, że jesteś bez winy.
Po siódme i zdaje się ostatnie: System zawsze tak działał i będzie tak działać bo jest skuteczny i nikt temu nie zaprzeczy, że tak jest. Bo tak jest! I tak ma być, bo taki jest Komputer: wielki, potężny, mądry, sprawiedliwy i wyrozumiały. On chce dla swych obywateli szczęścia, a ten kto nie jest szczęśliwy – nie przyjmuje tego co dla niego dobre – jest na czarnej liście. W ogóle co to za pomysł, by sprzeciwiać się Komputerowi.
Końcem wywodu: Pamiętaj Obywatelu ! Zawsze jest czas na pigułki szczęścia! A co to ma znaczyć? Zażyłeś je jakąś godzinkę temu? Nie, niestety Komputer nadał komunikat, że nie. Komputer nigdy się nie myli!
larp „Marynowany Jeleń”
czwartek, 24 sierpnia, godz. 20.00 -23.00
prowadzący: Olgierd „Orgie” Kowaliszyn
liczba graczy: 12-16 | wiek graczy: 16+
Dzielnica handlowa znajduje się w centrum metropolii. Od zawsze istniało tu tylko jedno prawo – pieniądz. Policja jest tutaj tylko skorumpowanym narzędziem w rękach mafii. Burza (największa mafia w metropolii) zbiera haracz już od kilku pokoleń, ostatnio jednak co roku zaczęła podnosić stawkę, którą mieli płacić przedsiębiorcy. To doprowadziło do globalnego niezadowolenia, w końcu przyjezdny, młody fryzjer zaczyna wzniecać wśród lokalnej ludności bunt. Wraz z kilkoma pomocnikami udaje mu się załatwić dla przedsiębiorców broń. To niestety doprowadza do zamieszek, które tłumi policja. Media mówią, że zamieszki wywołali anarchiści atakując ludność dzielnicy. Burza jest pewna, że teraz wszystko wróci do normy, jednak nagle sklepy, zakłady i saloniki w całej dzielnicy pustoszeją. Sprzęt z salonów i sklepów znika w jedną noc, a ludzie nie pojawiają się w pracy. Lokalny szef mafii dostaje wiadomość od owego fryzjera i … jakiegoś młodego polityka! Żądają oni pertraktacji, inaczej stan opustoszałej dzielnicy się utrzyma. Burza wytrzymała ponad 3 tygodnie, ponosząc ogromne straty spowodowane załamującą się sytuacją gospodarczą w dzielnicy handlowej. Lokalny szef burzy musiał działać, inaczej centrala stwierdziłaby, że nie potrafi utrzymać porządku w swoim rewirze. Dlatego też zgodził się na zebranie i pertraktacje, a na miejsce spotkania wyznaczono najdroższą restaurację w dzielnicy handlowej o nazwie „Marynowany Jeleń”.
larp „Jakie #życie taki #gejdż”
piątek, 25 sierpnia, godz. 13.00-17.00
prowadzący: Anna Szewczyk, Przemysław Baszczuk (Nautilus Larps Project)
liczba graczy: 16 postaci unisex oraz minimum 3 gości unisex | wiek graczy: 15+
W świecie przyszłości wszędzie króluje wirtualizacja. Facebook przeniósł się do realnego życia, możesz więc cała dobę oglądać życie innych, dosłownie będąc przy nich duchem. Możesz oceniać, komentować, wywieszać flagi własnych zainteresowań. Życie to #teatr na oczach innych. Możesz również wejść do innego świata – zaprogramowanego niczym sesja RPG, niczym larp. Tam przechodzisz przez scenariusze mające nakarmić Cię emocjami, których już w realnym świecie nie potrafisz odczuwać. Larp podzielony na 4 frakcje, z których każda gra w innym stylu. Programiści będą działać performatywnie i planować posunięcia, postacie w grze będą przeżywać emocje, NPC zbudują nowe światy, a goście będą drwić i bawić się POPkulturą. Będzie można wejść na larpa w dowolnym momencie jako gość – po zapoznaniu się z zasadami. Tego larpa nie da się określić w krótkich słowach, trzeba w niego zagrać!
larp „Crème de la Crème”
piątek, 25 sierpnia, godz.14.00-17.00
prowadzący: Marcin Słowikowski i Małgorzata Sobczyk
liczba graczy: 17 | wiek graczy: 16+
Queen Victoria to transatlantyk, który słynie z niezapomnianych balów kapitańskich. Na jego pokładzie spotyka się śmietanka towarzyska całej Europy: wpływowi, bogaci, sławni i wiecznie młodzi. Każdy rejs na pokładzie Queen Victorii jest niezapomnianym przeżyciem. Larp to nieskomplikowana komedia charakterów osadzona w realiach lat ’20, oparta na kanwie filmu „Oszuści” Stanley’a Tucci.
larp „Ziarna”
piątek, 25 sierpnia, godz. 18.15-23.15
prowadzący: Anna Szewczyk, Przemysław Baszczuk (Nautilus Larps Project)
liczba graczy: 9-11 unisex + 1 rola męska | wiek graczy: 13+
„Gdy zasiadłem wreszcie w fotelu, w moją twarz wpatrywało się sześć par oczu. Odrzucone, niechciane, małe niewinne buzie miały być odtąd całym moim światem. Ich marzenia – moimi marzeniami. Spojrzałem na ściany, które nosiły ślady wielu dusz wypełnionych sztuką. Wydmuchałem gęsty, tytoniowy dym z fajki, a jego malinowy posmak przywołał lekkość moim myślom. Oto i dzieci… dzieci wybrane, dzieci porzucone, istoty pełne niewinności jak pióra białych gołębi. Ich dusze zostały poddane mojej opiece, i chodź daleki byłem od chęci ograniczania ich, miałem pewność że nie dopuszczę do ich upadku.”
Ziarna to larp o dorastaniu. Nie takim zwykłym, gdzie dzieją się rzeczy przewidywalne, a emocje idą stałym torem przewidzianym przez Mistrza Gry. Tutaj niewiele będzie interwencji prowadzącego. Każdy z Was na początku gry ukształtuje swojego partnera z pary tak, aby w jego życiu pojawiły się konkretne wydarzenia. Czy to będzie sen? A może spotkanie z kimś ważnym? Czy inspirację zaczerpniesz ze swojego życia, czy wymyślisz coś zupełnie nowego? To eksperyment w eksperymencie. Czas, gdzie Ty sam będziesz mógł ustalić jak na początku gry postać Twojego partnera postrzega świat. W jego życiu zdarzą się rzeczy, które on sam wybierze, ale również pojawią się trzy wydarzenia zaplanowane przez Ciebie. Jak zmienią się Ziarna, hodowane w Domu bez kontaktu ze światem, gdy nadejdzie czas odlotu z gniazda? Czy ustawiczne lekcje sztuki prowadzone przez Dziadka mają jakikolwiek cel? Dlaczego Dziadek John tak obsesyjnie zakazuje dalekich wycieczek?
larp „Na pustkowiu stoi karczma Biały Kot”
piątek, 25 sierpnia, godz.18.00-20.20
prowadzący: Olgierd „Orgie” Kowaliszyn
liczba graczy: 10-20 | wiek graczy: 16+
Na pustkowiu stoi karczma Biały kot , to taka jakby przystań – miejsce, na około którego w promieniu kilkudziesięciu kilometrów nie ma nic oprócz łysej ziemi i ruin. Wielu ludzi przyjeżdża tu, lub przychodzi pieszo w poszukiwaniu miejsca do spania, lub w celu uzupełnienia zapasów, niektórzy też po to aby kupić lub sprzedać jakąś rzecz lub informacje. Biały kot jest zaopatrzony w paliwo, prowiant, broń, części mechaniczne, świeżą pościel i detergenty. W miejscu tym można spotkać, pielgrzymów, żołnierzy, najemników, naukowców i dużo dziwaków. Szlaki prowadzące do karczmy, jak i sam budynek są wolne od promieniowania (gramy w post apo). Karczmarz, jednooki brodaty mężczyzna, wita każdego, kto podejdzie do baru po raz pierwszy pytaniem: „Co szanownego jegomościa tutaj sprowadza! Chce jegomość pokój, dobry trunek, paliwo, jedzenie, u nas wszystkiego pod dostatkiem”. Cóż nic więcej chyba nie można powiedzieć o tej karczmie, no może poza tym, że pomimo wielkich rozmiarów, przebywając w niej ma się wrażenie ciągłej obserwacji, a i ochroniarzy jest tutaj niemało…
larp „Cienie Hollywood”
piątek, 25 sierpnia, godz. 20.20-oo.20
prowadzący: Damian Kukuła
liczba graczy: 7-12 | wiek graczy:15+
Czy grupa nastolatków jest w stanie zwalczyć drzemiące od dawna zło? Czy impreza może przerodzić się w piekło? Zapraszam na mocnego larpa w klimatach horrorowych.
warsztaty sztuki larpowej „Myślenie roju”
sobota, 26 sierpnia, godz. 10.00-13.00
prowadzący: Anna Szewczyk, Przemysław Baszczuk (Nautilus Larps Project)
liczba uczestników: max 25
Czym jest myślenie roju? Dlaczego gracze nie lubią grupowych scen na larpach? Naucz się myśleć razem z innymi graczami. Twórz sceny grupowe w których poczujesz się gwiazdą. Wyczuj inicjatywę innych i prowadź fabułę luźno improwizując. Podczas warsztatów zaczniemy od ćwiczeń wzmacniających komunikację niewerbalną, a potem stopniowo postaramy się odnaleźć wspólny rytm i wyłonić się z chaosu:) Końcowym etapem będzie stworzenie trzech różnych, zaplanowanych przez graczy grupowych scen. Przyjdź na luzie. Przewidujemy pracę bez butów.
warsztatoprelekcja „Immersja na larpach – czym jest? Jak ją sprowokować?”
sobota, 26 sierpnia, godz. 13.15-15.15
prowadzący: Anna Szewczyk, Przemysław Baszczuk (Nautilus Larps Project)
Jednym z powszechnych pojęć pojawiających się w temacie larpów jest odczuwanie emocji, zwłaszcza emocji postaci – immersja. Podczas wstępu w formie prelekcji opowiemy o naszych próbach i przeżyciach związanych z tworzeniem gier nastawionych na immersję. Zaprezentujemy niecodzienne larpy, które dzięki immersji zmieniają świat. Podzielimy się naszą wiedzą.
W drugiej części to Wy coś stworzycie. Przejdziemy razem przez szereg ćwiczeń, aby w końcu spróbować wytworzyć burzę pomysłów – a wszystko po to, aby wysłać Was do domów z mnóstwem nowych idei w głowie. Czy napiszecie potem larpa? A może zmienicie/umocnicie styl gry? Zapraszamy nie tylko larpmasterów, ale też ( i zwłaszcza!) graczy larpowych i RPG.
larp „Oceń Mnie!”
sobota, 26 sierpnia, godz. 15.45-18.45
prowadzący: Anna Szewczyk, Przemysław Baszczuk (Nautilus Larps Project)
liczba graczy: min.17- max. 25, role unisex | wiek graczy: 13+
Pewna restauracja ogłosiła, że po restrukturyzacji zamierza wprowadzić w całej sieci system ocen, tak żeby być najwyżej w rankingu jakości obsługi w kraju. Serwujemy tylko obiady, po zakończeniu obiadu każdy klient może wystawić kelnerowi (lub komukolwiek z obsługi) ocenę od jeden do pięć, a także przykleić łatkę (agresywny, dziwny, miły, ładny, brzydki). Tę łatkę osoba z obsługi (wraz z jej rankingiem) będzie nosić następnego dnia widoczną na ubraniu. Jak zmieni się odbiór klienta, gdy zobaczy ranking i łatkę? Jak przetrwać wobec nawarstwiających się ocen społeczeństwa?
Larp eksperymentalny, zainspirowany jednym z najnowszych odcinków serialu „Black Mirror”. Chcemy pokazać, jak bolesne mogą być nietrafione, szybkie oceny ludzi w społeczeństwie. Gracze zostaną podzieleni na dwie grupy: Klienci i Obsługa. Osoby z Obsługi będą grać całego larpa jedną postacią. Klienci zmieniają postać każdego dnia. W grze przeżyjemy trzy dni. Klienci będą mieli łącznie trzy role, przez co będą mogli zasmakować zawsze bycia: empatycznym, nieempatycznym klientem, oraz dowolnie wybrać cechy ostatniego. Oczywiście ich postacie będą miały fabuły do odegrania.
UWAGA! Larp idealny dla nowych graczy.
larp „Ciało pedagogiczne”
sobota, 26 sierpnia, godz. 16.00-20.00
prowadzący: Grupa larpowa Królicza Nora
liczba graczy: 9 (5 ról żeńskich, 4 role męskie) | wiek graczy:18+
– Tak, panie profesorze – rzekł dyrektor z dumą – ciało jest starannie dobrane i wyjątkowo przykre i drażniące, nie ma tu ani jednego przyjemnego ciała, same ciała pedagogiczne, jak pan widzi, a jeżeli konieczność zmusza mnie czasem do zaangażowania jakiegoś młodszego nauczyciela, zawsze dbam o to aby był obdarzony przynajmniej jedną odstręczającą właściwością.
Wcielenie się w rolę nauczyciela i uczestnictwo w wyjątkowej radzie pedagogiczne wydawać mogło by się proste. Tylko czy nie czai się pod płaszczykiem edukacyjnego drygu, dno, w które można zapukać od dołu?
larp „Róż szminki”
sobota, 26 sierpnia, godz. 20.00-00.00
prowadzący: Grupa larpowa Królicza Nora
liczba graczy: 8-10 | wiek graczy:15+
Brudno różowy materiał bluzki ładnie komponował się z kałużą krwi, która zdążyła już w niektórych miejscach zaschnąć. Skóra wokół nadgarstków była sina. Biel skóry, czerwień krwi i bordowe stłuczenia. Na brudnej podłodze walało się puste opakowanie po farbie do włosów.
– Farba do włosów… – jeden z funkcjonariuszy policji mruknął pod nosem – Ktoś najwidoczniej posługuje się pewnym schematem. Rude włosy i zielone oczy.
– Ta najwidoczniej nie była rudowłosą, spójrz na zdjęcia, a zresztą czy któraś kobieta przy zdrowych zmysłach pomalowałaby sobie włosy tak niedokładnie? Jeśli się nie mylę, to już ósme morderstwo opierające się na tym dziwnym wzorcu…
– Może to mord rytualny?
– Nie mam pojęcia, ale jedno jest pewne: mordercę trzeba jak najszybciej odnaleźć, bo jak widać nie przebiera on już w środkach. Już nie jest tak wybredny, jak kiedyś – rzekł rosły mężczyzna zamykając w worku tekturowe opakowanie z preparatem koloryzującym…
Może pragniesz rozwiązać zagadkę? Chcesz dowiedzieć się, kto jest seryjnym mordercą? Może ktoś jest wtyką? Zapraszamy do udziału w larpie „Szminki róż”, gdzie będziesz mógł spróbować swych sił w rozwiązywaniu kryminalnych tajemnic.
larp „Bal nieufności”
sobota, 26 sierpnia, godz. 20.00-23.00
prowadzący: Olgierd „Orgie” Kowaliszyn
liczba graczy: 15-20 | wiek graczy: 16+
Witaj w królestwie Eldemor! Państwie położonym głęboko w górach o mroźnym klimacie i ogromnych bogatych kopalniach kruszców. W strony te rzadko zapuszczają się podróżni, przez trudne do przebycia górskie szlaki, pokryte lodem i śniegiem. Tym razem jednak jest inaczej Król Eldemoru chce, aby jego szesnastoletnia córka pierwszy raz wyszła na salony i ukazała światu swoje piękno. Rycerstwo i szlachta ze wszystkich pobliskich krain zjechało się aby zobaczyć cudną niewiastę, oraz oczywiście, aby załatwić kilka dodatkowych interesów… Bal trwał w najlepsze już od 3 godzin, król w pewnym momencie wyszedł z sali załatwić ważne sprawy. Zabawa pewnie trwałaby dalej, gdyby nie fakt, że nagle na salę wbiega pokojówka, zalana łzami. Koszmar… koszmar i zdrada piekielna, król został zamordowany! A najgorsze, że Ty też bawiłeś się na tym balu!
larp „Wola miasta”
niedziela, 27 sierpnia, godz.10.00-13.00
prowadzący: Olgierd „Orgie” Kowaliszyn
liczba graczy: 14-17 | wiek graczy:16+
Dwa gangi, jeden zorganizowany, z hierarchią i zasadami, a drugi działający na zasadach pełnej anarchii, jedno miasto, wiele dzielnic i nieustanna walka o wpływy. Kiedy jedna mafia narusza teren drugiej, a równowaga zostaje zachwiana… dla wielu osób to sposobność do ustalenia nowych zasad i zdobycia większej władzy. Losy gangów i całego miasta leżą między innymi w twoich rękach…
W mieście zawsze istniało wiele grup mafijnych, najsilniejszą była i jest grupa o nazwie „Tygrysy”. Jest to grupa zorganizowana, z ustalona hierarchią i zasadami. Druga, o której dzisiaj będzie mowa, zwana jest „Dzieci mroku”, grupa ta była małym zbiorowiskiem młodzieży przez wiele lat i lekceważono ją, przez system w jakim działała. Dzieci mroku nie miały przywódcy, działały na zasadzie anarchii, ich decyzje były irracjonalne, otoczenie nie rozumiało pobudek, które nimi kierowały. Coraz więcej młodzieży jednak dołączało się do Dzieci mroku, przez co grupa rosła na sile i w końcu dorównała Tygrysom. Jej zasady działania nie zmieniły się jednak i dalej panuje w niej chaos i brak kontroli, każdy z grupy robi w mieście co tylko chce i podpisuje się pod tym, znakiem Dzieci mroku. Najgorsze jest to, że aby należeć do Dzieci mroku wystarczy namalować sobie, lub wyszyć ich znak na ciuchach, więc każdy w każdej chwili może do nich przystąpić i odejść. Ludność miasta w obawie przed wybrykami zbuntowanej młodzieży, zwróciła się o pomoc do Tygrysów i płaci im har… znaczy dobrowolną darowiznę w zamian za obronę.
Dzisiaj zostało zorganizowane spotkanie w sprawie incydentu sprzed kilku dni, na terenie miasta należącym do Tygrysów grupka młodzieży ze znakami Dzieci mroku na koszulkach naćpała się, podpaliła dwa auta i napisała na murach znak swojej organizacji. Na spotkanie udał się lider Tygrysów,
oraz wybrani w internetowym głosowaniu dwaj przedstawiciele Dzieci Mroku. Oprócz liderów, na spotkanie przypałętały się również osoby postronne, które były ciekawe przebiegu rozmów i na tyle ważne, że wpuszczono je do pomieszczenia pertraktacji. Tygrysy chcą zadośćuczynienia ze strony
Dzieci Mroku…