– Lublin Lubi Larpy

Larpowe Laury 2018 | zakwalifikowane gry

Znamy godzinowy rozkład, tytuły, opisy oraz autorów gier zakwalifikowanych do konkursu Larpowe Laury, który odbędzie się w dniach 12-14 września podczas lubelskiego Falkonu. Zgłoszonych zostało 17 larpów, spośród których jury sędziowskie wybrało 5 finałowych gier.  Zapisy na gry są już otwarte i potrwają do 4 października do godziny 23:45. Każda osoba może zgłosić chęć udziału w 3 larpach, a finalne listy graczy zostaną wyłonione drogą losowania.

Blue – Jakub “Shonsu” Barański
piątek, 12.10.2018, godz. 20:00

Ziemianie!

Fundacja im. Elona Muska z dumą informuje, że wielkie marzenie naszego patrona oraz główny cel istnienia organizacji są po latach w zasięgu rodzaju ludzkiego! Obiekt astronomiczny 2613-2918413114 został uznany za zdatny do założenia kolonii pozaziemskiej. Oto spełnia się wielki sen człowieka!

Niebieska Planeta 2.0 to obiekt o zbliżonych warunkach geofizycznych do Ziemi. Za główną różnicę należy uznać obszary wodne, których poziom to powyżej 95% powierzchni planety. Istotnym problemem jest tzw. anomalia Blue, czyli wpływ obiektu na stan psychiczny oraz fizyczny przebywających na powierzchni osób. Testy wykazały występowanie m.in. chorób serca, stanów lękowych, zwiększonego poziomu agresji, oraz innych dolegliwości i schorzeń. Nie zaobserwowano reguł ani prawidłowości. Funkcjonowanie na planecie jest obecnie możliwe jedynie w specjalnych podwodnych bazach, które częściowo ograniczają efekty anomalii Blue.

Naszym nadrzędnym celem jest obecnie rekrutacja kolonizatorów, którzy będą odporni na efekty anomalii lub którym nie będą one uniemożliwiały sprawnego funkcjonowania. Doświadczenia tych osób posłużą do kolejnych badań. Oni sami staną się pierwszymi kolonizatorami Niebieskiej Planety 2.0. Zgłosić może się każdy. Drugorzędnymi czynnikami są: kondycja fizyczna, status społeczny, opinie polityczne i światopoglądowe, kwestie religijne, status majątkowy. Żaden z tych elementów nie może stać na przeszkodzie przed podbojem kosmosu!

Zapraszamy na spotkania rekrutacyjne, które obędą się w dużych amerykańskich i wybranych europejskich miastach. Zakwalifikowane osoby otrzymają prawo do udziału w dwóch testach przeprowadzanych z użyciem technologii VR (virtual reality). Każdy test to około godzinna symulacja pobytu w podwodnej bazie na Niebieskiej Planecie 2.0. W trakcie prób w kandydatach zostaną sztucznie wywołane efekty anomalii Blue. Osoby, które poradzą sobie najlepiej, zostaną zakwalifikowane do misji kolonizacyjnej, oraz mogą liczyć na dodatkowe profity.

Zgłoś się na testy. Dołącz do misji kolonizacyjnej. Zostań obywatelem Niebieskiej Planety 2.0!

***

Blue to narratywistyczny larp na styku gatunków: fantastyki socjologicznej oraz hard SF, którego uczestnicy wcielą się w osoby biorące udział w rekrutacji do misji kolonizacyjnej Niebieskiej Planety 2.0. Istotą gry są procesy społeczne zachodzące pomiędzy postaciami w warunkach odmiennych od standardowych (wpływ anomalii Blue). W larpie występuje jednocześnie 10 z 25 przygotowanych przez autora postaci (10 ról kobiecych, 10 ról męskich, 5 ról unisex). W zależności od wybranych przez graczy postaci w larpie mogą pojawić się trudne tematy oraz konflikty związane z pojęciami takimi jak: etyka i moralność, ideologia, religia, uzależnienia, dyskdryminacja bądź wykorzystanie, wulgarny język. Dopuszczalny poziom kontaktu pomiędzy graczami to: No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza. Fragmenty gry odbędą się w wyciemnionym pomieszczeniu z użyciem kolorowych efektów świetlnych. Wymagane stroje: dowolne kostiumy w kolorze niebieskim (w dowolnych odcieniach). Gra tylko dla osób pełnoletnich!

Inspiracje: „Paradyzja” Janusz A. Zajdel, „Rozgwiazda” Peter Watts, „Southern Reach Trilogy” Jeff VanderMeer, „Dreamland” Robert Miles

Nightclub – Marcin “Słowik” Słowikowski
sobota, 13.10.2018, godz. 10:00

“I need a man who’ll take a chance / On a love that burns hot enough to last / So when the night falls / My lonely heart calls”
I Wanna Dance With Somebody (Who Loves Me), Whitney Houston

Znoje ciężkiego tygodnia zostawiasz w sobotni wieczór za drzwiami klubu nocnego. Siadasz przy barze, zamawiasz drinka i wodzisz wzrokiem za ludźmi, którzy co tydzień przychodzą tu w tym samym celu. Może tym razem nie skończy się na jednym tańcu, może wymienicie się numerami, może spotkasz kogoś na resztę życia.

Nightclub to romantyczny larp o podrywaniu, flirtowaniu, zauroczeniu, zakochaniu, miłości po grób, osadzony w klimacie klubu nocnego lat ‘80. Historia została podzielona na akty, a postaci są inspirowane tekstami kultowych piosenek tamtej dekady. Mile widziane są stroje, elementy strojów i rekwizyty w klimacie.

Larp opiera się na fizycznej grze/grze ciałem (poziom dotyku zależny uczestników) i odgrywaniu relacji romantycznych (role unisex, mogą pojawić się wątki nieheteronormatywne). Scenariusz przewiduje odgrywanie scen tańca i spożywania alkoholu. Nie zakłada trudnych tematów, które mogą pojawić się w grze wyłącznie z inicjatywy uczestników.

UWAGA: larp przeznaczony jest dla 10 zapisanych graczy, ale dopuszcza udział “statystów”, o ile zapoznają się przed wejściem i będą przestrzegać zasad wywieszonych na drzwiach sali.

Preplay – Marta “Ireth” Szmigiel, Klaudia “Toruń” Toruń
sobota, 13.10.2018, godz. 14:00

Rodzina zawsze trzyma się razem. Rodzina dba o swoich członków. Rodzina zawsze jest na pierwszym miejscu. Jednak czasem każdą Rodzinę spotykają tragedie, które mogą zachwiać jej fundamentem. Ale Rodzina to siła, a po każdej, nawet najgorszej burzy, w końcu wychodzi słońce. A, że we Włoszech klimat jest wyjątkowo gorący, to i burze bywają gwałtowne. Rodzina Brasi otrząsnęła się już po pierwszym szoku spowodowanym domniemanym bratobójstwem. Po smutku, bólu i cierpieniu przyszedł czas na radość. Rodzina już niedługo się powiększy, a wszyscy jej Członkowie i Przyjaciele będą hucznie świętować na najbardziej wystawnym weselu, jakie kiedykolwiek widziano na wyspie Santori. Jednak każde danie główne poprzedza przystawka. A każdy ślub poprzedzają zaręczyny. Ostateczna decyzja, czy kandydat na żonę lub męża jest godny zostać członkiem Rodziny, zapada właśnie na tradycyjnej zaręczynowej kolacji.

Gra zaprojektowana jest dla 10 osób (6 kobiet i 4 mężczyzn), gdzie każda z postaci ma z góry określone swoje miejsce i status w rodzinie mafijnej. Gra podejmuje wiele trudnych tematów takich jak: śmierć, seks, przemoc fizyczna i psychiczna, nielegalny handel, łamanie prawa, manipulacje i wymuszenia.Uczestników prosimy o czarne eleganckie stroje stylizowane na lata 50’.

Dodatkowe materiały zawierające wstęp fabularny: https://drive.google.com/open?id=1uwCFNrtuLCDy4fuSrNZ3qVpQgu_xr8Ck

Awaryjny transfer – Jakub “Tao” Gryca
sobota, 13.10.2018, godz. 19:00

Larp inspirowany książką Modyfikowany Węgiel i serialem Altered Carbon.

“Na szczytach władzy tego świata ścierają się dwa skrajne światopoglądy. Za sprawą woli ich zwolenników z jednej strony swój plan chcą zrealizować Rewolucjoniści dążący do ograniczenia nieskończonej, dla odpowiednio bogatych, długości życia, z drugiej wkracza Wojsko Protektoratu, zdecydowane powstrzymać terrorystów. Plany jednak wymagają ekspresowej korekty i wszystkie ścieżki decyzji jednocześnie przecinają się w strzeżonym Kompleksie Zarządzania Transferem Strunowym. Walka o Utrzymanie dawnego ładu, gdzie uznaje się za największe przestępstwo wielokrotne upowłokowienie, czyli wgranie tej samej świadomości do kilku ciał, staje się także okazją do realizacji indywidualnych pragnień i motywów.”

Wrażliwe tematy jakie występują na grze to: przemoc (no pain), rekwizyty broni, śmierć postaci, zmiana postaci. Wszystkie role unisex. Proponowane stroje wygodne pasujące do futurystycznej wizji świata, bez mocno wyróżniających się elementów.

Omni – Maciej Kozubal, Marcin Ziemniak
sobota,
13.10.2018, godz. 23:00

Gra dzieje się w opuszczonym ogrodzie botanicznym gdzieś w Skandynawii w drugiej połowie XXI wieku. Zamknięta biosfera palmiarni chroni grupkę uciekinierów przed kontaktem z czymś co nazwane zostało Omnipotencją. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy to coś zmieniło ekosystem Ziemi oraz kształt społeczeństwa jaki znacie. Natura tego zjawiska (istoty?) nie została zrozumiana ale widoczne są efekty. Ludzie zmienili się, stworzyli coś na kształt zbiorowego umysłu a cywilizacja jaka była znana wcześniej przestała istnieć Gracze wcielają się w outsiderów, którzy z różnych personalnych powodów nie chcieli (lub też nie mogli) dołączyć do kolektywnej inteligencji. Zmuszeni do życia w małej przestrzeni i skazani na siebie, pomimo wielu różnic pomiędzy nimi muszą nauczyć się w jakiś sposób współpracować i stworzyć małą społeczność.

Przed samą grą planowane jest rozegranie kilku sand-boxów w celu wprowadzenia w klimat świata oraz nawiązania wczesnych relacji pomiędzy postaciami. Gra będzie się składać z kilku krótkich scen dziejących się na przestrzeni kilku miesięcy (brak jedności czasu), które będą pokazywać zmiany w małej społeczności oraz to jak radzicie sobie z różnymi wyzwaniami na jakie możecie napotkać.

Ilość graczy: 10 (4K, 4M, 2U). Nie ma specjalnych wymagań co do strojów, ani rekwizytów. Dobrze by było gdyby gracze mieli ubranie w stonowanych kolorach, najlepiej ciemnych. Potrzebne drobne rekwizyty zapewnią organizatorzy.

Chcemy zaznaczyć, że w czasie gry eksploatowane będą wątki takie jak izolacja, strach przed nieznanym oraz poczucie zagubienia i braku nadziei. Może też pojawić się tematyka dyskryminacji czy przemoc psychiczna oraz fizyczna (ta ostatnia oczywiście odgrywana, gra odbywa się na zasadach no pain, dotyczy wszystkich graczy jak i NPC).

W grze pojawiają się następujące elementy: hazard, wątki religijne, tematyka uzależnień i stosowania używek, odgrywanie scen przemocy, tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania, wątki związane z seksem, elementy straszne lub obrzydliwe, wulgaryzmy. Larp tylko dla pełnoletnich graczy.

Design doc jest dostępny pod poniższym linkiem: https://drive.google.com/file/d/1Wlzawxmq7zFOL2SvTuP5K9qcmNi7RP-U/view?usp=sharing

Pin wprowadzający do klimatu gry: https://pin.it/efuj6ylfriwbe2

Larpowe Laury

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz