Głód to narratywistyczny larp o trzech wiekach egzystowania wampirów w Europie, którego autorami są Jakub Barański i Mikołaj Wicher – tandem, który w ubiegłym roku stworzył D8. Gra planowana jest na 7-9 grudnia 2018 w Pałacu Krobielowice pod Wrocławiem.
dokument projektowy | kup bilet
PODSTAWOWE ZAŁOŻENIA
⚫ Głód to larp osadzony w alternatywnej wersji rzeczywistości
Nie zamierzamy jednak zmieniać biegu historii czy następstw ważnych wydarzeń, przeciwnie — wszystko, co wydarzyło się w naszym świecie, miało miejsce w świecie gry. W naszym założeniu istnieje jednak druga ukryta warstwa rzeczywistości. To znany tylko nielicznym świat, do którego jedyną przepustką jest śmierć. Świat wampirów. Dopuszczamy możliwość, że to ich machinacje doprowadziły do przełomowych wydarzeń, wybuchu wojen, upadków i narodzin państw. Dla śmiertelników postrzeganie wszystkich tych faktów pozostanie jednak niezmienione w stosunku do realnego świata.
⚫ Głód to larp o wampirach
Nie korzystamy jednak z żadnego gotowego settingu. Nie ustalamy jedynego słusznego archetypu wampira. Opieramy się na wielu różnych źródłach, od folkloru i legend, do świata popkultury. Wampiry na grze mogą być bardzo różnymi istotami. W trakcie gry przewidujemy zarówno sceny akcji, chwile wypełnione silnymi emocjami, uroczyste bale, ale też miejsce na narady, intrygi czy spiski. Wszystkie będą jednak podporządkowane motywowi przewodniemu gry: wampirzemu głodowi, który może oczywiście dotyczyć krwi, ale również towarzystwa, emocji, nowych doznań.
⚫ Głód to larp podzielony na serię mini-larpów
Mini-larpy ograniczone są poprzez przestrzeń i czas trwania. Gracze mogą w ich trakcie odegrać ważne dla bohaterów momenty i wydarzenia. Podobnie jak ma to miejsce w serialach, skupiamy się rozdziałach historii istotnych dla fabuły, pomijając wiele elementów życia codziennego, które nie są istotne. To forma i struktura, z której po raz pierwszy skorzystaliśmy tworząc D8 larp. Zachęcamy do zapoznania się naszym wystąpieniem z Konferencji larpowej 2018. „D8 – czyli 40 larpów w 2 dni”
⚫ Głód to larp narratywistyczny
Tworząc go, skupiamy się na tym, by razem z Wami stworzyć jak najciekawszą historię. Ogólne zasady gry ograniczyliśmy do minimum. Te reguły dotyczą trzech aspektów: kontaktu fizycznego między graczami (no pain), rekwizytów wprowadzanych przez nich do gry (nie posiadają specjalnych cech i mogą być wnoszone na grę tylko za zgodą organizatorów), przywiązania gracza do odgrywanej przez niego postaci (tylko odgrywający postać gracz może zdecydować o jej unicestwieniu, w dalszej części gry ten sam gracz może wcielić się w nową postać). Dodatkowo obowiązują słowa bezpieczeństwa: green, yellow, red. Większość scen będzie mieć swoje własne zasady, które będą przedstawiane graczom podczas wprowadzeń do poszczególnych scen.
⚫ Głód to larp bez kart postaci
Gracze nie otrzymują wcześniej przygotowanych postaci. Nie przewidujemy również procesu współtworzenia postaci. Proponujemy trzy formy przygotowania postaci: postać historyczna (prawdziwa postać, która w trakcie życia została przemieniona w wampira, ale zwykli śmiertelnicy tego nie wiedzieli), postać fikcyjna (postać z tekstu kultury np. bohaterka powieści, która w świecie gry istnieje naprawdę, ale została przemieniona w wampira), postać własna (postać wymyślona przez gracza specjalnie na larpa, albo postać przeniesiona z innego larpa/sesji rpg etc., która istnieje w świecie gry i została przemieniona w wampira). Gracze mają pełną swobodę w kreowaniu postaci, ustalaniu wzajemnych relacji etc. Nie będzie to moderowane przez organizatorów.