– Lublin Lubi Larpy

Dolce Vita w plebiscycie Larpowe Laury

W finale plebiscytu Larpowe Laury zmierzą się cztery larpy: „Rewolucja: długopisy i karabiny” Macieja Bugalskiego, „Pstryk” Jakuba „Gandiego” Wasielaka, Michała „Eldariona” Skerczyńskiego i Joanny „Ponczo” Liszewskiej, „Pierwszy kontakt” Bartosza Króla oraz „Dolce Vita” od naszego lubelaka – Jakuba „Shonsa” Barańskiego. Trzymajcie kciuki!

Pełny opis larpa:

Gdzieś na południu Włoch w portowym miasteczku nad brzegiem morza życie płynie spokojnie i beztrosko. Sercem miejscowości jest kawiarnia „Dolce Vita” gdzie każdego dnia rozmawia się o wieściach z kraju, lokalnych wydarzeniach, plotkach, ploteczkach, a czasem po prostu planach na wieczór. Kiedy nadchodzi lato, do miejscowych dołączają goście i gościnie spoza miasta. Chociaż na kilka dni chcą zaznać spokojnego i słodkiego życia! Nie dziwi widok przyjezdnych z Rzymu, czy Mediolanu, nieco tajemniczych osób z Sycylii, a także turystów i turystek z całego świata! Nie ma dnia, który nie rozpocząłby się od żywiołowej dyskusji i nie zakończył szaleństwami na kawiarnianym parkiecie. „Dolce Vita” staje się wtedy idealnym miejscem na pierwszy punkt dnia, popołudniową randkę, czy wieczorne rozmowy o interesach przy kieliszku wina. To tu można kogoś zaprosić na prywatne spotkanie, zasięgnąć języka, czy zawrzeć nowe znajomości. Chociaż zdarzają się mniejsze i większe nieporozumienia, to atmosfera jest dobra, a urazy nie da się chować zbyt długo. Zresztą, zbliża się koniec lata. Za kilka dni wszyscy wrócą do swoich domów i prywatnych spraw. To ostatni wakacyjny tydzień i nawet gdyby wybuchła jakaś sprzeczka, to chyba nikt nie zakłada, że nadchodząca sobotnia noc upłynie pod znakiem innym niż wielka wspólna zabawa! Niech żyje „Dolce Vita”!

„Dolce Vita” to lekki larp obyczajowy, który stawia na wspólne zbudowanie sympatycznej i zabawnej historii. W grze romans może mieszać się z lekkim kryminałem, kryminał nosić znamiona komedii, a komedia prowadzić do zabawnych nieporozumień i przenikania się poszczególnych wątków. Te historie o różnych zabarwieniach złożą się na wspólną grę o małej wakacyjnej społeczności. Nie da się uniknąć małych dramatów, osobistych porażek, czy skomplikowanych wyborów. Znajdzie się też jednak czas na rozwiązywanie problemów, nowe znajomości, znaczące decyzje i zmiany w życiach postaci!

Gra opowie o ostatnim tygodniu lata i wakacji. Larp będzie podzielony na kilka następujących po sobie płynnie scen. Każda będzie obrazowała jeden kolejny dzień tygodnia. Każda scena będzie rozpoczynała się porannym żywiołowym monologiem lub dyskusją wybranych postaci, żeby potem przejść w luźną formę pokazującą upływ dnia, a na końcu wieczorną imprezę przy dźwiękach największych włoskich hitów. Grę zakończy sobotni dzień i ostatnie wieczorne wspólne chwile — czas, żeby się pożegnać, powiedzieć do zobaczenia, wyjaśnić nieporozumienia, a może po prostu zapomnieć o wszystkim i do ostatniego momentu czerpać garściami z wakacyjnego słodkiego życia!

Gra przygotowana na dokładnie 11 ról (4 role kobiece, 4 role męskie, 3 role unisex). Możliwy jest crossplay. Na około miesiąc przed grą zostanie przeprowadzony casting (na podstawie wyboru z krótkich opisów ról oraz wskazania preferowanych typów wątków np. komediowe, kryminalne, obyczajowe, romantyczne). Na około 2-3 tygodnie przed larpem osoby grające otrzymają krótkie napisane literackim językiem karty postaci, w których znajdą się motywacje, relacje, oraz krótkie historie postaci. Mile widziane będą kostiumy zależne od ról: od lekkich i jasnych letnich ubrań, koszul czy sukienek, przez wakacyjne ubrania turystyczne, po eleganckie lub codzienne ubrania miejscowych i przyjezdnych mieszkańców Włoch. Gra nie wymaga dodatkowych przygotowań innych niż wypełnienie ankiety, przeczytanie karty postaci, opcjonalne przygotowanie kostiumu.

W trakcie gry dostępny będzie niewielki poczęstunek w postaci ciasteczek, woda i napoje (w tym imitujące alkohol), a także umieszczona w przestrzeni gry bazylia. W wybranych fragmentach gry używana będzie muzyka, przyciemniane lub gaszone światło, oraz używane sztuczne świece.

Gra nie porusza trudnych tematów i nie powinna powodować zagrożeń i naruszeń fizycznych oraz psychicznych dla osób grających. Założony jest średni kontakt fizyczny (przytulanie się, wspólny taniec, teatralne pocałunki, markowane ciosy w scenach walki — o ile do takich w ogóle dojdzie!) z zachowaniem zasady „No pain” — dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza. Zastosowane zostaną mechaniki bezpieczeństwa: słowa bezpieczeństwa oraz gesty okay check.

fot. Larpografia