LubLarp na Koli

W dniach 23-25 lutego w Krakowie odbywa się 7 edycja Konferencji Larpowej. Tradycyjnie już wybieramy się nie tylko w roli uczestników, ale także w roli prelegentów oraz prowadzących panele i warsztaty. Jeśli jesteście zainteresowani, czym zamierzamy się podzielić na Koli, zebraliśmy dla Was wszystkie lubelskie propozycje programowe.

Mamy też dobrą informację dla osób zainteresowanych naszymi tegorocznymi projektami. W kolowym konkursie Larpotworzenie będzie do zgarnięcia karnet zniżkowy na wybrane wydarzenie w 2018 roku w wysokości 200 zł.

 

Homoromans dla opornych  Emilia Kowalska

piątek 23.02, 17:00-17:15, I piętro

Wątki homoseksualne na larpach w dalszym ciągu często są elementem problematycznym – pojawiają się głównie w grach o tematyce LGBT, a w każdym innym miejscu wydają się sztucznie wepchnięte, na siłę. Gracze kręcą nosami, że nie chcą otrzymywać takich relacji. Dlaczego się tak dzieje? Co takiego kryje się w głowach twórców gier, a także graczy, że słowo „homo” kojarzy się z czymś, po co lepiej nie sięgać? Oraz, najważniejsze – czy da się to w jakiś sposób zmienić, a przede wszystkim – czy należy to zmieniać?

 

GNS dla opornych, czyli kilka słów o tym, jak zostałem symulacjonistą  Marcin Słowikowski

piątek 23.02, 17:30-17:45, I piętro

GNS to chyba najbardziej znana teoria stosowana wśród larpowców, ale nadal wydaje się być mało intuicyjna. Być może ten ludzki i dowcipny sposób na jej ujęcie pozwoli poczuć klimat. Ostatni rok był dla mnie bogaty w najróżniejsze doświadczenia larpowe i zmusił do wielu przemyśleń, m. in. na temat GNS-u w ogólności i symulacjonizmu w szczególe. Chciałbym się nimi podzielić i poszukać bratnich dusz.

 

D8 – czyli 40 larpów w 2 dni – Jakub Barański, Mikołaj Wicher

sobota 24.02, 14:15-14:30, I piętro

D8 to eksperyment i próba spełnienia twórczych ambicji, zmiany podejścia do dużych larpów, zakwestionowania status quo, poszukiwania nowych form kreowania i przedstawiania larpowych opowieści. Tak zapowiadaliśmy pierwszą edycję D8. Był eksperyment, więc należy się podsumowanie. O co chodziło? Jak sprawdziła się serialowa struktura 40 minilarpów? Czy ludzie wiedzieli jak zagrać 20-letnią historię w 2 dni? Które rozwiązania się sprawdziły? O czym chcemy zapomnieć? Co możecie wziąć z tego Wy?

 

Milczenie jest złotem – komunikacja niewerbalna na larpach – Marcin Słowikowski

sobota 24.02, 12:00-14:45, II piętro

Mądrzy ludzie twierdzą, że słowa które wypowiadamy składają się tylko na 7% informacji, jakie przekazujemy, resztę stanowi komunikacja niewerbalna. W normalnym życiu te komunikaty zwykle bywają ze sobą spójne. Ale na larpach stanowią o wiele większe wyzwanie. Bo jak uwierzyć, że ktoś cię kocha albo nienawidzi, kiedy poza słowami, nic tego nie potwierdza?

Warsztaty nie zakładają limitu uczestników. W przypadku dużej liczby chętnych będą prowadzone w formie scenek i ćwiczeń ilustrujących poszczególne zagadnienia.

 

Nienawiść czy przypadek? Dlaczego nie mam zdjęć? – Kaja Skorzyńska

sobota 24.02, 15:00-15:15, III piętro

Ostatnio często zauważam problem ze zdjęciami z gier, na których nie każdy może się odnaleźć. Jeśli widzisz na grze fotografa, liczysz oczywiście na piękną pamiątkę. Z drugiej strony nie jest to proste, kiedy zdjęcia stają się głównie sposobem promocji dla organizatorów i powinny zachwycać różnorodnością zdarzeń na grze, a nie pokazywać konkretnych ludzi w ich ładnych strojach. Są jednak pewne sposoby, by zwiększyć swoje szanse na bycie uchwyconym w ciekawym ujęciu. Omówię głownie rzeczy związane z konkretnym sposobem grania i reagowania na aparat, nie będzie tu przynudzania o pozowaniu, właściwym ustawieniu rąk, pracy z modelem czy technicznych zagadnień związanych z aparatem. To prelekcja dla was – graczy!

 

Larp – tego się nie da zepsuć – Jakub Barański

sobota 24.02, 15:30-15:45, III piętro

Zdarzyło Ci się kiedyś grać w larpie zepsutym przez innych graczy? Ktoś nie trzymał klimatu, offtopował albo nie ogarnął mechaniki? Jestem przekonany, że to wcale nie była ich wina, a dobrze zaprojektowany larp to coś, czego nie da się zepsuć. Skąd w takim razie tak wiele twierdzących odpowiedzi na pierwsze pytanie? Jak sobie z tym radzić? Odpowiem na wystąpieniu, na które zapraszam twórców i organizatorów larpów oraz wszystkich zainteresowanych tematem.

 

(współ)Tworzenie larpowego bohatera z XXI wieku – Jakub Barański

niedziela 25.02, 12:15-12:30, III piętro

Stworzenie bohatera trwało wiele dni. Pierwsza była ankieta zgłoszeniowa w internecie. Drugim etapem krótki opis postaci. Entuzjazm graczy odnotowano w zdecydowanej większości przypadków. Trzecia faza to zadania, dużo zadań. W czwartej hype wymknął się spod kontroli. Piąta to telefon, przełomowy moment. Szóstym etapem było założenie pierwszych grup. Siódmym tworzenie zalążków relacji, wątków, nowe zadania, tym razem grupowe. W ósmej fazie bohater opuścił internet i rozpoczął swoją przygodę…
Wystąpienie skupi się procesie tworzenia postaci, który z Mikołajem Wichrem zastosowaliśmy przy eksperymentalnym larpie D8. Opowiem o zastosowanych metodach i narzędziach. Postaram się ocenić ich skuteczność. Wskazać zalety i wady. Zaproponować jak zaadaptować nasz system do stworzenia larpowego bohatera z XXI-wiecznej rzeczywistości, którą wszyscy znamy.

 

Dotknąć postaci – kilka słów o dotyku na larpach – Marcin Słowikowski

niedziela 25.02, 12:30-12:45, III piętro

Można zaryzykować stwierdzenie, że podczas larpa gracz oddaje swoje ciało we władanie postaci, posługując się w grze nie tylko słowami, ale również mową ciała: ruchem, gestem, wykorzystaniem przestrzeni, a także dotykiem. Ten ostatni, chociaż daje szeroki wachlarz możliwości, w praktyce często bywa sprowadzany do prostej dychotomii no touch/full touch. Wystąpienie dotykać będzie zagadnień związanych z przekraczaniem granicy dystansu intymnego i kontaktem fizycznym w larpach.

 

Życie po bleedzie – Emilia Kowalska

niedziela 25.02, 14:00-15:30, III piętro

Bleed to odczuwanie emocji swojej postaci jako emocje gracza. Jest kilka czynników, które mogą wpływać na pojawienie się… ale ja nie o tym. W czasie tego panelu będziemy mogli podzielić się doświadczeniami. Siądziemy w kręgu i odważymy się mówić o temacie trudnym – o własnych emocjach. To ważne nie tylko dla graczy, którzy mierzą się z tematem, ale i dla twórców, którzy powinni sobie zdawać sprawę z tego, w jaki sposób ich larp może wpłynąć na psychikę. Bleed ciężko sobie tak naprawdę wyobrazić, a czasem nawet trudno w niego uwierzyć, dopóki się go nie doświadczy. Łatwiej sobie z tym poradzić, kiedy ma się obok kogoś, kto to rozumie, kto przechodził coś podobnego, ma swój sposób na zapanowanie nad sytuacją. Wierzę, że podzielenie się historiami pozwoli nam lepiej to zrozumieć, znaleźć metody radzenia sobie z ciężkimi, trudnymi emocjami, lub układania, uspokajania tych pozytywnych (czasem równie kłopotliwych!). Finalnie – każda taka sytuacja czegoś nas uczy, daje nam nowe doświadczenie. Bo przecież odczuliśmy to naprawdę.

 

Pełny program Koli 2018:

➡ tabela programowa (pdf) – goo.gl/ScnfSR
➡ tabela programowa (google dosc) – goo.gl/ajHfxW
➡ opisy punktów programu – http://kola.org.pl/program-2018/

 

Rejestracja uczestników:

➡ http://kola.org.pl/formularz-zgloszeniowy-uczestnicy/