LubLarp Festiwal 2015

II edycja LubLarp Festiwalu odbyła się w dniach 11-13 grudnia 2015 w Domu Kultury Narnia, przy ul. Lwowskiej 12. Zapisy na poszczególne gry były prowadzone przez stronę, udział w wybranym larpie wiązał się z opłatą w wysokości 15 zł – i był to jedyny koszt udziału w wydarzeniu.

LubLarp Festiwal został zrealizowany przy współpracy Fundacji Hesperos i LSF „Cytadela Syriusza” oraz wsparciu finansowym Miasta Lublin.

Program:

piątek, 11 grudnia | 17:00 | Birdman
sobota, 12 grudnia | 10:00 | Sodoma & Gomora Show
sobota, 12 grudnia | 13:00 | Łaska
sobota, 12 grudnia | 17:00 | Eutanazja
niedziela, 13 grudnia | 10:00 | Wir

Birdman

Autor: Jakub Barański
Konwencja: teatr od kulis, adaptacja filmu „Birdman”
Czas trwania: 5h
Liczba graczy: 6 (3 mężczyzn, 3 kobiety)
Stroje: luźne, wygodne, codzienne
Złota Maska 2015 za najlepszego larpa

Larpowa adaptacja filmu Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance). Gra nie będzie w 100% wierna oryginałowi i skupi się tylko na wybranych wątkach filmowego pierwowzoru. Uczestnicy wcielą się w postaci zaangażowane w przygotowanie i wystawienie sztuki na deskach słynnego broadwayowskiego teatru. Gra będzie cechowała się dużą umownością. W jej trakcie uczestnicy otrzymają możliwość stworzenia wspólnej opowieści o kilku dniach poprzedzających premierę. W tym, ostatnich próbach, prapremierach i wreszcie samej premierze. Całość będzie próbą stworzenia pewnego rodzaju komentarza do pojęć takich jak: teatr, sztuka, artysta, popularność, sukces, ambicja. Nie będzie tu epickich scen, wielowątkowych intryg czy rozwiązywania zagadek. Spodziewać się można raczej dużej dawki mówienia, przemyśleń, komentowania i oceniania rzeczywistości i innych osób.

Grę poprzedzą obowiązkowe warsztaty.

UWAGI:

  1. Film Birdman to świetna produkcja, która została nagrodzona Oscarem w kategorii najlepszy film. Gra z pewnością zdradzi pewne elementy tej historii, więc jeżeli nie mieliście okazji zapoznać się z filmem, to zastanówcie się dwa razy nad udziałem w grze.
  2. Ważnym elementem gry będą monologi wygłaszane i oceniane przez graczy. Każdy z uczestników będzie musiał zmierzyć się z tym zadaniem i tematem wskazanym przez prowadzącego. Ten element zostanie przećwiczony na obowiązkowych warsztatach, które poprzedzą grę.
  3. W trakcie gry obowiązuje zasada no pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza.
  4. W grze może pojawić się tematyka uzależnień, dyskryminacji oraz wulgarny język, ale żaden z tych elementów nie jest głównym tematem gry.

Wstęp fabularny:

Riggan Thomson, aktor odgrywający niegdyś filmową postać kultowego superbohatera, wyznacza sobie zadanie wystawienia sztuki na deskach słynnego teatru przy Broadwayu. Cel nie jest łatwy do osiągnięcia, a przygotowania są najeżone nieoczekiwanymi trudnościami i zwrotami akcji, które często dotyczą spraw dużo bardziej przyziemnych, niż broadwayowska sztuka. Do premiery pozostał mniej niż tydzień, a jakby problemów było mało, na skutek nieszczęśliwego wypadku, z udziału w spektaklu musiał zrezygnować jeden z głównych aktorów. Kto wie jak rozwinie się ta sytuacja i czy zwycięsko wyjdzie z nich Sztuka czy problemy dnia codziennego…

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza Wulgarne słownictwo W grze pojawia się tematyka uzależnieńW grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania

zobacz znaczenie piktogramów

Sodoma & Gomora Show

Autor: Piotr Milewski
Konwencja: science fiction
Setting: alternatywna rzeczywistość
forma: chamberlarp
czas trwania: 3h
liczba graczy: 12
stroje: współczesne, dzienne lub poranne. Mile widziane szlafroki i piżamy, uzupełnione o szybko narzucone części garderoby.
Złota Maska 2011 za najlepszy scenariusz

Pierwsi zorientowali się astronomowie. Oczywiście, zdjęcia natychmiast wyciekły do internetu i na całej Ziemi zapanował nieopisany chaos.

„Nie jesteśmy sami we wszechświecie!” – grzmiały nagłówki gazet. Kiedy statek z gracją zaparkował na orbicie, opustoszały ulice i skwery.

Ludzkość utknęła przed telewizorami. Wyczekiwany od tylu lat KONTAKT miał wreszcie nastąpić.

I stało się, a jakże – nastąpił. Tylko że wszystko przebiegło inaczej, niż większość sobie go wyobrażała. Ekrany rozjarzyły się światłem. Po chwili pojawiła się na nich twarz niezwykłej piękności. Świat okrył całun ciszy. A wtedy ów mąż przemówił w te słowy: „Jam jest archanioł Gabriel i niosę wam przesłanie. Jahwe, Bóg Jedyny, powrócił”. Po dramatycznej pauzie przeszedł do szczegółów. Generalnie, Ziemia popadła w nieprawość i występek. Nawet pobieżne informacje zebrane ze skanerów dowodzą, że przede wszystkim odnalezienie dziesięciu sprawiedliwych w Sodomie i Gomorze, ergo – pozostawienie tych miast w spokoju – było błędem, który za chwilę zostanie naprawiony. Archaniołowie Michał i Uriel są już na pokładzie swoich statków, które właśnie weszły w atmosferę. Dokona się demonstracja siły. W aglomeracji będącej światową stolicą porno zapanował chaos i panika. Zapłonęły burdele, łaźnie, sklepy, fabryki dildo i składy nienadmuchanych lal. Lasery cięły ogniem podrygującą konwulsyjnie tkankę obu miast – co kamery skrupulatnie przekazywały na ekrany i monitory, zanim ich miejsce z powrotem zajęła znajoma już twarz: „Za wasze grzechy i wszeteczność, sami się osądzicie. Oto 12 spośród was wysłucha opanowanych przez szatana grzeszników. Sami wydacie wyrok. Sami zdecydujecie, czy jeszcze jesteście Dziećmi Bożymi”. Potem nastąpiła przerwa na reklamy, ludzkość pognała do kuchni po piwo i chipsy. Proces Pani Prezydent Miasta Sodoma i Burmistrza Gomory relacjonowany na żywo – to trzeba obejrzeć.

Klasyczny chamber larp, gdzie knucie i intryga jest na porządku dziennym na równi z nadnaturalnymi istotami. Pod tym płaszczykiem sztampy kryje się kilkugodzinna gra z własnym sumieniem i wiarą w… no właśnie. W kogo lub co?

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza Wulgarne słownictwo Odgrywanie scen przemocy Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego) W grze pojawia się tematyka religijna W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy Wymagane stroje Tylko dla osób pełnoletnich

zobacz znaczenie piktogramów

Łaska

Autor: Anna i Michał Rogala
Forma: larp eliminacyjny
Konwencja: popkulturowy Czyściec
Czas trwania: 2h
Liczba graczy: 13
Stroje: brak wymagań
Larp Najwyższych Lotów 2015

 

Metafizyczny dramat obyczajowy osadzony w realiach znanego z popkultury Czyśćca. Podczas larpa gracze wcielą się w role pokutujących dusz, które biorą udział w rozgrywce przygotowanej przez archanioła Gabriela i Lucyfera. Mają możliwość opuścić Czyściec, odgrywając na nowo sceny z przeszłości, które zaważyły na obecnym położeniu wybranych dusz. Brzmi jak umieranie w zimnej wodzie? Słusznie. Dla gamistów jednak też coś znajdziemy. Zresztą, to tylko 2 godziny – co Wam szkodzi?

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza Wulgarne słownictwo Odgrywanie scen przemocy Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego) W grze pojawia się tematyka religijna Tylko dla osób pełnoletnich

zobacz znaczenie piktogramów

Eutanazja

Autor: Mateusz Zachciał, Tomasz Kwarciński, Mariusz Kapczyński
Konwencja: korporacja
Czas trwania: 5h
Liczba graczy: 12
Stroje: korporacyjny dress code
Złota Maska 2015 za najlepszą reżyserię

 

Znamy Cię! Jesteś w targecie. Dołącz do nas i podejmij wyzwanie…

Zareklamuj śmierć. Bądź kreatywny!

Wiemy, że nie będzie to spot na którym uśmiechnięta konsultantka sprzedaje Towar zadowolonym Klientom. To będzie coś tak wyjątkowo, że ludzie ustawią się w kolejkę…

Witaj w teamie Synergis nowoczesnej agencji reklamowej. Nasza grupa podejmuje się najtrudniejszych wyzwań, nie cofniemy się przed niczym. Czeka na nas nielada wyzwanie, reklama eutanazji.

Dlaczego? – Bo Klient tego chce!

Czemu to jest możliwe? – Po wielu latach społecznych konsultacji, ścierania się opinii polityków, kościoła oraz obywateli, rząd Pyrstanu zalegalizował eutanazję. Temat tabu ujrzał światło dzienne, ludzie poznali prawdę o “dobrej śmierci” jak to określali starożytni Grecy. Dzięki tobie poznają dobrodziejstwo tej młodej dziedziny współczesnej medycyny. To właśnie jest zadanie dla naszego zespołu. Tylko my podejmujemy się niemożliwych wyzwań, tylko nasze nowatorskie spojrzenie pozwala zauważyć sedno, zdobyć rynek, zwiększyć sprzedaż. “Nie jest sztuką sprzedać eskimosowi lodówkę. Sztuką jest sprawić, by po miesiącu sam wrócił po zamrażarkę”.

Larp symulacyjny, poruszający trudną tematykę w nieszablonowy sposób. Będziemy żerować na stereotypach, twoich uprzedzeniach i poglądach.

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza Wulgarne słownictwo W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania Wymagane stroje Tylko dla osób pełnoletnich

zobacz znaczenie piktogramów

Wir

Autorzy: Artur Woźniak
Forma: Gra strategiczno-negocjacyjna
Konwencja: adaptacja powieści „Wir” Petera Wattsa
Czas trwania: 4h
Liczba graczy: 15
Stroje: współczesne, smart casual

Wyobraź sobie rok 2054. Świat jest przeludniony. Jest nas 9 miliardów. Kończą się zasoby, a państwa narodowe zostały zastąpione przez korporacje. Każde urządzenie jest podłączone do sieci, a biowszczepy są na porządku dziennym. Kolor oczu, skóry czy samopoczucie możesz regulować za pomocą odpowiednich enzymów. Szerzą się nowe i nieznane choroby, a korporacje gorączkowo walczą o resztki zasobów ukryte na dnie mórz.

Internet jest przepełniony. Nikt już nad nim nie panuje. Na każdych 10 użytkowników 9 to boty. Połowa z nich chce Ci coś sprzedać albo nawrócić, a druga połowa okraść lub włamać się do mózgu. Człowiek, już dawno przestał im być potrzebny. Boty sprzedają, boty kupują, boty nawracają i zostają nawrócone. Są coraz inteligentniejsze. Zmieniają się i samodoskonalą. Już nas nie potrzebują.

Ludzkość zatoczyła koło. Nadchodzi kres dni. Usłyszysz to na każdym rogu. Twój czas już nadszedł – głosi nagłówek w gazecie. Mam już tego dość- widzisz w każdym spojrzeniu. Stoisz nad przepaścią – ludzkość gotowa wykonać odważny krok do przodu.

80 procent ludzkości ma już dość a 19% ma to w dupie. Ta gra opowiada o tym 1%. O ludziach, którym ciągle się chce. Którzy dzień za dniem wstają rano aby ratować świat przed katastrofą. O kobietach i mężczyznach, którzy codziennie stają twarzą w twarz z entropią i walczą. Na ogół przegrywają, ale mimo to następnego dnia robią dokładnie to samo.

Wir opowiada o zarządzaniu kryzysowym na światową skalę. O wielkiej polityce, walce o władze i zasoby. O tym, że świat może skończyć się niespodziewanie albo toczyć się dalej siłą rozpędu. I to ręce graczy o tym zdecydują.

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy Wymagane stroje

zobacz znaczenie piktogramów

Piktogramy

Larpy, w które będziecie mogli zagrać podczas LubLarp Festiwalu, oprócz podstawowych informacji i opisu fabularnego posiadają też opis w postaci piktogramów, które mają Wam ułatwić szybkie zorientowanie się na temat elementów gry, zarówno fabularnych jak i technicznych, które mogą budzić wątpliwości i konktrowersje.

Grafiki określają poziom dotyku (no touch, no pain, full touch), kwestie tematów kontrowersyjnych (dyskryminacja, odgrywanie seksu, odgrywanie przemocy, hazard, tematyka uzależnień, wulgarny język, obecność elementów obrzydliwych lub strasznych, wątki religijne) a także ograniczenia wiekowe (+18) oraz wymagania dotyczące strojów.

System i projekt graficzny oznaczeń został opracowany przez organizatorów Festiwalu Replay w Zielonej Górze – którym serdecznie dziękujemy za ich udostępnienie.

No touch (dotyczy wszystkich graczy) – nie są dopuszczalne żadne formy interakcji fizycznej

No touch (dotyczy wszystkich graczy) – nie są dopuszczalne żadne formy interakcji fizycznej
No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza

No pain (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest wyłącznie dotyk, który nie powoduje dyskomfortu u innego gracza

Full touch (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest dotyk w każdej formie, w tym przemoc bezpośrednia i zachowania o charakterze seksualnym

Full touch (dotyczy wszystkich graczy) – dopuszczalny jest dotyk w każdej formie, w tym przemoc bezpośrednia i zachowania o charakterze seksualnym
Wulgarne słownictwo

Wulgarne słownictwo
Odgrywanie scen przemocy

Odgrywanie scen przemocy
Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego)

Odgrywanie scen seksu (przy użyciu mechaniki wskazanej przez prowadzącego)
W grze pojawia się tematyka religijna

W grze pojawia się tematyka religijna
W grze pojawia się tematyka uzależnień

W grze pojawia się tematyka uzależnień
W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania

W grze pojawia się tematyka dyskryminacji bądź wykorzystania
W grze pojawia się hazard

W grze pojawia się hazard
W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy

W grze pojawiają się straszne lub obrzydliwe elementy
Wymagane stroje

Wymagane stroje
Tylko dla osób pełnoletnich

Tylko dla osób pełnoletnich