LubLarp 2014

PROGRAM WARSZTATÓW

1. Co to jest larp | 15-16 marca | Marcin Słowikowski i Daniel Krzaczkowski

  • rozszyfrujemy coraz częściej używane, tajemnicze pojęcie „larp” i spróbujemy zdefiniować jego znaczenie;
  • dowiemy się, co larpy mają wspólnego z dziecięcą zabawą, teatrem i rytuałem;
  • spróbujemy określić, jakie funkcje spełniają i dlaczego ludzie biorą w nich udział;
  • porozmawiamy o podstawowych rodzajach larpów: grach miejskich, grach terenowych, chamberlarpach, larpach dramowych, cyklicznych etc.;
  • przeanalizujemy trzy podstawowe podejścia graczy zgodne z teorią GNS (gamizm-narratywizm-symulacjonizm);
  • na własnej skórze przekonamy się, na czym polega larpowanie, biorąc udział w „Balu Ambasadora” grze opartej na mechanice zbliżonej do gry towarzyskiej „mafia”;
  • omówimy zjawiska immersji, bleeda i post-larp charisma na podstawie doświadczeń z gry;
  • na koniec, zastanowimy się, jakie są perspektywy stosowania larpów w edukacji, rozrywce i biznesie.

2. Jak zbudować postać | 26-27 kwietnia | Piotr Milewski

  • zaczniemy od podstaw, czyli dowiemy się paru interesujących rzeczy o człowieku i zmysłach, którymi się posługuje;
  • dowiemy się na czym polega komunikacja interpersonalna i jak wykorzystywana jest w trakcie gry;
  • w części przyrodniczej poznamy podstawowe gatunki graczy;
  • nauczymy się konstruować postacie w oparciu o wiedzę z zakresu psychologii, socjologii i ludologii;
  • poznamy tajniki jasnowidzenia, czyli będziemy próbowali rozgrywać larpa na papierze przed larpem;
  • zapoznamy się z niektórymi sekretami SPL czyli Sprawdzonej Praktyki Larpowej, które dotyczą konstruowania postaci;
  • zagramy w nagrodzonego w 2013 roku Złotą Maską za najlepszy scenariusz larpa „Metoda profesora Kamihary”, w którym gracze budują role w trakcie gry.

3. Odgrywanie i improwizacja | 17-18 maja | Mikołaj Wicher i Malwina Otto

  • zaczniemy tradycyjnie od rozgrzewki i przygotowania się do wchodzenia w role zarówno pod względem fizycznym, psychicznym i emocjonalnym;
  • dowiemy się, że odgrywanie postaci i gra aktorska to nie to samo i poznamy, na czym polegają podstawowe różnice pomiędzy nimi;
  • porozmawiamy o stylach gry, zdiagnozujemy swój styl i nauczymy się go wspierać, tak aby larp jak najlepiej spełniał nasze oczekiwania;
  • zagramy na emocjach i spróbujemy różnymi metodami wzbudzić je w sobie na potrzeby gry;
  • nauczymy się gry z partnerem oraz przejmowania i oddawania inicjatywy;
  • spróbujemy włączyć do gry również rekwizyty i elementy kostiumu;
  • zbadamy swoją strefę komfortu i nauczymy się ją przekraczać w sposób kontrolowany;
  • porozmawiamy o wchodzeniu i wychodzeniu z roli, dowiemy się, czym jest higiena roli i dlaczego ważne jest jej przestrzeganie;
  • umiejętności odgrywania i improwizacji będziemy szlifować podczas larpa „Atlas Chmur: w cudzej skórze”, odgrywając postaci w kilku różnych wcieleniach.

4. Wolna forma | 21-22 czerwca | Katarzyna Kehl i Bartosz Zioło

  • odnajdziemy podstawowe różnice pomiędzy klasycznymi larpami a freeformami;
  • dowiemy się, skąd się wzięły freeformy, kto je pierwszy uprawiał, co to jest Jeepform (konkretna forma freeformu) i jak całość przywędrowała do Polski;
  • szeroko omówimy znane i stosowane metatechniki, od “ptaszka w uchu” przez przewijanie czasu, po głosowania;
  • przeprowadzimy studium przypadku na podstawie kilku wybranych gier, przeanalizujemy ich mocne i słabe strony oraz zakładany cel;
  • rozegramy dwie przykładowe gry: jedną z gatunku komediowo-obyczajowych, drugą – zaangażowanych lub dramatycznych;
  • na koniec zaprojektujemy, stworzymy, rozegramy i przeanalizujemy własny scenariusz gry.

5. Kostiumy i charakteryzacja | 2-3 sierpnia | Zofia Urszula Kaleta

  • poznamy podstawy BHP przy użyciu profesjonalnych materiałów kosmetycznych.
  • dowiemy się wszystkiego o soczewkach koloryzujących, ich rodzajach, nakładaniu i przechowywaniu;
  • poznamy tajniki bodypaintingu przy użyciu farb aquacolor i supracolor, pracy z aerografem i tworzenia szablonów;
  • nauczymy się stylizacji peruk, tworzenia łysin, zakrywania brwi, aplikacji i kamuflażu elementów z lateksu i pianki, a także imitacji blizn i zranień oraz postarzania;
  • wykonane stylizacje wykorzystamy podczas wieczornego larpa „Nie znasz dnia ani godziny ” Marcina Słowikowskiego w klimacie Odmieńca;
  • porozmawiamy o użyteczności kostiumu, rodzajach tkanin i ich właściwościach oraz o butach larpowych;
  • opanujemy podstawy szycia i tworzenie wykrojów, a także sposoby postarzania odzieży;
  • poznamy zastosowanie materiałów termoplastycznych takich jak worbla, eva, friendly plastic, wonderflex;
  • podczas ćwiczeń praktycznych będziemy pracowali w trzyosobowych grupach.

6. Budowanie fabuły | 30-31 sierpnia | Malwina Otto i Dorota Kalina Trojanowska

  • w trakcie warsztatów nauczymy się tworzyć zarówno pretekstowe fabuły jak i wielowarstwowe sieci powiązań;
  • porozmawiamy o znaczeniu gatunku, konwencji i klimatu dla tworzonej przez nas opowieści;
  • dowiemy się, jak tworzyć nie tylko porywające ale również grywalne wątki i relacje w oparciu o motywacje i cele postaci;
  • przeanalizujemy, z czego składa się pełnokrwisty bohater i jaka jest jego rola w fabule;
  • nauczymy się, gdzie szukać inspiracji i jak kreatywnie korzystać z toposów, archetypów i klisz kulturowych;
  • poznamy sprawdzone rozwiązania, aby karta postaci była czymś więcej niż tylko instrukcją do gry;
  • rozegramy larpa „Szkoła dla panien”, a potem rozłożymy scenariusz na czynniki pierwsze;
  • na koniec wspólnie stworzymy i napiszemy wielowątkową fabułę w wybranym przez uczestników settingu i konwencji.

7. Mechaniki larpowe | 20-21 września | Aleksander Tukaj i Paweł Jasiński

  • larp, podobnie jak każda gra musi mieć swoje zasady, na szkoleniu nauczymy się tworzyć reguły rządzące larpem, czyli tak zwaną mechanikę;
  • dowiemy się, dlaczego mechanika jest ważnym elementem larpa i jak wpływa na jego ostateczny kształt,
  • poznamy podstawowe funkcje mechaniki: augmentacyjną, informacyjną i arbitralną;
  • rozszyfrujemy tajemnicze skróty DKWDK i DKWDDK;
  • wypróbujemy w praktyce najbardziej popularne mechaniki stosowane na całym świecie, zbadamy ich mocne i słabe strony;
  • porozmawiamy o słowach bezpieczeństwa: jak, kiedy i dlaczego ich używać;
  • stworzymy i przetestujemy własne, proste mechaniki na potrzeby nieistniejących (jeszcze) larpów różnego typu.

8. Scenografia i rekwizyty | 18-19 października | Monika Maja Borysiewicz i Mikołaj Wicher

  • porozmawiamy o funkcjach scenografii i rekwizytów w grach;
  • dowiemy się jak zrobić oprawę wizualną larpa, która będzie cieszyła oko i zarazem wspomagała grę;
  • przekonamy się o tym, że w przypadku scenografii larpowych ilość nie zawsze przekłada się na jakość;
  • nauczymy się, jak wykorzystywać naturalne warunki dostępnej przestrzeni przy projektowaniu wizualnej strony larpa a także jak kanalizować rozgrywkę poprzez manipulację przestrzenią;
  • poznamy profesjonalne techniki tworzenia elementów scenografii i rekwizytów oraz ich „domowe odpowiedniki”;
  • wspólnie zmienimy przestrzeń warsztatową w lokację w świecie gry na potrzeby wieczornego larpa;
  • krok po kroku zaprojektujemy i wykonamy niewielki rekwizyt jedną z wybranych technik;

9. Zarządzanie projektem | 22-23 listopada | Kamil Bartczak

  • dowiemy się jak wygląda tworzenie larpa od strony organizacyjnej;
  • prześledzimy cały proces powstawania larpa od pierwszego pomysłu do ewaluacji projektu;
  • zobaczymy na konkretnych przykładach najbardziej sprawdzone rozwiązania i postaramy się stworzyć listę podstawowych trudności, które mogą się pojawić na kolejnych etapach pracy;
  • udowodnimy, że dwa plus dwa to więcej niż cztery, czyli poznamy podstawowe zasady pracy w zespole;
  • nauczymy się formułować i alokować zadania, tworzyć plan prac i harmonogram;
  • porozmawiamy o znaczeniu promocji, logistyki i komunikacji z graczami;
  • wszystkie zdobyte informacje wykorzystamy w praktyce, przygotowując wspólnie larpa dla mieszkańców Lublina.
  • Spotkanie zakończymy krótkim podsumowaniem całego cyklu i uroczystym wręczeniem certyfikatów dla osób, które wzięły udział we wszystkich spotkaniach w ramach projektu.

 

TRENERZY

LubLarp jest pierwszym tego typu kompleksowym szkoleniem w Polsce. Do tej pory odbywały się kilkugodzinne lub kilkudniowe warsztaty. Jednak w dużej większości przypadków twórcy gier i gracze w Polsce są samoukami, którzy zdobyli wiedzę i umiejętności na bazie swojego wieloletniego doświadczenia.

Do współpracy w projekcie zaprosiliśmy najlepszych w swoich dziedzinach twórców i graczy z całej Polski, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami i wiedzą.

Kamil Bartczak

Kamil BartczakOrganizator i scenarzysta larpów, swoją przygodę zaczynał od dużych larpów terenowych (Fantazjada 2000 – 2010), których skala sięgała 300 postaci grających przez 3 dni w kompleksie XVIII wiecznych twierdz. Współtwórca larpów Geas (2011- obecnie), realizowanych w scenerii średniowiecznego zamku. Zajmował się także mniejszymi formami, w tym larpem „Stypa”, który zdobył główną nagrodę w pierwszej edycji konkursu „Larpy Najwyższych Lotów”. Zawodowo analityk w branży IT.

Monika Maja Borysiewicz

Monika MajaFortuna utopiona w kilometrach zabazgranego papieru, tonach zużytej plasteliny, tysiącach kredek, hektolitrach kleju, milionach rzeczy-które-mogą-się-przydać zaowocowały tytułem magistra sztuki. Miłość do dzieci Jima Hensona, wygłupów i skłonność do animizacji już na studiach pchnęła ją do pracy w radomskim teatrze, gdzie – z małą przerwą – do dziś rzeźbi, maluje, po czym się da, naprawia oraz knuje w każdej skali. Ostatnio coraz częściej konstruuje lalki. Przygoda z larpami była nieunikniona jak wdech po wydechu. Dążąc do ideału z dzieciństwa – swingującej kupy kompostu – udział w grach fabularnych traktuje zarówno jako miejsce do twórczego wyhasania nie tylko pod wszelakim kątem plastycznym, jak i poligon psychologiczny. Domniemany kinestetyzm, ciekawość kozy i przekonanie, że wszystko jest kuliste, utrzymuje ją w stanie ciągłego zdziwienia.
Uważa, że jeśli chce się mieć głowę w chmurach, trzeba mocno stąpać po ziemi, dlatego niezwykle ceni BHP.

Paweł Jasiński

Paweł JasińskiProjektant i scenarzysta gier. Pierwszego larpa poprowadził w 2004 roku. Od wielu lat związany z branżą gier bez prądu. Współpracował z portalem Polter.pl, oraz wydawnictwami Kuźnia Gier i Gry Leonardo. Autor scenariusza „Operacja Wotan” do gry fabularnej Wolsung, członek kapituły konkursu Quentin, główny organizator Konferencji Larpowej 2016 w Warszawie. Od dwóch lat zawodowo tworzy gry komputerowe jako game designer w ATGames. Regularnie grywa w gry fabularne i larpy, nie stroni też od planszówek i gier komputerowych. W wolnym czasie rozwija warsztat literacki i uczy się pisać scenariusze filmowe.

Katarzyna Kehl

Katarzyna KehlOd trzech lat w Stowarzyszeniu Wielosfer – obecnie skarbnik i księgowy. Jej gry zaczęły się od RPGów w internacie ogólniaka. Po początkowym zachwycie, doszła do wniosku, że sama będzie lepszym Mistrzem Gry i tak się zaczęło. Od tamtej pory poprowadziła niezliczone już scenariusze i przygody. Swoją przygodę z larpami zaczęła od Wielosferowego „Wrońca” na podstawie powieści Jacka Dukaja o tym samym tytule, po czym gładko przerzuciła się na jeepformy i freeformy. Prowadziła scenariusze skandynawskie, polskich twórców oraz swoje własne. Ulubionym jest „Lady i Otto”, dzięki któremu, jak sama mówi, może się swobodnie wyżywać na graczach. Ze swoich własnych najbardziej ceni często wystawiany „Crime Scene”. Propaguje wolne formy, innowacyjność oraz niesztampowe rozwiązania. Do każdej gry podchodzi od strony gracza. Main designer słynnej „the Game” z 2013r, main helper Zofii Urszuli Kalety podczas finałów Eurocosplay 2013, współorganizator cosplay’u podczas FantasyExpo 2013 we Wrocławiu. Jej artykuły pojawiały się w magazynie „Inne Sfery” oraz na portalach dot. RPG. Dwie największe namiętności w życiu? Jazda konna i „na pewno mogłam to zrobić lepiej”.

Zofia Urszula Kaleta

Zofia Urszula KaletaCharakteryzatorka, dziennikarka, organizatorka eventów. Zdobywczyni Złotej Maski 2011 dla Najlepszego Gracza, a wraz z Kawalerią Berg Złotej Maski 2013 dla najlepszego MG Teamu. Wicemistrzyni Europy podczas finałów Eurocosplay 2013 w Londynie. Główna charakteryzatorka College of Wizardry oraz wizażysta The Witcher School. Koordynatorka licznych konkursów cosplayowych, takich jak Fantasy Expo Cosplay czy Pyrkon Maskarada. Administratorka grupy Larp Poland. Uzależniona od konstruowania brzydkich kostiumów i grania w larpy.

Daniel Krzaczkowski

Daniel KrzaczkowskiAbsolwent studiów filozoficzno-historycznych oraz pedagogiki na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Z wykształcenia historyk i edukator. Z zamiłowania fantasta i muzyka amator. Na co dzień pracuje w pięknej, renesansowej synagodze prowadząc warsztaty, wykłady i organizując działalność ośrodka. Po godzinach działa w Stowarzyszeniu „Studnia Pamięci” zajmując się edukacją historyczną i kulturową. Od lat związany z klubem fantastyki „Grimuar” z Lublina, gdzie po raz pierwszy zetknął się z larpami i grami miejskimi, których potencjał teraz przenosi na obszar edukacji. Miłośnik cieżkich brzmień, prog rocka lat 70-tych i podróży rowerowych. Oddany Sigmaryta i kociarz, którego życiowe motto to „Hava Nagila”.

Piotr Milewski

Piotr MilewskiUrodzony w 1977 roku w Gdyni. Zamieszkały: tamże. Zawód wykonywany: specjalista r&D. Napisane larpy: jakieś 3 tuziny. Rozegranych larpów od 1993 roku: N/A. Lans Publiczny: Złota Brama – sekretarz Kapituły; Złote Maski 2010 – Best MG Team – „Noc w Muzeum” nominacja; Złote Maski 2011 – Best Scenario – „Sodoma and Gomora Show” nagroda; Złote Maski 2013 – Best MG Team – „Metoda profesora Kamihary” nominacja; Złota Maska 2013 – Best Scenario – „Metoda profesora Kamihary” nagroda. Działalność charytatywna: HARDKON 777, 888, X, 11, 12, 13 – Main Org, PUCKON ’07, ’09, ’10, ’11 Org. O sobie: pożeglować lubię, dobrze wypić i zjeść w towarzystwie, głośno się śmiać, palić shishę i uciekać w inne światy. Jak ktoś chce się wybrać czasem ze mną w taką podróż – to miło.

Malwina Otto

Malwina OttoPierwszy raz zachorowała na zapalenie płuc i zmarła w okolicach Marienburga, na drugiej w życiu sesji RPG w Warhammera. Miała 16 lat. Pierwszy raz płakała ze szczęścia, kiedy w boosterku trafił jej się foliowany Swamp z Unhinged. Pierwszy raz telepało nią ze złości, gdy armia wojowników chaosu roznosiła w pył jej Demonic Legion z Wielkim Nieczystym na czele. A na swoim pierwszym larpie stwierdziła, że to nuda i obiecała sobie „Never again!”. W 2006 spotkała ludzi ze Studenckiego Klubu Miłośników Fantastyki i Gier Fabularnych „Grimuar” z Lublina, i wspólnie zaczęli realizować projekty, które zmieniły jej życie, m.in.: 2008 – gra terenowa „W poszukiwaniu smoczych jaj” na Złotą Bramę na Hardkonie (trzecie miejsce), 2009-2010 – Międzynarodowe Wymiany Młodzieży „Under the Wings of Imagination” (poświęcone larpom), 2012 – larp „System” (Złota Maska za najlepszy MG team), 2013 – larp „Psychol” (dwie nominacje do Złotych Masek), Gra Główna „Koszmarne Gąszczu Kołysanki” na Festiwalu Hardkon 2013 … Kto by pomyślał? : )

Marcin Słowikowski

Marcin SłowikowskiRocznik Wielkiego Brata. Z wykształcenia kulturoznawca, z zamiłowania larpowiec. Obronił pracę magisterską nt larpów w Katedrze Teorii Kultury i Metodologii Nauk o Kulturze UMCS. Gracz i autor gier – wychowanek lubelskiej szkoły larpowej, członek klubu fantastyki Grimuar. Zdobywca kilku nominacji oraz nagrody w konkursie Złote Maski (Najlepszy MG Team 2012 za System). Organizator i sędzia lubelskiego konkursu Larpy Najwyższych Lotów. Współtwórca międzynarodowego larpa The Seed podczas projektu Under the Wings of Imagination. Współautor Koszmarnych Gąszczu Kołysanek – Gry Głównej Hardkonu 13. Współorganizator pierwszego w Polsce cyklu szkoleń larpowych – LubLarp. Uczestnik i mówca konferencji larpowych: KOLA 2013-2015 i Knudepunkt 2014-2015.

Dorota Kalina Trojanowska

Dorota TrojanowskaTłumaczka z powołania i wykształcenia, anglistka i aspirująca skandynawistka. Dumna członkini lubelskiego Grimuaru i aktualna koordynatorka bloku larpowego na Festiwalu Fantastyki Falkon. W pierwszego larpa zagrała w 2008, jako autorka zadebiutowała rok później scenariuszem “Dia de los Muertos”, inspirowanym twórczością Edgara Allana Poe. Od tamtej pory napisała kilka gier i planuje kolejne. Współautorka “Koszmarnych Gąszczu Kołysanek” – gry głównej Hardkonu 2013. Współtłumaczka publikacji z Konferencji Larpowej, w 2014 również redaktor naczelna wersji polskiej i autorka artykułów do tejże. W larpach ceni sobie spójność formy z treścią, przemyślane środki i odpowiednio dobraną siłę przekazu. Miłośniczka językoznawstwa, Charlesa Baudelaire’a i kawy. Przewidywana przyczyna śmierci: przygniecenie stertami książek, których wciąż jej w magiczny sposób przybywa.

Aleksander Tukaj

Aleksander TukajAbsolwent psychologii na Uniwersytecie Śląskim. Od 10 lat gracz i mistrz gry w RPG, od 8 twórca larpowy. Zdobywca Złotej Maski za reżyserię na grze „Wszystko dla N.” we współautorstwie z Mikołajem Wichrem. Współzałożyciel oraz aktywny członek Cieszyńskiego Forum Fanatyków Fantastyki od 2005 r., a następnie od 2012 r. Stowarzyszenia Liveform. Główny scenarzysta serii larpów New Age, współtwórca LARPa Wiedźmin, sporej liczby pomniejszych larpów oraz gier miejskich i edukacyjnych realizowanych przez Stowarzyszenie Liveform, od tego roku członek kadry mistrzów gry BT Orion. Zapalony gracz nie tylko w gry fabularne i teatralne, ale także bitewne, planszowe, karciane i komputerowe.

Bartosz Zioło

Bartosz ZiołoW 1989 roku, w wieku 3 lat zagrał w swoją pierwszą grę. Był to „Pong” na specjalnie dedykowanej pod niego konsoli podłączonej do czarno-białego telewizora marki „Rubin”. Od tamtej pory bezustannie i nieprzerwanie nazywa siebie graczem. Uzależniony od gier wideo, zna zasady ponad stu planszówek, w rpg grał już w podstawówce. Szczególnie umiłował sobie jednak larpy. Na swoim koncie ma ma mnóstwo gier, od innowacyjnego „the Game” po prowadzony z wielkim rozmachem „Witcher School”. Prowadził scenariusze na zagranicznych festiwalach – w Czechach i Norwegii. Propagator jeepformów, wolnej formy i ogólnie nowatorskich rozwiązań w larpach. Jego artykuły pojawiają się w publikacjach i magazynach związanych z tą tematyką. Współorganizator festiwali fantastycznych „Inne Sfery”, larpowych „Hardkon” oraz pierwszej w Polsce konferencji larpowej „Kola”. Wielokrotny sędzia na konkursach larpowych. Posiada własny arcadeowy automat do gier, lubi słabe filmy i dobre piwo.

 

ORGANIZATORZY

Jakub Barański

Jakub Barański

Fantasta. Pomysłodawca i koordynator projektu LubLarp, pierwszego w Polsce cyklu szkoleń dla twórców larpów oraz koordynator projektu LubLarp Festiwal. Autor larpa „Birdman” nagrodzonego w 2015 roku Złotą Maską za Najlepszego Larpa i nominacją za Najlepszą Reżyserię. Od roku 2007 związany z Lubelskim Stowarzyszeniem Fantastyki „Cytadela Syriusza”, w funkcji wiceprezesa w latach 2010-2015. Koordynator ds. programu Festiwalu Fantastyki Falkon 2010-2014. W przeszłości organizator cyklu imprez „24h z…”, poświęconego nowoczesnym grom planszowym i fabularnym. Doradca i współpracownik szeregu inicjatyw i wydarzeń kulturalnych, m.in.: Domu Kultury Narnia, Nocy Kultury 2013-2014, Lubelskich Dni Fantastyki.

Marcin Słowikowski

Marcin Słowikowski

Z wykształcenia kulturoznawca, z zamiłowania larpowiec. Obronił pracę magisterską nt larpów na UMCS. Gracz i autor gier – wychowanek lubelskiej szkoły larpowej, członek klubu fantastyki Grimuar. Zdobywca kilku nominacji oraz nagrody w konkursie Złote Maski (Najlepszy MG Team 2012 za System). Organizator i sędzia lubelskiego konkursu Larpy Najwyższych Lotów. Współtwórca międzynarodowego larpa The Seed podczas projektu Under the Wings of Imagination. Współautor Koszmarnych Gąszczu Kołysanek – Gry Głównej Hardkonu 13. Współorganizator pierwszego w Polsce cyklu szkoleń larpowych – LubLarp. Uczestnik i mówca konferencji larpowych: KOLA 2013-2015 i Knudepunkt 2014-2015.

LSF Cytadela Syriusza

LSF „Cytadela Syriusza”

Lubelskie Stowarzyszenie Fantastyki „Cytadela Syriusza” jest niezależną i apolityczną organizacją zrzeszającą sympatyków i miłośników fantastyki, powstałą w 2000 roku z połączenia dwóch lubelskich organizacji fantastycznych: Lubelskiego Klubu Fantastyki „Syriusz”, założonego w 1981 roku oraz z Lubelskiej Sekcji Gier „Cytadela”, powstałej w 1991 roku. Kontynuując tradycję długotrwałej współpracy z lubelskimi domami kultury i szkołami organizujemy wraz z nimi wiele imprez i spotkań o tematyce fantastycznej.

Lubelskie Stowarzyszenie Fantastyki „Cytadela Syriusza”
ul. Lwowska 1220-128 Lublin
www.cytadelasyriusza.org
Dane KRS: LUBELSKIE STOWARZYSZENIE FANTASTYKI CYTADELA SYRIUSZA

herb miasta Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowymMiasta Lublin.