Cztery czambery

Chcemy, aby rok 2018 przyniósł więcej nowych chamberów. Wiemy, że stanie się tak tylko wtedy, kiedy zaczniemy je tworzyć. Akcja jest prosta: chcemy namówić Was do napisania czterech chamberów w tym roku. Chcecie dołączyć – zapraszamy! Nie chcecie – możecie nas dopingować i rozesłać wici, może ktoś z Waszych znajomych się skusi.

PROSTE ZASADY:

  • Udział w akcji jest dobrowolny, ma sprawiać frajdę, być motorem do pisania nowych gier w niezobowiązującej atmosferze i luźnej formie.
  • Wydarzenia używamy, aby się wzajemnie motywować do pracy twórczej, podrzucać sobie pomysły, wspierać w kryzysach, udostępniać scenariusze do test runów i otrzymywać feedback od prowadzących/grających.
  • Nie narzucamy żadnych tematów przewodnich. Piszecie larpy o czym chcecie. Nie muszą to być wielkopomne dzieła na ważkie tematy – ale mogą.
  • Nie ma żadnych ograniczeń w formie. Klasyka, eksperymenty, freeformy. Gatunki, konwencje, liczba graczy, czas trwania, wszystkie pozostałe elementy – do wyboru do koloru.
  • Scenariusze nie muszą mieć formy dzieł sztuki, kolorowych pdfów i wodotrysków – wystarczy najprostsza wersja użytkowa, która pozwala na rozegranie larpa, np link do tekstowego dokumentu Google.
  • Publikujemy grę tutaj po napisaniu. Bez zbędnych ceregieli. Zachęcamy do testowania i podsyłania feebacku w komentarzach.
  • Celujemy w jedną grę na kwartał. Wprawdzie w pierwszym mamy już tylko dwa miesiące, ale podobno pierwsze efekty w krótszym czasie są bardziej motywujące. 😉 Jeśli odpowiada Wam inny harmonogram, świetnie! Można dołączyć w dowolnym momencie. Liczy się efekt końcowy: cztery czambery w 2018 roku.
  • Powstałe w ramach akcji scenariusze (za zgodą autorów i w konsultacji z nimi) po jej zakończeniu zostaną przez nas przygotowane w atrakcyjnej formie antologii – ogólnodostępnego dla wszystkich, darmowego pliku PDF. A jeśli uda nam się zebrać na to fundusze – może nawet wydrukujemy je w formie książkowej.

 

SKĄD POMYSŁ:

Bo doświadczenie uczy, że robienie rzeczy razem jest fajniejsze niż robienie rzeczy samemu. Bo takie oddolne inicjatywy są bardzo motywujące. Bo LubLarp Festiwal dał nam zastrzyk nowych, dobrych gier, więc chyba potrzebujemy jakiejś mobilizacji. Bo chcemy mieć więcej gier w formie print’n’play. Bo Mikołaj Wicher z ideą nanolarpów, czy Agata Godun z Wiki-challenge, pokazali nam, że pisanie gier może być proste, szybkie i przyjemne. Bo nic nas to nie kosztuje. 😛

 

Wyzwanie czas zacząć!


Wiki-challenge: http://kola.org.pl/publikacja/publikacja-2014/
nanolarpy: http://kola.org.pl/publikacja/publikacja-2017/